GS550E luchtschroef en traag op toeren

AB-M900

Die hard MF'er
Lid geworden
24 feb 2007
Berichten
300
Waarderingsscore
0
Locatie
Zoetermeer
Volgens gegevens die ik gevonden heb op internet moet ik de luchtschroef van mijn vacuümcarbarateurs (BS 32 SS) 3,5 slag uitdraaien.
Voor mijn gevoel is dat wat veel,klopt het dat de kop van de luchtschroef dan enigzins boven de carbarateur uitkomt?

En wie heeft hier weleens met lekkende inlaatrubbers gereden?(GS of andere motor met vacuüm carbs.)
Is het gevolg daarvan traag op toeren komen tot zo,n 2500-3000 toeren en niet stationair lopen,in hogere toeren weinig merkbaar,hooguit trager afzakken van het toerental bij schakelen?

Herkend iemand dit probleem of ligt het misschien toch aan iets anders?
 
Lekkende inlaatrubbers manifesteren voornamelijk problemen bij warme motor.

De motor zal gebruikelijk in toeren klimmen terwijl je stilstaat (valse lucht).

Gevolg is gewoon dat het hele systeem niet meer werkt zoals het moet. Hij zal ook blijven hangen in toeren tijdens het schakelen, een soort cruise control heb ik ervaren.

Wel erg spannend op rotondes als de motor nog vol gas wil en jij langzaam.
 
Bedankt mannen! Nog iemand enig idee waarom m,n GS zo traag op toeren komt?
Oh ja...hij heeft wel 6 jaar stil gestaan,maar alles is verschoont en carbs gereinigd.
Ik rij nu (zo,n 45 km) rond met carb.cleaner,worden ook de koppen en kleppen schoon van,zeggen ze .
 
Kan van alles verzinnen! Zijn de carbs vrijwel geheel gedemonteerd geweest voor interne schoonmaak? (Welke carbs zitten er op? )
Benzine aanvoer in orde? ( benzinekraan/vacuumklep/slang( en)/vlotterhoogte)
Afstelling kleppen en ontsteking.
 
Hierboven meld ik dat er inderdaad vacuümcarbs opzitten.(BS32SS)
Benzinekraan zijn alle o-ringen van vervangen en werkt zoals het hoort.
Carbs zijn geheel gedemonteerd geweest,ultrasoon badje en luchtspuit.
De motor was rijden weggezet.
 
Dan rest eigenlijk het bekijken van de bougiekleur, na een rit.
Smoort de motor.....of pruttelt deze bij ineens gas open?
Ik zou met een ( naar het gevoel) te traag optrekken bij gas open zetten, denken aan een te arm mengsel.( smoren)
Bij een teveel aan benzine, krijg je meer dat horten en stoten. ( pruttelen)
 
Laatst bewerkt:
De kleur van de bougie,s is heel licht bruin,misschien iets te licht?
De motor smoort idd enigzins totdat het toerental boven circa 3000 toeren daarna klimt het toerental vlot.
Moet vanaf stilstand dan ook flink met het gas spelen voordat de GS wegrijd.
Het is net of er dan nauwelijks vermogen is.
 
Check ook even of de membraan-bediende gasschuiven in orde zijn: na stilstand dus het soepel lopen v.d. schuiven evenals lekkage/hardheid membranen. Dat is 10 minuten werk; tank demonteren en je kan zo bij de carbs
 
Bij het schoonmaken van de carbarateurs heb ik de gasschuiven gecontroleerd,deze liepen goed.
De membramen waren ook nog soepel.
Ik ga straks de luchtschroeven juist afstellen.
Dan weer een stuk rijden,mocht er binnenkort helemaal niets veranderen dan zal ik de carbs. weer verwijderen en de vlotterhoogte nameten.
Bedankt voor de reactie,s!
 
Terug
Bovenaan Onderaan