2005-2006 ZX6R schokbreker in 2004 Suzuki SV650S

BollePerzik

Rookie
Lid geworden
26 aug 2024
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik ben van plan om een ZX6R schokbreker (2005-2006 model) in mijn Suzuki SV650S te plaatsen omdat de huidige schokbreker helemaal op is. Zijn er dingen waar ik op moet letten voordat ik deze ga installeren of tijdens het installeren?

Graag hoor ik van jullie.

Voornamelijk de hart op hart maat is belangrijk voor de bevestigingspunten, dat deze wel hetzelfde is. Daarnaast de diameter van de schokbreker ivm ruimte. Soms zit er een reservoir met gas aan een schokbreker. Die moet je ook ergens kwijt kunnen.
Geen idee of de schokbreker die je geselecteerd voldoet aan die criteria. Anders zal het een redelijk simpele swap zijn. Je moet de kont van de motor tijdens het wisselen wel ergens aan ondersteunen natuurlijk, anders zakt het hele zooitje ineens in elkaar als je de bouten loshaalt.

Voornamelijk de hart op hart maat is belangrijk voor de bevestigingspunten, dat deze wel hetzelfde is. Daarnaast de diameter van de schokbreker ivm ruimte. Soms zit er een reservoir met gas aan een schokbreker. Die moet je ook ergens kwijt kunnen.
Geen idee of de schokbreker die je geselecteerd voldoet aan die criteria. Anders zal het een redelijk simpele swap zijn. Je moet de kont van de motor tijdens het wisselen wel ergens aan ondersteunen natuurlijk, anders zakt het hele zooitje ineens in elkaar als je de bouten loshaalt.
Als ik het zo zie zou ik alleen ruimte moeten vrijmaken voor het gasreservoir zoals je aangeeft. Naast dit voldoet alles aan de criteria. Bedankt voor je antwoord!

Is de veerweg tussen beide motoren vergelijkbaar ( en daarbij misschien de ratio van hevel op demper als het een link systeem is). Ander krijg je gekke dingen kan ik me voorstellen.
Daarbij kan bij elke motor ook rebound, compressie veer karakteristiek anders zijn.
Maar misschien is het een bekende swap… dan heb ik niets gezegd.

Terug
Bovenaan Onderaan