2004 Roadster 1200 als vervanger van '94 Intruder VS800GL

<deleted>

Die hard MF'er
6 mei 2019
755
368
Zuid Limburg
Hallo,

Ik ben momenteel op zoek naar een goede vervanger voor mijn huidige Intruder VS800GL uit 1994. Zo ben ik laatst uitgekomen bij een H-D Roadster 1200 van 2004. Deze heeft zo'n 30k op de teller staan en heeft eigenlijk alles wat ik verwacht van een motor behalve injectie en tassen. Het laatste is dan wel te verhelpen door middel van een tanktas. Deze motor kost afgerond zo'n €7000,-.

Is dit een goeie deal of heeft iemand hier advies voor iets anders.

Mijn budget is €7000,- waarbij mijn motor ingeruild zal worden waardoor de prijs (hopelijk) op zo'n €5000 uitkomt.

Alvast bedankt!
 
Als die Roadster jouw bevalt, lijkt het me een goede deal.
De looks van deze motor bevallen me zeker. Het enige waar ik me een beetje zorgen om maak is de carburateur. In 2007 hebben alle sportster modellen injectie gekregen, maar helaas liggen deze motoren boven mijn budget. Moet ik me zorgen maken om de carburateur? Momenteel heb ik dit ook op de Intruder, maar omdat dit een oudere motor is verwacht ik niet anders.
 
Ik woon in Zuid-Limburg waar ik dus al snel de grens over ga als ik een groot stuk wil rijden. Over de grens liggen overal E5-E10 tankstations. Dit levert, zover ik nu op meerdere plekken gelezen heb, problemen op qua roesten/corrosie. Vooral met carburateur lijkt dit een probleem te zijn. Ik kan het natuurlijk ook mis hebben, maar daardoor maak ik me er een beetje zorgen om.

Ik ga er wel vanuit dat de carburateur en het gehele systeem hierachter op de Suzuki minder "geavanceerd" is dan die wat in een Harley van 10 jaar jonger zit.
 
korrel zout nemen.
Het is echt niet zo dat je carburateur wegroest waar je bij staat.
Als het al gebeurd...

De mensen die zich daar druk over maken, moeten meer rijden en minder op internet zitten.
 
Dus jij zegt: E10 = no issue?
In dat geval weet ik, nadat ik erop gereden heb en hij fijn rijdt, wat mijn keuze gaat zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan