2 takt blokje bosmaaier start niet

Laurens_tromp

Rookie
27 dec 2018
19
0
Hey ik heb een vraagje

Ik heb een 2 takt motortje uit een bosmaaier gehaald. Deze heeft ooit gelopen. Nu heb hem uit mekaar gehaald, schoon gemaakt en weer in mekaar gezet. Maar nu start deze niet meer. Bij het aan trekken blokkeert deze de hele tijd. Maar als ik de bougie er uithaal trekt het heel soepel. De bougie vonkt wel. Heeft iemand een idee hoe ik dit repareer?
 
Hey ik heb een vraagje

Ik heb een 2 takt motortje uit een bosmaaier gehaald. Deze heeft ooit gelopen. Nu heb hem uit mekaar gehaald, schoon gemaakt en weer in mekaar gezet. Maar nu start deze niet meer. Bij het aan trekken blokkeert deze de hele tijd. Maar als ik de bougie er uithaal trekt het heel soepel. De bougie vonkt wel. Heeft iemand een idee hoe ik dit repareer?
Dat zal de oorzaak wel zijn.
 
Blokje ergens aan vast maken. Kun je harder trekken. Bougielengte goed? Dan kijken of je een vonk hebt en of de bougie nat wordt. Daarna mengselschroeven afstellen. In principe moet hij iets doen bij natte vonkende bougie met compressie.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een 29cc bosmaaier motor in me bigscale RC auto.

Ik weet niet hoe rijk jij smeert, maar ik moest 1:50 mengen voor een goed werkende motor.
Terwijl in de manual een veel rijker mengsel 1:25 werd aanbevolen, waar die dus totaal niet mee ree, en vet sloeg.
 
Ik heb ook een 29cc bosmaaier motor in me bigscale RC auto.

Ik weet niet hoe rijk jij smeert, maar ik moest 1:50 mengen voor een goed werkende motor.
Terwijl in de manual een veel rijker mengsel 1:25 werd aanbevolen, waar die dus totaal niet mee ree, en vet sloeg.
Het motortje heeft ooit wel gelopen en dit was op een 1: 50 mengsel. Maar zelfs zonder benzine trekt het heel zwaar aan.
 
Zit het dan niet in de trekkerstart mechanisme zelf

Ik had trouwens ook niet last dat het trekstarten zwaarder ging met een rijker mengsel.
Gezien je 1:50 mengt kan het ook nooit veels te rijk staan
 
okay even bij het begin beginnen.....kun je hem wel heel langzaam rondkrijgen???
zuiger op de kop er in, spoelpoorten komen niet vrij?
Hij is helemaal niet rond te krijgen. Alleen zonder bougie is het mogelijk.
veel te goede afdichting tussen zuiger en cylinder waardoor je compressie te hoog wordt en je hem niet rond krijgt.
Dat zou zeker de oplossing kunnen zijn. Ik ga het eens proberen. Dankjewel
 
Weet je zeker dat de zuiger niet verkeerdom zit.
Dan bedoel ik niet ondersteboven, maar achterstevoren.
Meestal staat er een pijl bovenop je zuiger, die moet naar de uitlaatpoort wijzen.

Waarschijnlijk bedoelde K@w@ dat ook te zeggen
 
Terug
Bovenaan Onderaan