185cm

ronnyb12

Rookie
6 apr 2019
4
1
Ben in het bezit ve tiger 1200 explorer en vind dat hij wat zwaar te handelen valt !!!
zou willen overschakelen op een tiger 800 en omdat men niet een ganse week kan uittesten ....de vraag .
Zijn er die ondervinding hebben over zitconfort ( langdurige ritten) voor lengtes van 1,85m ?
Graag jullie mening aub !
Mvg
Ronny
 
de ene 185, is de andere niet, langere beentjes, kortere armpjes etc.
Proefrijden, uurtje, of langer, en het ervaren. Beetje motorwinkel doet er niet moeilijk over.
 
Dat is niet de vraag ...!

Goed bezig man. Ik zie in mijn glazen bol dat je compleet afgefikt wordt om je houding.

Zal even een biertje pakken en wat te knabbelen, dit kan nog vermakelijk worden.
 
Dat is niet de vraag ...!

Wel waar, je zegt dat ie zwaar te handelen is.
Dat kan komen omdat dat ding te veel weegt,
Zwaartepunt misschien verkeerd ligt, of jij de spierballen mist om hem in bedwang te houden.

Maar...
Er kan ook wat mis zijn met de vering, de banden, lagers,...
Waardoor jij ervaart dat het ding de bocht niet doorkomt.


Maar je hebt gelijk je hoeft niet te vertellen wat het probleem is.
 
Goed bezig man. Ik zie in mijn glazen bol dat je compleet afgefikt wordt om je houding.

Zal even een biertje pakken en wat te knabbelen, dit kan nog vermakelijk worden.
Nee hoor, zo onvolwassen zijn we hier niet dat we dat doen of dat we ineens het topic geheel laten ontsporen in een niet onderwerp gerelateerde conversatie want dat ligt geheel niet in onze aard. Daar zijn we voor behandeld en dat is nu over. Hoe is het nu dan met jouw eetstoornis, nog steeds die enorme aandrang je volledig te storten op kaasstengels en pretzels bij enige gevoel van irritatie cq frustratie? Ik weet dat je nog maar een paar sessies hebt gehabla bla bla bla bla bla klepperde klep rabarbersteel bladiebla klep klep satesaus, God zo’n hekel aal stukken en bladiebla bla zwetserdezwets ...
 
Hier moet je blijkbaar opletten met woordkeuzes ....laat maar zitten dan!

Hij vroeg je alleen waarom die zwaar te handelen is, that's all..
Als je daarna begint met dat was de vraag niet en nu al de conclusie trekt dat je moet opletten met je woorden is aan jezelf.

Vond het een hele normale vraag mede doordat het aan andere dingen kan liggen zoals hij aangaf (vering/banden/lagers/watalnietmeer.)
 
Is t de bekende Ronny B ? dan moeten we wel een beetje oppassen
 
Ben in het bezit ve tiger 1200 explorer en vind dat hij wat zwaar te handelen valt !!!
zou willen overschakelen op een tiger 800 en omdat men niet een ganse week kan uittesten ....de vraag .
Zijn er die ondervinding hebben over zitconfort ( langdurige ritten) voor lengtes van 1,85m ?
Graag jullie mening aub !
Mvg
Ronny
Zelfs mensen die er toevallig wel op gereden hebben, verschillen ook van mening, dat is bij elke motor het geval.

Denk dat je het beste 1 kan huren voor een dag.
Op motorshare staat er 1:
https://motoshare.nl/motor-huren/triumph/146
 
Te handelen bedoel je waarschijnlijk om te manoeuvreren in je garage?
Toch niet al rijdend?

Om te manoeuvreren aan de hand, vind ik de 800 pokkezwaar. Oa omdat het gewicht hoog zit.
 
Nee hoor, zo onvolwassen zijn we hier niet dat we dat doen of dat we ineens het topic geheel laten ontsporen in een niet onderwerp gerelateerde conversatie want dat ligt geheel niet in onze aard. Daar zijn we voor behandeld en dat is nu over. Hoe is het nu dan met jouw eetstoornis, nog steeds die enorme aandrang je volledig te storten op kaasstengels en pretzels bij enige gevoel van irritatie cq frustratie? Ik weet dat je nog maar een paar sessies hebt gehabla bla bla bla bla bla klepperde klep rabarbersteel bladiebla klep klep satesaus, God zo’n hekel aal stukken en bladiebla bla zwetserdezwets ...

Iedereen heeft het altijd maar over mijn eetstoornis! En niemand over mijn honger! Daar zou eens wat mee moeten gebeuren. Die psycholoog ook, maar doorzeiken dat ik wat anders kan pakken zoals idd die rabarberstelen. Buiten het feit dat ik die totaal niet lust (gat-ver-damme), dat vult toch ook niet? Dus ik geef aan dat ik dan wel een hele bos wortels op kan, maar nee hoor, die kaasstengels en pretzels zijn de boosdoeners! Daar eet ik er een paar van en dan heb ik even genoeg.

Tnx for de belangstelling, overduidelijk vanuit je hart gemeend.

*O* _O-
 
Zwaar te handelen is een vaag begrip. Ik zie filmpjes waarbij men met een hele dikke Harley dingen doet alsof het een kinderfietsje is.

Als je nou zegt dat zo'n motor een beetje moeilijk manouvreert in de berging van 3 bij 3 meter, dan snap ik het. Maar heb je het over het rijden, dan moet je je eens verdiepen in stuurkunsten. Countersteering is een mooie, google maar eens.
 
Als je dat gevoel hebt, verkoop maar
Een klik met de motor is zoooo belangrijk
Vanaf de eerste meter rijden moet het gewoon goed voelen.
Anders blijft het altijd een dingetje....

Neem aan dat je de bandenspanning al hebt gecontroleerd?
 
Oh, en on-topic: Ik ben 1,72m en heb even aan mijn vriendin gevraagd of ze hakken heeft van 13cm, maar hoogste zijn 10cm, dus kan je niet helpen helaas.
 
Terug
Bovenaan Onderaan