Stop! Tuono Time!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pimmie

MF veteraan
9 mrt 2003
6.533
370
Zoetermeer
Tijd voor het nieuwe, deruit met het ouwe... *O*

Gelijk effe een fotooke...

full


Het oude Tuono topic: Strakke lat, met een Tuono op pad!
 
Laatst bewerkt:
Tja, momenteel ben ik even met andere zaken bezig, verandaatje aan het huis bouwen, wellicht een andere baan, kort en goed, de YZF staat geduldig te wachten, daarna is de eerst volgende aktie toch echt een kuipframe en ruitje scooren....... . . . . . . . . . . . . .
 
Mooi kuipje hoor Pimmie, wat ga je doen, ook hoogglans zwart spuiten ?

Ter verfraaing van het nieuwe topic nog maar een sfeerplaat van m'n oertuono

tuono.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heren,

Een aantal weken geleden heb ik mijn voortandwiel laten verkleinen naar 16. In tegenstelling tot mijn vorige motor merk ik weinig in de aangegeven kilometers per uur op mijn display. Echter ik merk wel dat ik, volgens de kilometer teller, sneller bij de pomp sta... Eerst zo rond 150. Nu pas na de 170. Mijn grote angst is dus dat ik nu bij elke keer tanken een verschil op loop van 20 kilometer. Tikt aardig aan op den duur.

Het zou ook kunnen dat de motor nu in een beter toeren gebied opereert en dus efficienter is met de brandstof. Of ben ik nu te hoopvol... ;)

Iemand ervaring met dit? Ik ben van plan de kilometers een te vergelijken met een andere motor rijder, tijdens een tour die we zondag hebben staan. misschien dat dat helpt.

En voor de liefhebbers onder ons, een leuke foto.
ApriliaKoppelingsDeksel.jpg
 
Echter ik merk wel dat ik, volgens de kilometer teller, sneller bij de pomp sta... Eerst zo rond 150. Nu pas na de 170. Mijn grote angst is dus dat ik nu bij elke keer tanken een verschil op loop van 20 kilometer. Tikt aardig aan op den duur.

Ik begrijp em nie helemaal... Dit is goed toch? :?

@ Bald, yup, zelfde kleur als de rest van de motor...
 
Ik begrijp em nie helemaal... Dit is goed toch? :?

@ Bald, yup, zelfde kleur als de rest van de motor...


Dat is idd goed, als ik echt meer kilometers uit een liter haal. Op de een of andere manier heb ik het vermoeden dat de kilometers niet meer kilometers zijn. 1 kilometer wordt nu al geteld na 900 meter. ff een voorbeeld...

Als ik nu 170 kilometer rij, volgens de teller, en ik doe er maar 150 in het echt dan heb ik na 100 keer tanken 2000 kilometer op de teller meer staan...

Das niet echt gunstig voor me!!!
 
Ah, capito!

Op de 2003 word het aantal kilometers en de snelheid op het achterwiel gemeten. Andere tandwielen hebben hier dus geen invloed op.
Ik weet niet hoe het op de nieuwere Tuono is...
 
Ah, capito!

Op de 2003 word het aantal kilometers en de snelheid op het achterwiel gemeten. Andere tandwielen hebben hier dus geen invloed op.
Ik weet niet hoe het op de nieuwere Tuono is...

Dan veranderd er dus niets voor mij...

Ik heb een 2005 *O*

toch knap, dat zo een tandwieltje zoveel verschil maakt...
 
voortandielen laten verkleinen naar 16.
16 is toch de standaard maat normaal of heb ik dat nu mis ?

Toen ik hem nieuw kocht moest ik gelijk van iedereen een 15 tands laten monteren vlgs mij dat scheen beter te zijn qua optrekken ect .

Binnenkort komt er een nieuw kettingsetje op en monteer ik gewoon de standaard tandwielen dus een 16 voor en dat eens zien of ik het verschil merk :+

gr Driver
 
Laatst bewerkt:
17 x 42 is standaard, 16 x 44 is een heerlijke maat om mee te knallen.
(15 x 45 is bizar, maar wel leuk voor een keertje)

Maar 16 x 42 is ook al een knappe vooruitgang, als je dan nog naar de 44 gaat, dan moet je wel van wheeliën houden ;)
Hoe korter de verhouding, hoe korter je met de tandwielen ed doet, maar daar krijg je wel wat voor terug.
 
Laatst bewerkt:
wow, het voorwiel is nu al moeilijk aan de grond te houden. Als ik probeer weg te racen met een FZ1 naast me dan verlies ik het nu omdat het voorwiel te hoog komt...

ik hou het voorlopig hierbij ;-)
 
ff een vraagje aan EmilleR ik las in het vorige topic dat je voetsteunen over had, heb je ze nog en zoja passen ze gewoon onder mijn factory 2005

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan