16 maart 2025: Reparatie motor meet en greet 4e editie!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zwetje
  • Startdatum Startdatum
  • Featured

Zwetje

Stelvio Motorservice
Donateur
Lid geworden
18 jun 2016
Waarderingsscore
998
*O*Na de vorige succesvolle sleuteldagen meet and greet komt er nu een deel 4!*O*

Wanneer: 16 maart 2025, vanaf een uur of 10.00 (niet eerder a.u.b.) tot ongeveer 17.00 uur.
Waar: Eck en Wiel (Gelderland, redelijk centraal in Nederland), Kalverlandseweg 7A (Stelvio Motorservice)
Waarom: Gezelligheid, motoren, sleutelen en BBQ lunch
Waarom niet: geen goede redenen denkbaar

Betaallink BBQ:

Graag een reactie in dit topic of PM om je aan te melden!

De vorige meet and greet sleuteldagen:
Reparatie motor meet en greet 3e editie
Reparatie motor meet en greet: Lente onderhoud
Reparatie motor meet en greet 2e editie!

Het concept:
Gezelligheid, motoren, sleutelen en BBQ lunch staan centraal!
Het is speciaal bedoeld om te zorgen dat iedereen van elkaar kan leren, dus ook mensen die nog nooit gesleuteld hebben maar er wel aan willen beginnen zijn welkom. Je kan je opgeven als 'ervaren sleutelaar' of als 'lerende' met de klus die je graag wilt doen. Er zullen vooraf mensen aan elkaar gekoppeld worden om de klus te klaren op deze dag. Uiteraard is komen voor de gezelligheid helemaal perfect.

Qua klussen, denk aan olie en filterwissel, remblokken/schijven vervangen, banden vervangen, ketting vervangen of het monteren van accessories. Het plan is wel dat 's avonds de loods weer leeg is. Er is in geval van nood 1 leen-motor beschikbaar maar die is roze dus dan heb je wel de ride of shame. Als je het van tevoren laat weten welke klus je graag wilt doen worden er mensen gekoppeld en kunnen we ook regelen dat speciaal gereedschap aanwezig is mocht dat er nog niet zijn.

Mogelijkheden:
Tourritje
Er zou ook een tour-ritje gepland kunnen worden voor de mensen die zin hebben. Je zit hier vlak bij de lekdijk en gelijkwaardige dijken. Als hier een vrijwilliger voor is die dit wilt organiseren voel je dan van harte welkom.

Onderdelen:
Onderdelen en banden kunnen voor internetprijzen bij mij besteld worden, deze zullen dan klaar liggen op de sleuteldag. Uiteraard is zelf meenemen van onderdelen ook goed, alleen moet er in dag geval wel zelf voor de afvoer van oude vloeistoffen en onderdelen gezorgd moeten worden. Net zoals vorig jaar kunnen er ook banden gemonteerd en dyamisch gebalanceerd worden voor 10 euro per velg. Uiteraard kan je velgen (met of zonder hulp) perfect zelf demonteren op deze sleuteldag.

Gereedschap:
Neem je eigen basis-gereedschap mee zoals doppenset e.d. Dit omdat de klussen dan sneller door kunnen lopen omdat je niet op gereedschap moet wachten continue. Er is hier uiteraard specifiek gereedschap aanwezig. Als er gereedschap van hier geleend wordt zal ik controleren of het compleet en schoon weer wordt ingeleverd. Mochten er klussen worden aangemeld dan gaan we even kijken naar het benodigde gereedschap.

Aanwezig:
@Zwetje - Organisatie (doet zo min mogelijk)
@Clank - Head mechanic
@Umop3p1sdn - Chef kok
@LP457
@rutgertjuh
@Gimmilan
@DYONn93
@Roy "R"acing
@JHW
@lo bmw r80

Aanwezig maar (nog) geen MF lid:

Mensen met wat sleutelervaring:

@Clank -
@rutgertjuh
@DYONn93
@Roy "R"acing

Klussen die gedaan moeten worden:
@JHW - kleppen stellen bandit 600
@lo bmw r80 - kleppen stellen BMW R80

Laatst bewerkt:
Geboren en getogen in buren ken ik de omgeving als geen ander. Een ritje is zo gemaakt.
Ik zet hem voor nu even met potlood in mijn agenda.
Ook heb ik sleutel ervaring, ik gaf thuis nog wel sleutel dagen, maar kom liever voor de gezelligheid langs

De editie van September 2023 erbij geweest. Genoeg geleerd om zelf het volgende te kunnen doen:
- Bougies vervangen
- Luchtfilter vervangen
- Oliefilter vervangen
- Koelvloeistof verversen
- Remvloeistof verversen

Je kan er best veel leren en het is echt super gezellig. Wel zorgen dat je niet te veel doet, want het kan soms tegenzitten :')

Misschien dat ik langs kom voor de gezelligheid, heb net een kleine beurt uitgevoerd en merendeel van de lagers ingevet en vervangen dus er hoeven geen klussen dit voorjaar te gebeuren.

Wellicht dat ik mijn vrouw mee neem, maar vermoed dat wij pas in de middag even langs komen (zij is geen ochtend mens, haha).

Leuk, ik ben graag weer van de partij!
Als zijnde rond lopende klushulp, ervaring leert dat ik me ergens bij een bepaalde onderhoudsklus wel aansluit :+

Als er een tweekleps Duc moet worden aangepakt word ik daar graag aan gekoppeld.

Geboren en getogen in buren ken ik de omgeving als geen ander. Een ritje is zo gemaakt.
Ik zet hem voor nu even met potlood in mijn agenda.
Ook heb ik sleutel ervaring, ik gaf thuis nog wel sleutel dagen, maar kom liever voor de gezelligheid langs
Leuk! Kijk tegen die tijd maar of je komt. Het zou gezellig zijn!

Ik ben er ook graag bij! Leuk!
Genoteerd! Gezellig!

De editie van September 2023 erbij geweest. Genoeg geleerd om zelf het volgende te kunnen doen:
- Bougies vervangen
- Luchtfilter vervangen
- Oliefilter vervangen
- Koelvloeistof verversen
- Remvloeistof verversen

Je kan er best veel leren en het is echt super gezellig. Wel zorgen dat je niet te veel doet, want het kan soms tegenzitten :')

Misschien dat ik langs kom voor de gezelligheid, heb net een kleine beurt uitgevoerd en merendeel van de lagers ingevet en vervangen dus er hoeven geen klussen dit voorjaar te gebeuren.

Wellicht dat ik mijn vrouw mee neem, maar vermoed dat wij pas in de middag even langs komen (zij is geen ochtend mens, haha).
Gezellig dat je (mogelijk) weer komt. Vrouw uiteraard van harte welkom! Het klinkt inderdaad dat het voor iedereen beter is als jouw vrouw in de middag komt:+

Leuk, ik ben graag weer van de partij!
Als zijnde rond lopende klushulp, ervaring leert dat ik me ergens bij een bepaalde onderhoudsklus wel aansluit :+

Als er een tweekleps Duc moet worden aangepakt word ik daar graag aan gekoppeld.
Yes! Heel fijn dat je weer wilt helpen met bepaalde onderhoudsklussen!!!

Indien je mensen met enige sleutelervaring "nodig" hebt kan ik kijken of dat in de agenda gaat passen. Als je verwacht genoeg mensen met ervaring te hebben helemaal prima, laat ik het gaan. Ik zit dan kort voor de start race seizoen dus verwacht nog wel wat te doen te hebben (thuis, zelf).

Banden wissels, kleine beurt, wiellagers ed allemaal geen probleem.
(Zeg maar alles tot het blok open moet, koppeling van de eigen fiets lukt prima met WPHB erbij maar gezien de vele variaties daarop beter niet bij iets anders dan Suzuki)

Indien je mensen met enige sleutelervaring "nodig" hebt kan ik kijken of dat in de agenda gaat passen. Als je verwacht genoeg mensen met ervaring te hebben helemaal prima, laat ik het gaan. Ik zit dan kort voor de start race seizoen dus verwacht nog wel wat te doen te hebben (thuis, zelf).

Banden wissels, kleine beurt, wiellagers ed allemaal geen probleem.
(Zeg maar alles tot het blok open moet, koppeling van de eigen fiets lukt prima met WPHB erbij maar gezien de vele variaties daarop beter niet bij iets anders dan Suzuki)
Nodig is een groot woord, maar fijn is het wel. Maar je moet dam vooral komen voor de gezellige dag en barbecue door @Umop3p1sdn

Nodig is een groot woord, maar fijn is het wel. Maar je moet dam vooral komen voor de gezellige dag en barbecue door @Umop3p1sdn
Gezellige dag en bbq is altijd goed natuurlijk 😉
Heb pb van Zwetje, ik noteer hem met potlood. Wat dichterbij weet ik beter wat de agenda zegt.

Laatst bewerkt:
Leuk dat er weer een editie op de planning staat!
Zet het alvast in de agenda, maar durf nog niet te zeggen of het ook gaat lukken helaas.

Leuk initiatief! Deze editie wil ik proberen erbij te zijn. De klus die ik wil doen, is het controleren van de klepspeling van mijn Bandit 600.

Ik heb een beetje sleutelervaring, maar alleen met kleinere klussen.

Voor de grote beurt is het laatste nog te doen voor mij de kleppen stellen, dit zou ik graag doen samen met iemand die er verstand van heeft en dit al eens gedaan heeft. Het betreft een bmw r80 uit 1987. Gereedschap hiervoor heb ik en kan ik mee nemen op de motor maar de voelermaten niet, het werkhandboek heb ik ook. De vraag of dit mogelijk is qua tijd op deze dag. Stoterstangen en stoterrubbers vervangen zal niet in een dag lukken denk ik, als dit wel makkelijk mogelijk is dan zou dat helemaal super zijn. dan kan ie er weer tegen de komende jaren. Dus met potlood en indien mogelijk ben ik er graag bij. Pakkingen ed heb ik al in huis

Voor de grote beurt is het laatste nog te doen voor mij de kleppen stellen, dit zou ik graag doen samen met iemand die er verstand van heeft en dit al eens gedaan heeft. Het betreft een bmw r80 uit 1987. Gereedschap hiervoor heb ik en kan ik mee nemen op de motor maar de voelermaten niet, het werkhandboek heb ik ook. De vraag of dit mogelijk is qua tijd op deze dag. Stoterstangen en stoterrubbers vervangen zal niet in een dag lukken denk ik, als dit wel makkelijk mogelijk is dan zou dat helemaal super zijn. dan kan ie er weer tegen de komende jaren. Dus met potlood en indien mogelijk ben ik er graag bij. Pakkingen ed heb ik al in huis
Bij een dergelijke bmw moet kleppen stellen lukken die dag. Heb je een werkplaatshandboek (evt. Digitaal)?

Leuk initiatief! Deze editie wil ik proberen erbij te zijn. De klus die ik wil doen, is het controleren van de klepspeling van mijn Bandit 600.

Ik heb een beetje sleutelervaring, maar alleen met kleinere klussen.
Bandit 600 is goed te doen. Klepdekselpakking mee en qua stellen is het eens schoolvoorbeeld. Ook voor jou: heb je het boek er bij of niet? Zo nee kan ik hem meenemen.
@Zwetje : heb jij voelermaatjes liggen of zal ik die van mij meenemen?

Voor mensen die willen kleppen stellen. Zorg dat je er vroeg bent en de motor echt helemaal kan afkoelen.

Oh, misschien wil ik ook banden vervangen als dat tegen redelijke kosten lukt.

Terug
Bovenaan Onderaan