Veel problemen met Ducati ?

W

Wazzup

Guest
Wanneer ik een Duc. voorbij zie komen hoor ik vaar bij het brute geluid *D ook het een en ander ramelen/tikken, dit heb ik bij meer Duc's gehoord dus lijkt me geen toeval misschien een veelkomend kwaaltje. Ik zit met deze vraag omdat ik zelf ook zit te denken om een Duc. aan te schaffen maar ik wil geen motor die elke keer wat heeft en dat zeggen ze wel van Ducati.
 
Wanneer ik een Duc. voorbij zie komen hoor ik vaar bij het brute geluid *D ook het een en ander ramelen/tikken, dit heb ik bij meer Duc's gehoord dus lijkt me geen toeval misschien een veelkomend kwaaltje. Ik zit met deze vraag omdat ik zelf ook zit te denken om een Duc. aan te schaffen maar ik wil geen motor die elke keer wat heeft en dat zeggen ze wel van Ducati.
laten staan dus dat ding... :P :P
Koop een kawa, loopt altijd ;)

[me]silversurfer houdt niet van rammelende motoren waar met regelmaat wat afvalt :( [/me]
 
Is de koppeling. Als je de koppeling inknijpt is het weg.
Kan geen kwaad.
 
Het gaat me niet om een in het bijzonder maar ik hoor het vaker als ik zo'n ding voorbij zie rijden, en wanneer het iets simpels is dan maakt het me niet uit, wil echt graag een duc. rijden.
 
dus die ratel komt vaker voor bij een duc en hoeft dus niet perse een probleem te zijn?
 
Wanneer ik een Duc. voorbij zie komen hoor ik vaar bij het brute geluid *D ook het een en ander ramelen/tikken, dit heb ik bij meer Duc's gehoord dus lijkt me geen toeval misschien een veelkomend kwaaltje. Ik zit met deze vraag omdat ik zelf ook zit te denken om een Duc. aan te schaffen maar ik wil geen motor die elke keer wat heeft en dat zeggen ze wel van Ducati.

Klinkt het alsof ze een handvol bouten in de versnellingsbak hebben gegooid? Zo ja, dan hoef je je niet veel zorgen te maken: het is de droge koppeling met een open deksel.

En over die technische en elektronische problemen, denk dat het allemaal wel meevalt. Zorg er iig voor dat de motor goed onderhouden wordt. Onderhoud van een Duc is behoorlijk wat duurder dan van een Jap. Ik denk dat veel technische problemen voortkomen uit onvoldoende onderhoud. In tegenstelling tot een Jap is een Ducati niet bulletproof.
Op elektrisch gebied hebben ze het sinds 2000 wel aardig onder controle.

Misschien ben ik niet helemaal objectief, omdat ik zelf een 748 wil kopen. Ik wil wel bewust een jonge motor (bij voorkeur 2001), omdat ik daar meer vertrouwen in heb.
 
ik ben dus aan het kijken voor een 750 ssc (zie foto), heb een gevonden uit '94 maar weet dus niet of dat verstandig is. En wat betreft dat geluid het klinkt idd. alsof er een partij bouten in een wasmachine aan het draaien zijn ;)

Bijlage: duc.jpg
 
Is inderdaad de koppeling. Dat is normaal bij een Duc.
Komt omdat ie een droge koppeling heeft. Je kan bij Biggelaar
in Oisterwijk :} een koppelingsmodificatie in laten zetten en dan ben
je het kwijt.
 
Is inderdaad de koppeling. Dat is normaal bij een Duc.
Komt omdat ie een droge koppeling heeft. Je kan bij Biggelaar
in Oisterwijk :} een koppelingsmodificatie in laten zetten en dan ben
je het kwijt.
Yep... en das alleen tijdens het rijden. Bij het rode stoplicht met je koppelingshendel ingeknepen hoor je de platen weer rammelen..
Klinkt als Jingle bells.. maar dan vele mooier :-)
 
zker weten,dat hoort gewoon bij een duc,en met termigonis ben je dat ratelen ook kwijt(dan hoor je et toch ook niet meer) *D
 
Ik werd er de eerste maanden helemaal gek van... Wat een kut geluid zeg.... Nu vind ik het jammer dattie niet harder rammelt. Kben er gek op geworden. Vooral al die blikken die denken dat je motor elk moment uit elkaar zal rammelen. Jaja...laat maar rammelen die DUC :+

Ik moet zeggen dat sommige dingen beter kunnen. Zo heb ik last van losse contacten bij mij accu. Gewoon loshalen en verbeteren. Er zijn 2 punten die ik echt minder vind van Ducati. De koelvloestofhouder die barst heeeeeel vaak. Als je wheelies maakt of een noodstop, dan komt de punt die je tank op zijn plek houdt, tegen de houder en voilá een barst. Gewoon die punt inkorten...
En de benzine slang... Wat een waardeloos materiaal. De mijn is al 2 x gescheurd... Binnenkort vervang ik die met 1 van een ander merk. Als je er in de huid een scheurtje of krasje maakt, scheurtie gewoon echt HELEMAAL uit. Waardeloos spul. Dat zijn de enige 3 verhelpbare (is dat NL :? ) problemen die ik ken.
 
Nu we het toch over problemen hebben ... als je een open koppelingsdeksel hebt, moet je de koppeling dan afdekken als hij een nachtje buiten moet staan. Heb horen vertellen dat die kan gaan plakken als het geregend heeft. Is wel lastig als de motor vooruit hobbelt bij het starten.
 
Nog ff een vraagje, waar gaan de echte kosten in zitten bij een Duc. en dan specifiek bij het type waar ik naar op zoek ben?

Bijlage: duc.jpg
 
Alstu:

full
 
Nog ff een vraagje, waar gaan de echte kosten in zitten bij een Duc. en dan specifiek bij het type waar ik naar op zoek ben?

Nou kijk dan mbv zoeken op mijn nickname, dan kom je fotos genoeg tegen waar je zoal tegen aan loopt. Daar wordt je niet vrolijk van..
 
Mocht ik een Duc. kopen, dan zou jij mij dus eventueel wel van wat advies kunnen voorzien? Heb je foto's bekeken en toch wel een beetje geschrokken, bij welke kmstand gaan de grote kosten ongeveer los komen en wat zijn dan de dingen die er vervangen moeten worden?
 
Mocht ik een Duc. kopen, dan zou jij mij dus eventueel wel van wat advies kunnen voorzien? Heb je foto's bekeken en toch wel een beetje geschrokken, bij welke kmstand gaan de grote kosten ongeveer los komen en wat zijn dan de dingen die er vervangen moeten worden?

offline dan ? op msn ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan