Het nu nog kleine BMW GS Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jonne

MF veteraan
19 apr 2004
3.490
1.279
Castricum
Bij deze dan het BMW GS Topic.
Zowel de oude 2 kleps boxers, de nieuwe 4 kleps boxers als de mono's zijn hier welkom

Ik heb er zelf helaas geen een, maar daar komt hopenlijk snel verandering in :Y

Wat een geweldige motor!
Alleen wat zijn jullie ervaringen met deze zware all road motor?
Vertel, vertel...
 
Laatst bewerkt:
Ben ik dan de eerste *O* *O* .


Ja,het is een geweldige motor.
Vond hem 3 jaar geleden oerlelijk,en heb toen een tdm gekocht.Vorig jaar was ik op zoek naar iets anders en heb eens een proefrit gemaakt op een 1150gs.Ik was meteen verkocht.Heb er inmiddels 17000 km mee gereden waaronder 5000 Pyreneen kilometers.
Wilde eigenlijk de adventure uitvoering maar die was helaas boven mijn budget.(denkelijk word dit wel mijn volgende)

Maar ik vind dat de mijn gewone GS ook gezien mag worden

full
 
ik ben sinds een half jaar ook aan de GS .

geweldig apparaat , alleen toen ik em kocht zat er veel achterstallig onderhoud

aan. heb hiervoor alles gereden ( zelfs H-D ) . maar dit stuurt toch wel het

beste hier in de polders en dijkjes van Zeeland. met pilot-roads eronder is

dit een serieuze bedreiging voor de PK-pakhuizen die denken dat ze snel zijn

ook het comfort op de lange ritten verwacht je niet van zo,n hoog off-road

apparaat . ik heb er nu van de winter ongeveer 750km per maand mee gereden

en dat is goed te doen hoor met de verwarmde handvaten.

ik heb er tussendoor veel aan gesleuteld omdat er gewoon veel versleten

was door de vorige eigenaar . het rijwielgedeelte is wel het beste wat ik

ooit tegen gekomen ben bij een motor. daar kan echt niks tegenop .
 
Ik had een R1200GS, 25.000km mee gereden, oa naar de Noordkaap en een paar weken in Scandinavië, onlangs overgestapt op een Yamaha FZ1-N en na vier weken weer verkocht... Nu heb ik een R1150GS Adventure uit 2003 en heb vandaag de eerste kilometers gemaakt.
De GS bied een goed comfort met name voor de lange afstand. Zelf vind ik de GS fijn rijden omdat ik rechtop zit, handen los aan het stuur, ontspannen en voor mijn gevoel de motor makkelijker in de richting kan commanderen die ik wil dan op een racer of andere motorfiets met een actieve houding

dscf01761nh.jpg


btw... ik weet niet of ik hier veel zal posten want ben ook al aardig actief op het forum van de BMW GS Club - http://www.bmwgsclub.nl - waar veel info te halen valt en info welkom is. Maar zal dit draadje met interesse blijven volgen
 
Ik had een R1200GS, 25.000km mee gereden, oa naar de Noordkaap en een paar weken in Scandinavië, onlangs overgestapt op een Yamaha FZ1-N en na vier weken weer verkocht... Nu heb ik een R1150GS Adventure uit 2003 en heb vandaag de eerste kilometers gemaakt.
De GS bied een goed comfort met name voor de lange afstand. Zelf vind ik de GS fijn rijden omdat ik rechtop zit, handen los aan het stuur, ontspannen en voor mijn gevoel de motor makkelijker in de richting kan commanderen die ik wil dan op een racer of andere motorfiets met een actieve houding

(Afbeelding)

btw... ik weet niet of ik hier veel zal posten want ben ook al aardig actief op het forum van de BMW GS Club - http://www.bmwgsclub.nl - waar veel info te halen valt en info welkom is. Maar zal dit draadje met interesse blijven volgen

o ja , jammer dat je die 1200 weer verkocht had .

dat word mijn volgende moto als ik ooit ga veranderen .

vind ze harstikke goed en modern vergeleken met mijn 1100.

de 1150 is ook wel top hoor.........
 
ik weet het van die GS club, maar een topic hier op M-F mag m.i. niet ontbreken :)

Helaas denk ik dat die van mij nog even moet wachten. Na wat gerekend te hebben en mijn inruil besproken te hebbe blijkt dat ik nog even door moet sparen. Maar ach; wat in het vat zit....
 
Ik vind ze echt prachtig :9~ , maar ik heb er nu eens op gereden (een 1100) en ik vond het eigenlijk toch minder makkelijk rijden dan ik had gedacht.

Beetje rukkerige injectie onderin, erg stil blok (is ie wel aan?) en die cardanreactie (niet leuk terugschakelen bij een beetje toerental), zithouding vond ik ook niet denderend, maar op de hoge stand was t al stukken beter, maar ik bleef het gevoel houden dat het stuur me niet lekker zat zeg maar.

Is ook een kwestie van wennen natuurlijk. Heeft wel lekker vermogen en rijdt lekker door een leuke bocht.


Zijn de verschillen in rijden tussen een 1100 en 1150 en tussen de 1200 groot? :? De 1200 wijkt technisch toch meer af van de andere twee?
 
@skip69.


Vind de adventure 1150 mooier dan de 1200 gs.Ziet er toch wat robuuster uit. :} :} :}

@mr Zed.

De 1100 is in feite het stoute broertje van de 1150.De 1150 vind ik wat gemoedelijker en fijner lopen.Heb er een open laser duotech opzitten,maakt die wat meer geluid.Valt nog mee door de kat.


Met de 1200 heb ik geen ervaring.
 
Zolang ik al motor rij heb ik met interesse naar de GS gekeken. Toen het budget en de prijs van een GS bij elkaar in de buurt kwamen ben ik eens gaan proefrijden. Fantastisch! Mijn laatste motor was een Yamaha XJ900, een best comfortabele motor, maar niet zo fijn als een GS. Het fijne van een GS (ik heb een 1100 uit '96) is dat hij eigenlijk overal geschikt voor is. Een soort zwitsers zakmes. Ik heb de motor nu een krap jaar en hij bevalt me erg goed. Zowel over zandpaden als snelweg kun je er goed mee wegkomen. Het fijnste rijd de motor zwierend over kleine weggetjes. En kom je een buikschuiver tegen dan kun je ze het knap lastig maken :Y . De motor heeft m.i. 2 nadelen, een te zacht en te smal zadel en een lawaaig ruitje

GroetS

Eric
 
Laatst bewerkt:
Wil jij mij niet op het verkeerde been zetten met je topictitel;
Het nu nog kleine BMW GS Topic *O*

En als ik het open zeggen dat het alleen voor de R....GS'en is -O-

Groeten Jan Willem
 
Oh, sorry, niet bij stilgestaan dat er ook een F650GS is.

Koop je er toch gewoon een R...GS bij ;)
 
Ik zocht een zo betrouwbaar mogelijke allroader ( zowel asfalt als zand ) met ABS die met passagier en volle bepakking zijn mannetje moest staan binnen een beperkt budget.

De uiteindelijk keuze is toen gevallen op een `98 R1100GS
full


Ik heb er inmiddels 400 km mee gereden waarvan 100 km in het zand en kwa motorkarakter rijdt hij perfect voor mij. Op het asfalt is het een echte gooi en smijtfiets ( tourances ) en in het zand is het ook goed te doen als je niet te gek doet. Zijn lage gewichtspunt is dan zeker een pré.

Enige minpuntjes van mijn fiets zijn het zadel ( volgt zsm modificatie op het binnenwerk ) , turbulentie van het standaard ruitje op de snelweg ( eigenhandige modificatie staat op de planning ) en de achterveer die volgens mij zijn beste tijd gehad heeft maar het aftellen naar Noorwegen 2007 is voor mij al begonnen ;)

Mocht je dezelfde eisen stellen aan je volgende motor zou hij zeker in je rijtje moeten voorkomen voor een testrit.

LEO
 
full

Wat toevallig, dat zijn de hunebedden van 'Een'
Ik woon namelijk in Roden. Ik heb je er volgens mij wel eens zien rijden.
In de buurt van het Rono.

Groeten jurrian miedema
 
Nou toch maar een foto'tje posten..
Dit is bij Ford Jafferau, in Italie.

full


Is heel mooi rijden daar.

Groeten Jan Willem
 
Ziet er mooi uit daar. :9~

Hier mijn witte gs verwant, maar geen gs. :P

full


Als ik een gs moest kopen werd het toch de f650 denk ik.
 
Wanneer rijden we aan JeeWee ?
8-)

LEO

Ik zou zeggen kom maar langs in september...
Leo dat is GS-territory daar hoor, heb nog een Germaan een paar dagen op sleeptouw genomen vanaf de camping;

full


Dit was op de Assieta, een soort gravel snelweg maar dan een kilometer of 70 lang
Leuk om er in te komen en natuurlijk vanwege de uitzichten *O*

Groeten Jan Willem
( misschien herken je de Suzuki wel van het amf )
 
Laatst bewerkt:
Zo, wat na enig wikken en wegen toch maar een GS aangeschaft. Een R1100GS. Uiteraard had ik liever een R1200GS gehad, maar dan kwam ik €10.000 tekort...

Woensdag ophalen uit Limburg. Mteen een mooi ritje terug van 250 km :)

Ik heb er zin in!
 
hey toch een gs-topic hier :P

sinds begin februari dit jaar een GS erbij :) Voor mij als ww, voor mijn vrouw in het weekend als fun motor. Ik rij dan zelf op de thundercat :)

Tis telkens weer wennen als ik overstap van de GS op de cat, andersom vreemd genoeg niet :?
Nu na 9000 km verder nog steeds erg blij met de GS *O* , al maggie bovenin de toeren iets meer _oempf_ hebben :)
 
Als GS rijder kan ik niet achter blijven...ook ik heb een GS en wel een
1150.
Super fiets!!! ;)

Oja, ik zit ook meer op het GS-forum....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan