Thunderin' Tuono's 3

Fritser

MF veteraan
17 mrt 2003
3.975
1
Nieuwerkerk ad IJssel
h_top_logo.gif

Aprilia Tuono Topic.

Het kan alleen maar mooier worden.
tuononew_800.jpg


Eerste Tuono topic:
www.motor-forum.nl/forum/topic/38441
Tweede Tuono topic:
www.motor-forum.nl/forum/topic.php/88209

Aprilia:
2006 http://www.aprilia.com/models03/road/eng/modello.phtml?id=90 (www.aprilia.com/models03/road/eng/modello.phtml?id=90)
2003 http://www.aprilia.com/nl/models03/road/dut/modello.phtml?id=23 (www.aprilia.com/nl/models03/road/dut/modello.phtml?id=23)
Fact http://www.aprilia.com/nl/models03/road/dut/modello.phtml?id=22 (www.aprilia.com/nl/models03/road/dut/modello.phtml?id=22)

DTO:
http://autos.groups.yahoo.com/group/DTO (autos.groups.yahoo.com/group/DTO)
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen Tuonisten op naar een mooi Tuonojaar.

gr (Tuono)Driver :W
 
full
Op verzoek van Fritser :) .Winterstalling in Ede .
 
Laatst bewerkt:
De dempers zijn na lang wachten eindelijk binnen..... kunnen we weer lekker knutselen.

full
 
Zien er leuk uit Xtreme. Hebben de Leo's ook een E keurmerk (voor Duitsland)??
Die rondjes snap ik niet helemaal, maar zullen vast wel nut hebben.

Gaat een juweeltje worden, Pimmie..
Wel allemaal de vorderingen regelmatig posten, tis niet voor niets winter!

Moes, hier het filmpje van Esch sur Sure, maar het was niet zo spannend als ik dacht, maar ja ik ken de weg daar niet op mijn duimpje...
http://84.81.195.32/Films/ruw/Fritser/Esch%20sur%20Sure.mov (84.81.48.66/Films/ruw/Fritser/Esch%20sur%20Sure.mov)
Rond de 8 minuten is het even wat leuker, maar verder is het een redelijk toeren daar.
 
Laatst bewerkt:
Er staat een of ander E13 keurmerk op, dus zal wel goed wezen. Ik heb ze ook over genomen van een Duitser. Wat die rondjes zijn met die gaten er in weet ik ook niet. Er zitten er 2 bij en op de tekening zijn ze zelf ook niet te zien. Zal wel in de kast verdwijnen van curiosa...... :)
 
Er staat een of ander E13 keurmerk op, dus zal wel goed wezen. Ik heb ze ook over genomen van een Duitser. Wat die rondjes zijn met die gaten er in weet ik ook niet. Er zitten er 2 bij en op de tekening zijn ze zelf ook niet te zien. Zal wel in de kast verdwijnen van curiosa...... :)


Lijken wel restricties... :?
Zijn dat laspunten aan de randen?
 
Ik denk dat je gelijk hebt. Ze zullen er ivm het E-keurmerk wel origineel inzitten. Inmiddels heb ik ze gemonteerd (zo weinig geduld heb ik) en ik geloof nooit dat ze zijn met dit volume zijn goed gekeurd. Het klinkt overigens precies goed :] . Eventueel kunnen de dB-killers er ook nog uit, maar dat is denk ik toch echt te.....

Het zijn overigens dempers die LeoVince niet officieel voor de Tuono aan biedt: Titanium Factory Evolution II. Dit is de kortere uitvoering met carbon klemmen en bescherming.... (ik weet ook niet waarom, want passen doen ze prima). Verder heb ik ook de LeoVince plaatjes er af gehaald. Weg met die lelijke reclameplaatjes.

full
 
Ziet er smakelijk uit, kentekenplaat vind ik iets minder. Ook een foto van de zijkant?
 
U vraag wij draaien. Foto van de zijkant (met het geinige Tigraatje van m'n vriendin op de achtergrond).

De kentekenplaat ben ik nog niet over uit. Denk toch dat ie naar achteren verhuisd.

full
 
Zo zie je maar, even weer de garage in gelopen en de kentekenplaat naar achteren gezet. Daar staat ie toch mooier, moet ik zeggen. Kortom zo blijft ie.
 
Vette uitlaat die Leo'tjes, trouwens ook al gereden met de nieuwe motor. Ik moet nog ff wachten op de mijne. Zal iets van maart worden ofzo.
 
Xtreme,

Probeer het eens zonder de duo-steuntjes, die zitten daar toch voor niets. Toch?
Kan erg meevallen, ik had ze er ook niet meer aan en dat geeft veel optische ruimte rond de achterkant.

304771
 
Ik heb er nog niet op gereden. Hij heeft nu 0,1km op de teller staan. Misschien zaterdag een stukkie (droog en 7 a 8 graden).

@RT: Bij mij zitten die er niet voor niets. Mijn vriendin gaat altijd als het even kan even mee, dus weghalen is geen optie. Ik ben er wel over aan het denken om ze zwart te coaten. Of bestaat er zoiets als zwart anodiseren?
 
Ik heb er nog niet op gereden. Hij heeft nu 0,1km op de teller staan. Misschien zaterdag een stukkie (droog en 7 a 8 graden).

@RT: Bij mij zitten die er niet voor niets. Mijn vriendin gaat altijd als het even kan even mee, dus weghalen is geen optie. Ik ben er wel over aan het denken om ze zwart te coaten. Of bestaat er zoiets als zwart anodiseren?
Xtreme, tja dat is dus geen optie, ik zou ze dan toch blank houden, valt minder op. Anodiseren, heb ik geen ervaring mee, zal wel mogelijk zijn.
 
Waarom zit er nog geen velgstriping op??
Verder mooie pijpies en Donderstraal!! :Y

Wel een grappig gezicht, alle meerdere dingen aan veranderd en een maagdelijke achterband... (Jammer dat het weer een standaard Dunlop is)

Gaat er iemand binnenkort de nieuwe Qualifier proberen? :?
 
Er staat een of ander E13 keurmerk op, dus zal wel goed wezen. Ik heb ze ook over genomen van een Duitser. Wat die rondjes zijn met die gaten er in weet ik ook niet. Er zitten er 2 bij en op de tekening zijn ze zelf ook niet te zien. Zal wel in de kast verdwijnen van curiosa...... :)

Die schijfjes met de 4 gaatjes zijn idd geluidsrestrictors. "Moeten" tussen de tussenpijp en de demper gezet worden om aan de E-keur geluidsnorm te komen.
Gewoon ertussenuit laten, geeft alleen maar meer weerstand, en dus minder pk's.

Zat er bij mijn Leo ook eentje bij, ligt nu dus ergens op zolder.... :+
(of had ik hem al bij het oud ijzer gegooid? 8-) )
 
Bij mij zitten die schijfjes er ook niet meer tussen. Doet in elk geval het soundje zeker ten goede :+ . Vwb de velgstriping..... kwestie van prioriteit, dus komt er aan...... Eerst zaterdag (als het even mee zit) een klein stukkie rijden en zorgen da er eens meer dan 100m op de teller komt te staan.

Tja, die achterband vind ik zelf ook niets. Zelf heb ik meestal de Michelin Pilot Sport er op liggen (goede grip en oogt lekker breed). Zal dan waarchijnlijk een 200 worden (ehhhhmmmm niet opnieuw een "discussie" beginnen dat ie dan misschien lastiger de bocht in gaat..... :+ )
 
Tja, die achterband vind ik zelf ook niets. Zelf heb ik meestal de Michelin Pilot Sport er op liggen (goede grip en oogt lekker breed). Zal dan waarchijnlijk een 200 worden (ehhhhmmmm niet opnieuw een "discussie" beginnen dat ie dan misschien lastiger de bocht in gaat..... :+ )

Wel makkelijk parkeren zonder jiffy... :+
 
Zal dan waarchijnlijk een 200 worden (ehhhhmmmm niet opnieuw een "discussie" beginnen dat ie dan misschien lastiger de bocht in gaat..... :+ )
[/quote]Gewoon hard recht vooruit net als mij :+
 
In de tunnel van Antwerpen ging je nog niet zo traag rijder..
En dan zeker als je mee telt dat je al laaaannnnggg OPA bent.. _O-

*D
Niet dat het hard moet, uhum... natuurlijk

Ik denk dat een 200 ook niet zo erg is, als je maar niet het onderste uit de kan gaat halen. De bolling wordt groter(meer schaamranden) en de spanning op de band
ook.

Bij de eerdere Tuono's had het waarschijnlijk net niet gepast vanwege de achterbrug, hoe zit dat op de nieuwe, heb je al gemeten of je aan beide kanten meer dan 1 cm overhebt?? (ketting ook bekijken)
 
In de tunnel van Antwerpen ging je nog niet zo traag rijder..
En dan zeker als je mee telt dat je al laaaannnnggg OPA bent.. _O-

*D
Niet dat het hard moet, uhum... natuurlijk
Tunnel ...tsja wat ik in de bochten mis moet ik op het rechte eind goedmaken :Y En ik zat in jouw slipstreammmmm dus ....gassuhhhh om je bij te houden Fritser.

En Opaas mogen af en toe wel iets harder dan toegestaan, Dat is om jong te blijven en om het schaamtegevoel kwijt te raken als Opa door iedereen weer voorbij gereden word in de bochies ;( .

Maar desalniettemin...3 Juni staat .En mocht iemand eerder gaan .... me too :Y

gr.Driver
 
Testberichten 2006 Tuono. Voor diegenen die het niet erg vinden om Duits te lezen:
http://www.ar-web.de/
er staan 3 testverslagen onder "Bike infos / Testberichte => Aprilia Tuono 1000 R."
Pfff, wanneer begint de lente..... ;(
 
Terug
Bovenaan Onderaan