12 volt aansluiting Kawasaki versys 650 uit 2018

GLM1961

Rookie
12 jan 2019
6
0
Graag wil ik weten of iemand al ervaring heeft met 12 volt aansluiting van ali express. Daar wordt 12 volt en relais voor 20 euro aangeboden. Mijn vraag wel of niet doen. alles zoals Kawasaki het ook zou doen en past volgens mij goed.
 
Lijkt me niet. Als dat ding al is voorbereid dan kun je daar gewoon direct iets aan hangen. Als je zelf iets moet produceren, dán zou je zo'n relais kunnen gebruiken idd.
 
Het is maar net wat je er mee wil.

Zonder relais direct op de accu (met een zekering) werkt prima.
Als je wil dat hij uit gaat als de motor niet draait dan is een relais er tussen schakelen wel handig.
 
Maakt mij niet uit wat voor motor en wat voor voorbereiding ze er voor hebben, het is eigenlijk altijd ontoereikend. Ik bouw altijd een eigen kabelboompje die ik verwerk in het origineel.

Accessoire voorbereiding wil er nog wel eens zijn maar heeft dan vaak een 5A zekering, zeker niet voor alles genoeg (en je kunt er niet zomaar een zwaardere inzetten). Daarnaast hangen er zo 4 dingen aan (GPS, handvat verwarming, USB lader en verstralers bijvoorbeeld) wat zo’n aansluiting niet trekt. En nee, alles maar blijven stapelen met die meegeleverde oogjes voor op de accu is geen oplossing. Ten eerste is het dan niet geschakeld en daarnaast wordt het een puinzooi. Met relais een draadboompje maken is perfect, maar wel wat meer werk. Shit van Ali trekken in plaats van zelf even de handen uit de mouwen steken is niet heel veel beter dan met oogjes aanknuppelen.
 
je bedoelt dat enige door de chinese regering toegelaten relais ? of toch een ander ? beetje verwarrend allemaal.

en 20euro voor 12volt is schandalig duur, zelfs al krijg je er een relais bij.
Dat kan zijn wat jij zegt dat het duur is 12 volt en relais maar koop je origineel bij kawasaki dan is het 112 euro of je zegt het sarcastisch anders zou ik het net niet weten en wat zou je dan doen
 
oke dat begrijp ik maar 20 euro met 12 volt stekker en relais is toch goedkoper dan van kawasaki maar is het verstandig om te doen.
Plaats de link eens. ;) Misschien is hetzelfde setje ook op Ebay, of zijn de onderdelen los nog voordeliger.
Mits een beetje vakkundig gemonteerd is het meeste materiaal tegenwoordig verrassend goed.

Ik heb tot voor kort relais verkocht in de Benelux. Een beetje (merk) SSR kost al snel 30 euro. :Y (Paar euro op Ebay :') )

En als die motor dus al een kabel heeft lopen om e.a. aan te sluiten, hoe ziet die er dan uit? Bepaalde connector wat plug and play is?

Hier de aansluiting in oktober door de BMW dealer laten doen. Zonder prijscheck.
Ik verstond ze met afrekenen eerst niet goed.. 35 euro.. 35 euro? Nee 135 euro. _O-

De Aliexpress USB plug zit er verder lekker in (links naast het dashboard, met voltmeter).

 
Laatst bewerkt:
Plaats de link eens. ;) Misschien is hetzelfde setje ook op Ebay, of zijn de onderdelen los nog voordeliger.
Mits een beetje vakkundig gemonteerd is het meeste materiaal tegenwoordig verrassend goed.

Ik heb tot voor kort relais verkocht in de Benelux. Een beetje (merk) SSR kost al snel 30 euro. :Y (Paar euro op Ebay :') )

En als die motor dus al een kabel heeft lopen om e.a. aan te sluiten, hoe ziet die er dan uit? Bepaalde connector wat plug and play is?

Hier de aansluiting in oktober door de BMW dealer laten doen. Zonder prijscheck.
Ik verstond ze met afrekenen eerst niet goed.. 35 euro.. 35 euro? Nee 135 euro. _O-

De Aliexpress USB plug zit er verder lekker in (links naast het dashboard, met voltmeter).

Hallo bij deze de link.
US $18.99 5% OFF|Rupse Motorrad Usb ladegerät für Kawasaki versys650 versys1000 versysX300 mit Relais in Rupse Motorrad Usb-ladegerät für Kawasaki versys650 versys1000 versysX300 mit Relais aus Zigarettenanzünder auf AliExpress.com | Alibaba Group
 
Ik kan me niet voorstellen dat er iets veranderd is, maar je kan het uiteraard wel even checken.
  • Designed for versys650(2014-2016)/versys1000(2014-2016)/versysX300(2017-2018)
Het is een plug and play oplossing. Je kan de onderdelen ook los kopen en nog wat besparen.
Maar dat beetje comfort scheelt wel e.a. uitzoeken als je niet gewend bent met electronica te werken. :t
 
Well you fooled me :+ Jij bedoelt dat 20 euro voor een 12V aansluiting goedkoop is? Ik vind het wel meevallen, maar het kan voor minder.
Het is toch best een net setje. Voor een beetje comfort mogen er ook 'wat' meerkosten zijn. ;)
Ons uurloon en de duur van dit topic zou al meer mogen kosten. :+
 
Wel een 2018 motorfiets rijden maar 20euro om een 12v aansluiting te proberen heeft een topic nodig om te helpen besluiten.. :')
Het gaat mij niet om die 20 euro maar het gaat mij meer om zekerheid als ik advies zou krijgen koop liever origineel dan heb ik daar ook wel die 112 euro voor over. Maar waarom meer betalen als die van 20 ook goed is. Dus meer als advies mijn vraag dan om kosten te besparen. Ben maar beginnend motorrijder wordt ook mijn eerste motor dus vandaar mijn vraag aan mensen die al langer in deze materie thuis zijn.
 
Well you fooled me :+ Jij bedoelt dat 20 euro voor een 12V aansluiting goedkoop is? Ik vind het wel meevallen, maar het kan voor minder.


"Daar wordt 12 volt en relais voor 20 euro aangeboden"

20 euro voor wat 12V vind ik duur (zeker als je niet weet hoeveel Ah) , ook al krijg je er een relais bij ... wordt het zo wat duidelijker ?

is het een relais voor 1A of voor 50A :?

als ik zou vragen : Ik heb op Alie-express een gsm gezien voor 100 euro, doen of niet doen ? Hoe kan iemand daar serieus op antwoorden zonder ook maar iets van info erbij te zetten ?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan