11kw op papier,maar heeft 'echt' 550cc -> met a1 rijbewijs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste

Vooraleer ik probeer uit te leggen wat ik bedoel: Als er al een topic zoals de mijne bestaat, sorry hiervoor, juist nieuw en heb niet veel zin om te zoeken.


Ik ben dus van plan om (als ik 18 ben, en een A1 rijbewijs haal) een motor te kopen (al een droom van men 12de :p ). Het enige probleem is, ik heb niet veel zin om duizenden euro's uit te geven aan een A1 rijbewijs, en een motor (+ gear, maar daar kan je langer mee voort), om dan WEER, binnen 2 jaar, duizenden euro's te moeten uitgeven aan een A2 rijbewijs en een >11 kw motor. Dus ben ik van plan om direct een motor te kopen, die 550CC heeft, MET maar 6 kw op papier (dus kan ik met a1 gebruiken, hoef ik niet A2 te 'hebben'). Men eerste vraag hierover is: Is dit wel 'veilig'? als de politie me tegenhoud, en ik toon men papieren zou dit geen probleem moeten zijn. (tenzij hij iets van motoren weet, en of ze het ter plaatse kunnen testen ofzo). Het enige wat ik me kan bedenken is al ik een ongeval heb, zelf veroorzaakt of niet, en ze vinden uit dat men motor niet echt <11KW is, dan ben ik de pineut (met alle gevolgen van dien). Dus zouden jullie me wat meer informatie kunnen geven?
Als ik iets over het hoofd zie, gelieve het me te zeggen :p


PS: Ik ben volwassen genoeg, en woon op 'den boerenbuiten', dus je zal me niet met 150KM/h over de baan zien vliegen ;)

Het feit dat je dit hier post toont al aan dat je absoluut niet verstandig en volwassen genoeg bent.
 
zeg het niet gauw maar de hele tijd men ipv m'n of mijn is best storend..

ontopic je mag ervan uitgaan dat een agent aan je blok ook wel ziet dat het meer cc'tjes heeft dan 125. Ongeacht het aantal kw :)

Hij heeft het in ieder geval al over een motor en niet over een moter :+
 
Laatst bewerkt:
Staat toch duidelijk in de wet:

Art.11.2 sectie A: Indien het tweewielig voertuig niet de maximum grens van 11KW haalt, dan mag het voertuig per KW minder van het maximum, 100cc erbij hebben.

Dus in jouw geval 11-6=5, 5x100cc=500cc, 125cc+500cc=625cc > 550cc. Je zit safe dus.

Niet in Nederland.
 
Staat toch duidelijk in de wet:

Art.11.2 sectie A: Indien het tweewielig voertuig niet de maximum grens van 11KW haalt, dan mag het voertuig per KW minder van het maximum, 100cc erbij hebben.

Dus in jouw geval 11-6=5, 5x100cc=500cc, 125cc+500cc=625cc > 550cc. Je zit safe dus.
Wel apart dat die wet alleen op MF gepubliceerd is.
 
Ik zou zeggen: koop een leuke 500 cc 4cilinder en een grote bus purschuim en pur 3 cilinders dicht.

voila: tijdelijk 125 cc :]






O-)
 
MTG-ThreadNecromancer_3198.jpg
 
Wat een gezeik op TS, omdat jullie merken dat hij nog jong is. A2 motor rijden als je nog maar A1 mag? Wie dat schandalig gevaarlijk of dom durft te noemen is mijn inziens een slapzak. Illegaal op een scooter rijden als je nog maar op de step mag 'oooohhhhh wat onvolwassen'.
Enige wat te zeggen valt, niet slim als je een ongeval krijgt.
Vind het ook zo raar dat je per se eerst gezocht moet hebben, voor je op een forum een vraag mag stellen van sommigen. TS zegt n.b. dat hij hier geen zin in heeft.


Bovendien, wen maar vast aan de jeugdtaal ouweriken, want de schrijftaal past zich aan aan de spreektaal, niet andersom.
Dus over 10-15 jaar schrijven we met z'n allen 'hun lopen op straat', omdat iedereen het zegt en omdat de regeltjes daar netjes op worden aangepast.
(anders krijg je een soort Engeland, waar 'ridder' en 'nacht' hetzelfde klinken, maar wel anders geschreven wordt)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan