11kw op papier,maar heeft 'echt' 550cc -> met a1 rijbewijs

Status
Niet open voor verdere reacties.

ReVoLuTion35

Rookie
2 okt 2014
2
0
Beste

Vooraleer ik probeer uit te leggen wat ik bedoel: Als er al een topic zoals de mijne bestaat, sorry hiervoor, juist nieuw en heb niet veel zin om te zoeken.


Ik ben dus van plan om (als ik 18 ben, en een A1 rijbewijs haal) een motor te kopen (al een droom van men 12de :p ). Het enige probleem is, ik heb niet veel zin om duizenden euro's uit te geven aan een A1 rijbewijs, en een motor (+ gear, maar daar kan je langer mee voort), om dan WEER, binnen 2 jaar, duizenden euro's te moeten uitgeven aan een A2 rijbewijs en een >11 kw motor. Dus ben ik van plan om direct een motor te kopen, die 550CC heeft, MET maar 6 kw op papier (dus kan ik met a1 gebruiken, hoef ik niet A2 te 'hebben'). Men eerste vraag hierover is: Is dit wel 'veilig'? als de politie me tegenhoud, en ik toon men papieren zou dit geen probleem moeten zijn. (tenzij hij iets van motoren weet, en of ze het ter plaatse kunnen testen ofzo). Het enige wat ik me kan bedenken is al ik een ongeval heb, zelf veroorzaakt of niet, en ze vinden uit dat men motor niet echt <11KW is, dan ben ik de pineut (met alle gevolgen van dien). Dus zouden jullie me wat meer informatie kunnen geven?
Als ik iets over het hoofd zie, gelieve het me te zeggen :p


PS: Ik ben volwassen genoeg, en woon op 'den boerenbuiten', dus je zal me niet met 150KM/h over de baan zien vliegen ;)
 
zeg het niet gauw maar de hele tijd men ipv m'n of mijn is best storend..

ontopic je mag ervan uitgaan dat een agent aan je blok ook wel ziet dat het meer cc'tjes heeft dan 125. Ongeacht het aantal kw :)
 
Het verschil tussen 125cc en 550cc is toch makkelijk te spotten. Zo niet zien ze het meteen in het kentekenbewijs. Zolang je normaal zou rijden is de kans dat je word aangehouden klein, maar toch.

Daarbij zou ik het grootste probleem niet eens de politie vinden (zeker niet als je op den boerenbuiten woont, daar liep vroeger alles van scooter/motor al harder dan het mocht en dat is nog altijd zo :P ) maar als je een ongeluk veroorzaakt. Op het moment dat ze erachter komen dat jou motor meer kw heeft als waar jij mee mag rijden ben je niet verzekerd en dat kan bij een ongeluk een ontzettend duur grapje worden.
 
zeg het niet gauw maar de hele tijd men ipv m'n of mijn is best storend..

ontopic je mag ervan uitgaan dat een agent aan je blok ook wel ziet dat het meer cc'tjes heeft dan 125. Ongeacht het aantal kw :)

Wen er maar aan, nieuwe spelling en spreektaal van de jeugd.
Me auto. me fiets. Me motor. Of Men motor. Ach, vroeger hadden ze toch ook hem kamer, hem huis en hem motorfiets. Op Facebook zie je zoveel van dat soort zooi voorbij komen.

Ohja, 550cc mag natuurlijk niet. Wacht lekker tot je 20e.
 
Beste

Vooraleer ik probeer uit te leggen wat ik bedoel: Als er al een topic zoals de mijne bestaat, sorry hiervoor, juist nieuw en heb niet veel zin om te zoeken.


Ik ben dus van plan om (als ik 18 ben, en een A1 rijbewijs haal) een motor te kopen (al een droom van men 12de :p ). Het enige probleem is, ik heb niet veel zin om duizenden euro's uit te geven aan een A1 rijbewijs, en een motor (+ gear, maar daar kan je langer mee voort), om dan WEER, binnen 2 jaar, duizenden euro's te moeten uitgeven aan een A2 rijbewijs en een >11 kw motor. Dus ben ik van plan om direct een motor te kopen, die 550CC heeft, MET maar 6 kw op papier (dus kan ik met a1 gebruiken, hoef ik niet A2 te 'hebben'). Men eerste vraag hierover is: Is dit wel 'veilig'? als de politie me tegenhoud, en ik toon men papieren zou dit geen probleem moeten zijn. (tenzij hij iets van motoren weet, en of ze het ter plaatse kunnen testen ofzo). Het enige wat ik me kan bedenken is al ik een ongeval heb, zelf veroorzaakt of niet, en ze vinden uit dat men motor niet echt <11KW is, dan ben ik de pineut (met alle gevolgen van dien). Dus zouden jullie me wat meer informatie kunnen geven?
Als ik iets over het hoofd zie, gelieve het me te zeggen :p


PS: Ik ben volwassen genoeg, en woon op 'den boerenbuiten', dus je zal me niet met 150KM/h over de baan zien vliegen ;)
Verdiep je eerst maar eens GOED in de regels omtrent A1, A2 rijbewijs, voordat je als zoveelste als kip zonder kop begint te kakelen.
 
Ik heb alles doorgenomen, en weet dat de limiet < 11kw of 125cc is todat je 20 jaar bent. Over mijn spelling, ik vind dat ik nog redelijk deftig praat, zal nu men best doen om algemeen Nederlands te praten dan? :p

Vroeg me gewoon af of dat mogelijk zou zijn, iets met minder dan >11 kw op papier kopen, maar dat in werkelijkheid meer kw heeft. Ben al verschillende zoekertjes hiervan tegengekomen. Zelf ook nog wat onderzoek gedaan, en het risico is te groot, zal maar braafjes een 125cc kopen voor de eerste 2 jaar
 
Ik heb alles doorgenomen, en weet dat de limiet < 11kw of 125cc is todat je 20 jaar bent. Over mijn spelling, ik vind dat ik nog redelijk deftig praat, zal nu men best doen om algemeen Nederlands te praten dan? :p

Vroeg me gewoon af of dat mogelijk zou zijn, iets met minder dan >11 kw op papier kopen, maar dat in werkelijkheid meer kw heeft. Ben al verschillende zoekertjes hiervan tegengekomen. Zelf ook nog wat onderzoek gedaan, en het risico is te groot, zal maar braafjes een 125cc kopen voor de eerste 2 jaar
Neen, niet OF, EN.
 
Ik heb alles doorgenomen, en weet dat de limiet < 11kw of 125cc is todat je 20 jaar bent. Over mijn spelling, ik vind dat ik nog redelijk deftig praat, zal nu men best doen om algemeen Nederlands te praten dan? :p

Vroeg me gewoon af of dat mogelijk zou zijn, iets met minder dan >11 kw op papier kopen, maar dat in werkelijkheid meer kw heeft. Ben al verschillende zoekertjes hiervan tegengekomen. Zelf ook nog wat onderzoek gedaan, en het risico is te groot, zal maar braafjes een 125cc kopen voor de eerste 2 jaar

men best :+
kijk. je kunt vanalles kopen, dus ja alles is mogelijk. Maar je mag er niet legaal mee rijden. Het forum staat overigens vol met vergelijkbare vragen :)
 
TS is trouwens Belg, of niet? Vandaar 'men'. :+
Je kan wel bijv. een Honda CR125 kopen met verlichting en kenteken enz. staat als 6kW op kenteken, maar je hebt dan iets van 30pk. Dan is het en 125cc en op kenteken onder 11kW. Jij weet niet hoe je het verschil kan voelen tussen 6kW en 22kW, leg je dan uit aan de rechter. Misschien kan je 'm wel zo gek krijgen om je gelijk te geven.
 
Ik heb alles doorgenomen, en weet dat de limiet < 11kw of 125cc is todat je 20 jaar bent. Over mijn spelling, ik vind dat ik nog redelijk deftig praat, zal nu men best doen om algemeen Nederlands te praten dan? :p

Vroeg me gewoon af of dat mogelijk zou zijn, iets met minder dan >11 kw op papier kopen, maar dat in werkelijkheid meer kw heeft. Ben al verschillende zoekertjes hiervan tegengekomen. Zelf ook nog wat onderzoek gedaan, en het risico is te groot, zal maar braafjes een 125cc kopen voor de eerste 2 jaar

Ik heb het niet over je spelling, dat zal me worst wezen, er staat hier op het forum (veel) slechter geschreven Nederlands. Maar je hebt blijkbaar niet alles GOED doorgenomen. Het is < 11Kw EN 125cc
 
Beste

Vooraleer ik probeer uit te leggen wat ik bedoel: Als er al een topic zoals de mijne bestaat, sorry hiervoor, juist nieuw en heb niet veel zin om te zoeken.


Ik ben dus van plan om (als ik 18 ben, en een A1 rijbewijs haal) een motor te kopen (al een droom van men 12de :p ). Het enige probleem is, ik heb niet veel zin om duizenden euro's uit te geven aan een A1 rijbewijs, en een motor (+ gear, maar daar kan je langer mee voort), om dan WEER, binnen 2 jaar, duizenden euro's te moeten uitgeven aan een A2 rijbewijs en een >11 kw motor. Dus ben ik van plan om direct een motor te kopen, die 550CC heeft, MET maar 6 kw op papier (dus kan ik met a1 gebruiken, hoef ik niet A2 te 'hebben'). Men eerste vraag hierover is: Is dit wel 'veilig'? als de politie me tegenhoud, en ik toon men papieren zou dit geen probleem moeten zijn. (tenzij hij iets van motoren weet, en of ze het ter plaatse kunnen testen ofzo). Het enige wat ik me kan bedenken is al ik een ongeval heb, zelf veroorzaakt of niet, en ze vinden uit dat men motor niet echt <11KW is, dan ben ik de pineut (met alle gevolgen van dien). Dus zouden jullie me wat meer informatie kunnen geven?
Als ik iets over het hoofd zie, gelieve het me te zeggen :p


PS: Ik ben volwassen genoeg, en woon op 'den boerenbuiten', dus je zal me niet met 150KM/h over de baan zien vliegen ;)
Nog even doordromen dus. :z
 
/slot

want de ts is nieuw en heeft toch geen zin om te zoeken :z

oja en hij weet t allemaal al :+ :')
 
uhm ff kijken ik snap je strategie niet hoe wil je 125cc op papier krijgen ? Met een motor van 500cc+ ?

en om je nog verder uit je dromen wereld te helpen Je zult eerst je rijbewijs voor de 125cc halen als je 18 bent om daarna voor 250cc-500cc te gaan om daarna vrolijk nog 1x tegaan voor 550cc. Er zijn meerdere manieren dit allemaal te ontduiken. Maar gaat het mis dan ben je ook echt goed de sjaak vooral wanneer je al een rijbewijs op zak hebt want dan heb je het bewust gedaan en met opzet.

Gewoon lekker motor op vaders naam vervolgens goed verzekeren en jij lekker mee joy riden als het 1 keer mis gaat moet de verzekering geld uitbetalen op grond van joy riden en kunnen ze dat niet verhalen op jou. En als je geluk hebt word je nooit aangehouden en rij je 3 jaar vrolijk rond tot je 21 en dan gaan knallen :D
 
uhm ff kijken ik snap je strategie niet hoe wil je 125cc op papier krijgen ? Met een motor van 500cc+ ?

en om je nog verder uit je dromen wereld te helpen Je zult eerst je rijbewijs voor de 125cc halen als je 18 bent om daarna voor 250cc-500cc te gaan om daarna vrolijk nog 1x tegaan voor 550cc. Er zijn meerdere manieren dit allemaal te ontduiken. Maar gaat het mis dan ben je ook echt goed de sjaak vooral wanneer je al een rijbewijs op zak hebt want dan heb je het bewust gedaan en met opzet.

Gewoon lekker motor op vaders naam vervolgens goed verzekeren en jij lekker mee joy riden als het 1 keer mis gaat moet de verzekering geld uitbetalen op grond van joy riden en kunnen ze dat niet verhalen op jou. En als je geluk hebt word je nooit aangehouden en rij je 3 jaar vrolijk rond tot je 21 en dan gaan knallen :D

Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt, maar met een A2 rijbewijs mag je met alle inhouden rijden zolang het vermogen maar niet over de 35 kw gaat. Kennis van me rijdt met een 1200 cc Harley die ook op 35 kw staat. Of het iets is dat je zou willen is een andere discussie, maar het mag wel.
 
Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt, maar met een A2 rijbewijs mag je met alle inhouden rijden zolang het vermogen maar niet over de 35 kw gaat. Kennis van me rijdt met een 1200 cc Harley die ook op 35 kw staat. Of het iets is dat je zou willen is een andere discussie, maar het mag wel.
Én zolang het originele vermogen niet meer dan 70kW is. Met een Harley kan dat wel ja, maar in het sportsegment wordt dat al wat lastiger. ;)
 
, om dan WEER, binnen 2 jaar, duizenden euro's te moeten uitgeven aan een A2 rijbewijs en een >11 kw motor. Dus ben ik van plan om direct een motor te kopen, die 550CC heeft, MET maar 6 kw op papier (dus kan ik met a1 gebruiken, hoef ik niet A2 te 'hebben').

Staat toch duidelijk in de wet:

Art.11.2 sectie A: Indien het tweewielig voertuig niet de maximum grens van 11KW haalt, dan mag het voertuig per KW minder van het maximum, 100cc erbij hebben.

Dus in jouw geval 11-6=5, 5x100cc=500cc, 125cc+500cc=625cc > 550cc. Je zit safe dus.
 
Laatst bewerkt:
Beste

Vooraleer ik probeer uit te leggen wat ik bedoel: Als er al een topic zoals de mijne bestaat, sorry hiervoor, juist nieuw en heb niet veel zin om te zoeken.

Niks sorry, gewoon zoeken. Er zijn veel topics over dit onderwerp in het 11/25/35kw deel van dit forum.
 
Laatst bewerkt:
[-] Persoonlijke gegevens:
Gebruikersnaam:ReVoLuTion35Gebruikers nummer:187117Echte naam:Nico De pipoGeslacht:ManBanaanscore™:0,0%Donateur:Nee
[-] Statistieken:
Laatste bezoek:vrijdag 03 oktober 2014 17:27 (3 dagen, 1 uur en 40 minuten geleden)Laatste actie:find/searchAantal berichten geplaatst:2
Gemiddeld aantal berichten per dag:0,50Tijd besteed op dit forum:12 minuten
Geregistreerd op:donderdag 02 oktober 2014 20:18 (3 dagen en 22 uren geleden)




Wel hele 12 minuten.
Je zou toch verwachten dat TS er minstens vele uren aan zoeken op heeft zitten alvorens met een dergelijke vraag te komen.... :X
 
en je mag wel met je a-tje een ligier ambra of zo rijden van 500cc...ben ik nou gek of hoe zit dat nou
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan