Ratman's Guzzi gesleutel

Ratman

MF veteraan
15 apr 2004
6.770
2
IJmuiden
Inmiddels zitten er al zo'n 10000Km op met Guzzi en begint het duidelijk te worden wat ik allemaal eraan wil veranderen en knutselen. Dit nu het vierde Guzzi sleutel topic.

1/ Het aanpassen van de voorvork, met de hudige voorvork met 16" wielen is het niet echt beroerd maar het kan allemaal wel beter. Er wordt gewerkt aan een schommel voorvork.
Done

2/ Vanaf het begin wilde ik al de zaak legergroen maken en dat moet er ook maar eens van komen dan past de kofferset er tenminste bij })
Done

3/ Cardan overbrenging aanpassen voor zijspan gebruik kleinere 15 inch wielen monteren met autobanden, dan kan ik de vijfde versnelling ook eens gebruiken.
Done

4/ Opvoeren naar 1000CC (geeft meer koppel)
Done

5/ Instrumenten paneel aanpassen, incombinatie met punt 7 en de elektrische bedrading vernieuwen
Done

6/ Een hele nieuwe zijspanbak van aluminiumhout maken met een geheel nieuw platformframe!
Done

7/ Bij snelheden van meer dan 100Km/h wordt een kuip erg wenselijk en dat is met slecht weer ook wel prettig, dus er komt een kuip op.
Done

8/ Xenon verlichting! Ik heb in Italie ondervonden dat dit in die donkere tunneltjes zeer wenselijk is.
Done

9/ LPG inbouw :) :)
Kortom, er is zat te sleutelen aan de Guzzi dus vandaar maar een apart topic. Er is ondertussen al wat materiaal verzameld dus we gaan aan de slag

nog even niet...kost veel bagageruimte.

10/ Trekhaak monteren

11/ Afneembaar scherm voor motorblok voor als het echt koud is in de winter, dan komt het blok ook nog enigsinds op temperatuur.
 
Laatst bewerkt:
Alweer een Guzzi waar aan gewerkt moet worden :+
Wat is dat toch met die Dingen O-)
Veel Suc6 met al dat Werk.
 
tellen gaat niet zo goed vanavond :?

Andere Guzzi sleutel topics.

Motourist
Halflive
Hevu
3weheel

vijfde topic dus...... })
 
1/ Het aanpassen van de voorvork, met de hudige voorvork met 16" wielen is het niet echt beroerd maar het kan allemaal wel beter. Er wordt gewerkt aan een schommel voorvork.

zou nog fotokes schieten van mijnes voorvork. komen as zondag :Y

6/ LPG inbouw :) :)

Kunnen we misschien gezamelijk doen
ik vermoed dat er nog genoeg, bij mij altijd, altijd, moeilijkheden (lees domme pech) om de hoek komt kijken. :?

Kort om suc7
 
Ploaties ploaties ploaties, Wat doe je met je oude bakkie :+


ploatjes komen eraan, en het oude bakkie is straks beschikbaar voor de liefhebber als de aluminium bak klaar is, het gaat dan wel om uitsluitend de boot en niet het frame want die blijft behouden.

Ben ondertussen aan het sjoppen geweest en heb nu alle stukken pijp die ik nodig heb en rubber scharnierbussen, ik ga de schommelarm helemaal opnieuw maken.
 
ploatjes komen eraan, en het oude bakkie is straks beschikbaar voor de liefhebber als de aluminium bak klaar is, het gaat dan wel om uitsluitend de boot en niet het frame want die blijft behouden.

Ben ondertussen aan het sjoppen geweest en heb nu alle stukken pijp die ik nodig heb en rubber scharnierbussen, ik ga de schommelarm helemaal opnieuw maken.

He Ho niet zo snel most toch fotokes maken kan pas zondag hoor.

en de lastang is ook nog lang niet heet |(
 
Ik bedoel foto's die ik zelf ga maken morgen van de handel die ik nu heb,
dan ga ik ook even op zoek naar iemand die die twee 38mm poten kan buigen, ik heb zelf een 12 ton pers maar dat levert toch een bocht met een knik op dus dan maar uitbesteden. Ik neem wat extra lengte zodat ik na het buigen nog wat kan finetunen door te bepalan aan welke kant moet worden ingekort.
Voor de twee vorkpoten heb ik nu buizen van 38mm (precies de goeie maat) en 5mm dik
 
Ik bedoel foto's die ik zelf ga maken morgen van de handel die ik nu heb,
dan ga ik ook even op zoek naar iemand die die twee 38mm poten kan buigen, ik heb zelf een 12 ton pers maar dat levert toch een bocht met een knik op dus dan maar uitbesteden. Ik neem wat extra lengte zodat ik na het buigen nog wat kan finetunen door te bepalan aan welke kant moet worden ingekort.
Voor de twee vorkpoten heb ik nu buizen van 38mm (precies de goeie maat) en 5mm dik


Ga ff naar de Haven naar Mabeco en vraag naar Leo. Of als je op je werk bent ga ff naar Vanko en vraag naar Rob, die kunnen je vast wel helpen.
Zo'n frame moet toch zelf ook wel te fabrieken zijn aan een CM400T of is die bak daar te zwaar voor? Anders ben ik wel een liefhebber natuurlijk ;)
 
Zo'n frame moet toch zelf ook wel te fabrieken zijn aan een CM400T of is die bak daar te zwaar voor? Anders ben ik wel een liefhebber natuurlijk ;)
Te zwaar zal wel mee vallen. Maar wel veulste breed & ook vrij hoog. Komt je top op 70kmu en kun je alleen bochtjes naar rechts. :P
 
Bedankt voor de tip, dan hoef ik het niet via Ted te regelen.
Ted stuurd je waarschijnlijk ook door naar Leo (zijn oud collega's :P )Bij mijn weten kan Ted namelijk niet zelf buigen. Als Leo er trouwens niet is, kan je ook ff bij Dijkman langs gaan die zit op de Rondweg (bij de Helling) zeg maar dat je het van mij hebt ;)

Te zwaar zal wel mee vallen. Maar wel veulste breed & ook vrij hoog. Komt je top op 70kmu en kun je alleen bochtjes naar rechts. :P
Ach ja kan altijd proberen, kan altijd er nog voor kiezen om hem aan de GS te knoppen :P
 
Te zwaar zal wel mee vallen. Maar wel veulste breed & ook vrij hoog. Komt je top op 70kmu en kun je alleen bochtjes naar rechts. :P

Dat valt wel mee (en ik kan het weten...).
Met een 25 pk JAWA liep-ie ook nog goed 90.

En een frame is niet zo moeilijk:
men neme een Velorex-frame, zage het middenvoor en middenachter door en zette er een paar stukken pijp van 20 cm tussen (daar staat-ie nu ook op, al die verstevigingsbuizen zijn pas van het Guzzi-tijdperk, dat is voor een een kleine brommert allemaal niet zo nodig).
Eitje dus.
 
Buigen is gelukt, het bewuste bedrijf kon ik niet vinden (website gaf een adres op de trawlerkade maar toen ik daar aan kwam stond ik voor een leegstaand pand...) toch maar naar Ted gegaan en toen bij Hydro-? terecht gekomen in de straat daarachter en die hebben het prima geregeld, snel en voor een schappelijke prijs.
Verf NATO groen heb ik inmiddels ook gescoord via Rigo dus het gaat lekker zo.
 
da ga goe, zondag aflassen?
je moet
misc
tikken, ik zie de plaatjes niet ;)
 
plaatjes werkt nog even niet omdat het wat lastig is om ze in de PC te krijgen, ik heb Windows 98 SO(StokOud) en dat vreet geen info van XDgeheugen |( . Moet ik dus eerst in een andere PC met W2000 :r de XD card inlezen en dan weer op CF overzetten en dan kan ik het pas inlezen.......
De reden dat ik nog steeds W98 draai is simpel, het is redelijk ongevoelig voor virussen, vooral in combinatie met Mozilla O-) . Ik zou het alleen nog eens moeten upgraden naar 98SE, maar ja even geen zin in PC gesleutel :r :r :r
 
Bij deze dan een plaatje :)

Hier het gescoorde materiaal :9

Divers pijp materiaal, een as om een nieuwe voorwielas te maken en in het zakje zitten twee scharnierbussen.
De koplamp is anders dan de standaard versie welke dan ook met de kuip niet past! Dus wie een kuip aanschaft, zorg dat je de bijpassende koplamp erbij hebt ook al lijken ze op elkaar.

full
 
Ook druk aan het meten geweest, hieronder een plaatje hoe ik de voorvork wil gaan maken. Dat het scharnierpunt van de brug hoger ligt dan de vooras heeft tot doel om het duikeffect te verminderen, er zal een punt bestaan dat de krachten elkaar precies opheffen en als je hem nog schuiner zet dan zal tijdens remmen de voorkant juist omhoog komen. Dat punt weet ik niet precies maar ik heb genoeg voorbeelden gezien om een gevoel te hebben wat het moet zijn en dan kun je met de veren nog wat afstellen...
Niet in het plaatje staan de remklauw bevestiging maar die wil ik scharnierend op de vooras bevestigen en met tekstangen naar het vaste gedeelte.

full
 
doordat je de rem afsteunt op het vaste frame ben je het rotatie effect kwijt.
het rijzen door het remmen ben je dus ook kwijt.
hoe hard je ook remt, hij blijft gewoon veren.
voor het porum kan je de arm dus gewoon horizontaal laten

grmbl,grmbl, alweer iemand die snapt hoe autocad werkt |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan