101 Motoren laat me zitten met schadepost

Trickshot

Die hard MF'er
27 apr 2006
527
104
In navolging van het olielek-topic hier > Blok lekt olie na klus aan blok.

Stel je brengt je motor weg vw olieverbruik. Je spreekt af dat de cilinders gehoond worden waarna je hem terugkrijgt met een lekkend blok. Je brengt de motor vijf keer terug maar men krijgt het niet opgelost.

Afgelopen weekend weer langs geweest maar omdat het meer dan een maand geleden is dat ik de motor ophaalde geven ze nu aan dat het lek een 'andere oorzaak' moet hebben dan het gebrekkig in elkaar zetten na de hoonklus. Olie lekt nog op precies dezelfde plek als voorheen alleen duurde het langer dan voorheen tot het opviel. Volgens mij hoort een motorblok helemaal niet meer te lekken als ie net weer in elkaar is gezet. Dat ik pas na weken erachter kom dat het lek nog aanwezig is doet daar niets aan af.

Ik zou graag zijn toko in de fik willen zetten met hem erin, maar dat stelt justitie niet zo op prijs. Enige oplossing die me redelijk lijkt is een schadevergoeding. Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
 
Rechtsbijstandverzekering inschakelen, niet zelf in de weer gaan, je kan alleen maar foute dingen doen en zeggen, buiten de goede dingen
 
Laatst bewerkt:
:^

Rechtsbijstand inderdaad.

Juist hier heb je het voor! En als je dat niet hebt dan is dat niet zo handig. :N
 
Laatst bewerkt:
Ik zou graag zijn toko in de fik willen zetten met hem erin, maar dat stelt justitie niet zo op prijs. Enige oplossing die me redelijk lijkt is een schadevergoeding. Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Die toko liet ik met rust en die vent ging in een vat met zuur waarin die prutser volledig oplost.
Geen lijk, geen moord.
 
In navolging van het olielek-topic hier > Blok lekt olie na klus aan blok.

Stel je brengt je motor weg vw olieverbruik. Je spreekt af dat de cilinders gehoond worden waarna je hem terugkrijgt met een lekkend blok. Je brengt de motor vijf keer terug maar men krijgt het niet opgelost.

Afgelopen weekend weer langs geweest maar omdat het meer dan een maand geleden is dat ik de motor ophaalde geven ze nu aan dat het lek een 'andere oorzaak' moet hebben dan het gebrekkig in elkaar zetten na de hoonklus. Olie lekt nog op precies dezelfde plek als voorheen alleen duurde het langer dan voorheen tot het opviel. Volgens mij hoort een motorblok helemaal niet meer te lekken als ie net weer in elkaar is gezet. Dat ik pas na weken erachter kom dat het lek nog aanwezig is doet daar niets aan af.

Ik zou graag zijn toko in de fik willen zetten met hem erin, maar dat stelt justitie niet zo op prijs. Enige oplossing die me redelijk lijkt is een schadevergoeding. Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

Je hebt inmiddels drie topic's over deze motor en dit probleem.

Het probleem waar je voor naar die zaak ging is opgelost, zover ik heb kunnen lezen.


Wat nu over is... is een pakking en dan ook nog het klepdekselpakking die wat olie zweet ? Je ontdekt het pas na 4 weken, echt lekken kan ik dat niet noemen.

Olie zweten zou ik helemaal niets aan doen.
Lekken van een klepdekselpakking ? Zelf vervangen, niet veel moeilijker dan olie wisselen.

Als bovenstaande klopt, dan vraag ik mij af waarom je je zo druk maakt. Die energie en frustratie kost bakken met energie en vermoord je humeur, zoals we al kunnen lezen.
Relativeer, kijk wat t je kost en wat t je oplevert en vervang die pakking.
 
Laatst bewerkt:
En als die vent jou nou eens in die bak met zuur pleurt ipv jij hem ? O-)

Dan is het de hulk en kan ie tegen kogels.
Maar maak je niet druk, er wordt niet geschoten en ook niemand in een vat zuur gegooid.
Zelf had ik gewoon de pakking van het kleppendeksel vervangen.
 
Ook een klepdekselpakking hoort niet te zweten na een reparatie. Teruggaan en laten oplossen in plaats van hier het forum vol te mopperen. Krijg je het niet opgelost, dan schakel je je rechtsbijstandsverzekering in, zet er zelf een advocaat op, vervangt zelf de pakking of leert er mee te leven.
 
Ik weet het verschil niet tussen een bout en een moer, dus hoe makkelijk dingen ook zijn om zelf te doen volgens anderen, ik begin er niet aan. En als ik bij een motorzaak niet tevreden ben, en ze het niet naar tevredenheid oplossen, maar ik ook niet heel veel stampij wil maken... Ga ik naar een andere zaak.

Is dat niet gewoon een optie?
 
Wat nu over is... is een pakking en dan ook nog het klepdekselpakking die wat olie zweet ? Je ontdekt het pas na 4 weken, echt lekken kan ik dat niet noemen.

Olie zweten zou ik helemaal niets aan doen.
Lekken van een klepdekselpakking ? Zelf vervangen, niet veel moeilijker dan olie wisselen.
Een beetje olieverlies langs de kleppendekselpakking. Een keer extra de poetslap erlangs!
Beetje remreiniger erop spuiten en alles is weer fris. (voor 1000km)

Zelf vervangen (anders had ik 't al lang gedaan) wel moeilijker dan oliewissel.
Koelwater aftappen, radiateur verwijderen en daarna deksel eruit draaien.
Nieuwe pakking vastplakken in de groef, kleppendeksel plaatsen (hoop dat dan de pakking er niet weer uit valt), radiateur plaatsen, koelwater weer op nivo.

Alles niet echt moeilijk, wel veel werk!
Onlangs na 5000km heb ik 3/4L olie aangevuld. Dus ik doe er effe niks aan..........
 
Ik weet het verschil niet tussen een bout en een moer, dus hoe makkelijk dingen ook zijn om zelf te doen volgens anderen, ik begin er niet aan. En als ik bij een motorzaak niet tevreden ben, en ze het niet naar tevredenheid oplossen, maar ik ook niet heel veel stampij wil maken... Ga ik naar een andere zaak.

Is dat niet gewoon een optie?

Ik ken een afgestudeerde werktuigbouwkundige die dat ook niet weet hoor. Gewoon een keer proberen. Voor t geld dat je kwijt bent aan een grote beurt kan je ook een loop of sloop motor kopen om te leren sleutelen. Investering voor de toekomst. Ik heb 1 keer in mn leven een motor naar de garage gebracht en sindsdien doe ik alles zelf.
 
Een beetje olieverlies langs de kleppendekselpakking. Een keer extra de poetslap erlangs!
Beetje remreiniger erop spuiten en alles is weer fris. (voor 1000km)

Zelf vervangen (anders had ik 't al lang gedaan) wel moeilijker dan oliewissel.
Koelwater aftappen, radiateur verwijderen en daarna deksel eruit draaien.
Nieuwe pakking vastplakken in de groef, kleppendeksel plaatsen (hoop dat dan de pakking er niet weer uit valt), radiateur plaatsen, koelwater weer op nivo.

Alles niet echt moeilijk, wel veel werk!
Onlangs na 5000km heb ik 3/4L olie aangevuld. Dus ik doe er effe niks aan..........
Ik dacht even dat je 3 a 4 liter olie bedoelde :o
 
Ook een klepdekselpakking hoort niet te zweten na een reparatie. Teruggaan en laten oplossen in plaats van hier het forum vol te mopperen. Krijg je het niet opgelost, dan schakel je je rechtsbijstandsverzekering in, zet er zelf een advocaat op, vervangt zelf de pakking of leert er mee te leven.

Rechtsbijstandverzekeringen zijn er alleen ter meerdere glorie van de maatschappij en een beetje advocaat kost je 200 euro per uur.

Een klepdekselpakking kost je een euro, tubetje vloeibare pakking erbij kost je geen drie euro.

Moeilijk? Dekseltje los, schoonmaken, pakking er tussen, eventueel wat vloeibere meuk er op smeren, deksel er weer op en vastschroeven. Een aap kan het leren.
 
Ligt het nu aan mij of moet een herstelling gewoon correct uitgevoerd worden?
Lekke klepdeksel pakking is gewoon niet acceptabel, die hoort ook helemaal niet te zweten.
Als die motorzaak niet eens op een correcte manier een klepdekselpakking kan monteren dan vraag ik me af hoe de rest gebeurd is.
 
Vraagt iemand ook voor de lol het verhaal van de andere kant? Leuk en aardig zo al die aannames, maar sowieso is dat geen klap waard als je niet het verhaal van beide kanten kent.
 
Vraagt iemand ook voor de lol het verhaal van de andere kant? Leuk en aardig zo al die aannames, maar sowieso is dat geen klap waard als je niet het verhaal van beide kanten kent.

Heel juist` heer Burger..

Ps - Ts lijkt mij beetje een jankertje .. :X zweten lekken . pffffff :z
 
Je brengt de motor vijf keer terug maar men krijgt het niet opgelost.

Niks beters te doen? Als een garage het niet bij de eerste keer terugbrengen heeft opgelost zien ze mij nooit meer terug als klant. Is het een fout die voor gevaarlijke situaties kan zorgen (bijv slechte remmerij of stuurinrichting) mogen ze er uberhaupt niet meer aan zitten. Als zoiets de eerste keer al niet goed gaat verwacht ik niet dat dat een tweede keer wel lukt.

Je had na een keer terugbrengen al richting ultimatums en in gebreke stelling of wat dan ook kunnen gaan. Dat je dat niet meteen doet snap ik ook wel, maar vijf keer teruggaan? Dan laat je het ook wel een beetje gebeuren allemaal.
 
Vraagt iemand ook voor de lol het verhaal van de andere kant? Leuk en aardig zo al die aannames, maar sowieso is dat geen klap waard als je niet het verhaal van beide kanten kent.
Na een keer zou ik het hier mee eens zijn, maar na vijf keer wordt dat erg moeilijk.
 
Ik ken het gevoel van de TS wel. Als je er al voor betaald hebt is het nogal wat om dan maar weer te gaan betalen bij een ander. En als je eenmaal dat gevoel van vertrouwen kwijt bent dan vertrouw je er ook niet meteen op dat een andere zaak het wel meteen doet zoals verwacht. Je bent immers net genaaid voor jouw gevoel.

Ik heb dat met mijn huidige auto gehad. Toen ik deze kocht was er het één en ander mis. Dat wist ik. Ik had er ook geld voor opzij gelegd en bracht deze naar de merkdealer. Laten we het goed aanpakken dacht ik.
Wow, wat een misvatting was dat van mij!

Ik ben er in 6 weken tijd 5 keer terug geweest en nog hadden ze 1 van de dingen die ik de eerste keer al aangekaart had niet opgelost.

Achteraf vermoed ik dat ze gewoon die ecu resette waardoor de melding even weg was wanneer ik de auto ophaalde om telkens nog voor ik thuis was weer terug op het display te staan.

Ik moest een 6e keer terugkomen, maar was er zo klaar mee dat ik dat niet gedaan heb.
Ik kom daar dus nooit meer. Als ik een dealer nodig heb rijd ik een half uur verder.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp de frustratie van TS ook wel hoor, zeker als je ziet dat hij nogal getwijfeld heeft of hij het ding überhaupt wel kon betalen. Zie zijn eerdere topic. Het is dus gewoon duur en zuur leergeld voor TS. Als je het niet kunt, of niet zeker weet of je het wil, betalen ... koop dan niet, nooit, boven je budget.
 
TS heeft volgens mij zijn reactie ook al op Baatsen.com gezet.

Dat bedoel ik; de enige negatieve recensie van de drie. Of 101 motoren dus echte prutsers zijn zou ik nog altijd zelf beoordelen door ze een bezoekje te brengen en mijn mensenkennis in te schakelen.
Maar ik woon nogal uit de buurt en ik sleutel gelukkig zelf... *D
 
Niks beters te doen? Als een garage het niet bij de eerste keer terugbrengen heeft opgelost zien ze mij nooit meer terug als klant..
En dan? 2x betalen? Het is toch de fout van het 1e bedrijf? Althans op basis van het verhaal van OP....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan