[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Heb die van mij atm open liggen dus vermoed van niet.

Ben er maar gewoon aan begonnen want anders komt het er nooit van. Kleppen stellen. Alleen linksvoor past m'n 04 niet in dus die heb ik er uit gewipt. Zat een 240 shim in.. Klopt het dan dat ik een 235 moet proberen? If so, heeft iemand die liggen en wil ruilen met mij?

Edit, is dit iets? 12892-45000-235 | Classic Suzuki Parts NL
 
Laatst bewerkt:
heb er ook wel eens naar gekeken maar volgens mij snoepen die dingen behoorlijk van je accu. Als je regelmatig rijdt is dat geen probleem anders moet je een gewoonte maken van het aansluiten van een druppellader.

Worden GS500's wel eens gestolen?

Dat onze vrienden met lange vingers wel eens dikke supersport motortjes meenemen, dat weet ik. Maar motoren die weinig waarde hebben en (relatief) traag zijn, zijn voor de langvingers echt niet interessant. Zorg voor een goed slot en de moeite van het slot forceren is ze al snel te veel.

Ik heb zeventien jaar lang een Suzuki Savage voor de deur gehad. Alleen op het contactslot, met de kentekenplaat een paar centimeter van de stoep af. Geen langvinger te vinden die hem wilde stelen ...
 
Ik heb volgens mij 2x een gestolen gs voorbij zien komen hier. Alhoewel, een was er gewoon in het kanaal gegooid meen ik me te herinneren.
 
Een van de nadelen van conclusies via het internet:

Hij veert niet zo lekker meer, ik zit iedere keer aan het eind van de vering. Dus ik koop een mooie, tweedehands veer

20190518_125307.jpg


Echter, bij het monteren kwam ik nog iets tegen:

20190518_160400.jpg


Nog wat meer vervangen, dus. Heeft iemand nog een goede tweedehands liggen?
 
Ik denk dat dat bij elke gs een vergeten onderdeel is. Dat ding heeft heel wat te lijden maar niemand die hem uit elkaar haalt schoonmaakt en in het vet zet.
 
Dat is het verbindingsarmpje wat de schokdemper, de achterbrug (via de dogbones) en het frame verbindt.


Ik denk dat dat bij elke gs een vergeten onderdeel is. Dat ding heeft heel wat te lijden maar niemand die hem uit elkaar haalt schoonmaakt en in het vet zet.
Ik heb een aantal jaar terug de achterbrug er nog uit gehad (roestpreventie) en toen heb ik hem schoongwmaakt en wat vers vet gegeven. Maar helaas, hij is nu stuk.

Misschien kan ik hem ergens laten oplassen en uitboren. Alleen de lagers vervangen is nog betaalbaar.
 
Gezien problemen met mijn GS500 en de nabijheid van de mogelijkheid tot A onbeperkt heb ik die van mij in de verkoop gezet.

Althans, voor wat het nog is 8)7
 
Vanochtend m'n nieuwe shim met de post binnen gekregen. Paste perfect en m'n 04 ging er mooi onder.

Daarna zoals in @kapiteinkoek z'n klepstel guide stond de carbs gesynct. Daarvoor zo'n diy ding in elkaar gefrut (wederom @kapiteinkoek z'n carb guide gebruikt).

Hi allemaal, woont hier iemand in de buurt van Arnhem van wie ik toevallig een carb sync tool zou kunnen lenen? Thanks!

Zelf maken! Ik ben langs de Hornbach gereden voor slangetjes, rest van t materiaal had ik al. Ben uiteindelijk langer bezig geweest t slangetje op de carb te krijgen omdat ik een gs heb met zo'n pair system waardoor je er moeilijk bij kan.

Was een redelijk verschil, geen idee hoeveel maar heb net zo lang gefine-tuned tot ze praktisch op de cm gelijk stonden. Meteen daarna ook ff bandjes opgepompt (toch weer anderhalve psi gezakt).

Zit nu ff bij n wegrestaurant maar damn ik merk meteen verschil. Alsof hij opeens enorm op z'n staart getrapt is. Super relaxed! Raad het iedereen aan zelf te doen en ook niet te lang uit te stellen :)
 
Ik zat net een video te kijken over uitlaten vervangen aangezien ik die van @Electrric94 over heb genomen. Valt me op dat ze ook zitten te klooien met ringetjes voor een strakke seal, heeft iemand toevallig een link naar de goeie? Dan bestel ik die alvast.
 
De GS zit weer helemaal in elkaar, en loopt prima! Blok terug in het frame krijgen is het blok niet mooier op geworden, maar hij hij won toch al geen schoonheidsprijs. Blijkt alleen nu er weer olie in zit pas dat olieplug een heel klein beetje lekt. Hij kan ook niet het juiste aanhaal moment halen, dus de draad is enigszins dol denk ik.

Is een beetje teflon tape er omheen een prima oplossing of beter een helicoil er in zetten?
 
Mensen.... Slecht nieuws... @josefski houdt niet meer van zijn gs500 ;( Niet omdat hij niet mooi is of goed rijd. Nee, meneer heeft last van zijn lange stelten :+

Daarentegen is dit weer goed nieuws voor mensen die een GS500 zoeken die in een, ja hoe zeg je dat netjes, achterlijk nette staat is:o

1394964


1394965


Verder hier de lijst met wat er aan gebeurt is.

Optisch
- Volledig opnieuw gespoten, professioneel.
- Limited edition sticker!
- Vers RVS uitlaatsysteem van Black Widow

Rijwiel technisch
- SV650 voorkant inclusief gereviseerde remmen
- GSX600f Achter schokbreker
- Stalen remleiding achter
- Gereviseerde achterremklauw
- Verse achterband, Maxis
- Voorband is oud, maar heeft profiel en is niet uitgedroogd
- Nieuw balhoofdlager
- Wiellagers in goede staat
- Ketting en tandwielen in goede staat

Elektrisch
- Koso digitale teller, originele tellerstand overgenomen. Op dit moment 17.877km. Dit loopt nog op!
- Handvatverwarming, contact geschakeld
- Led koplamp
- Led achterlampen
- Nieuwe accu, Motobatt

Motorisch
- Word afgeleverd met een oliebeurtje
- Carburateur volledig opnieuw opgebouwd!
- Nieuw leidingwerk
- Benzine kraan probleem opgelost, geen uitvallende motor!
- Nieuwe bougies
- Nieuwe bougiedoppen
- Nieuwe bougiekabels

En dan ben ik ongetwijfeld nog wat vergeten...

Ik heb natuurlijk nog wel een paar foto's en filmpjes. Mocht er iemand geïnteresseerd zijn, stuur me een pb'tje!
 
Heeft iemand nog een mooie achter remschijf liggen voor mn gsje? Die van mij heeft diepe groeven erin zitten en remt pompend, dus volgens mij is hij krom.
 
Check anders eerst of hij wel echt krom is. Misschien heb je wel een verrot achterwiel lager oid.
 
Check anders eerst of hij wel echt krom is. Misschien heb je wel een verrot achterwiel lager oid.
Kan het daar ook nog aan liggen? Als ik het achterwiel heen en weer probeer te duwen dan voel ik geen speling. Wil inderdaad niet een schijf kopen en vervolgens het probleem houden.
 
Okay dus de remschijf ziet er op het oog recht uit, afstand tussen randje van de remklauw en de schijf blijft gelijk als ik het wiel ronddraai. Ik voel ook helemaal geen speling in het achterwiel. Bij lage snelheden heb ik een pompende rem. Dat is onder de 30 km/h. Heel vervelend als je rustig wil remmen en de motor begint te schudden. Wat zou het kunnen zijn? Ik wil niet met geld smijten want dat heb ik niet.
 
Heb je je remklauw al een losgehaald en schoon gemaakt? Dat in combinatie met verse vloeistof kan al een wereld van verschil maken!

Kijk dan ook gelijk even hoe je remblokken er aan toe zijn. Als die er aan komen kun je die gelijk meenemen :t

Edit: Met schoonmaken bedoel ik remklauw volledig uit elkaar halen en intern schoonmaken.
 
Een van de nadelen van conclusies via het internet:

Hij veert niet zo lekker meer, ik zit iedere keer aan het eind van de vering. Dus ik koop een mooie, tweedehands veer



Echter, bij het monteren kwam ik nog iets tegen:



Nog wat meer vervangen, dus. Heeft iemand nog een goede tweedehands liggen?

Ik heb er nog een liggen........
 
Ik heb er nog een liggen........
Ik heb er nu een bij Bassie besteld: Dit weekend even tijd vinden om hem te monteren.

Ik heb dit lager waarschijnlijk zelf stukgemaakt. Toen ik de achterbrug er uit gehaald heb om hem te controleren op roest (en de roest te verhelpen), heb ik alle lagers schoongemaakt en vers vet gegeven. Kennelijk heb ik dit lager niet voldoende vet gegeven of er is wat zand in het lager terecht gekomen.
Ik weet ook niet meer welk vet ik toen toegepast heb, misschien is dat vet niet geschikt geweest.

Ik zal de lagers van de brug ook direct even controleren, je weet nooit (ik voelde op het moment van ontdekken nog geen speling in de burg).
 
Okay dus de remschijf ziet er op het oog recht uit, afstand tussen randje van de remklauw en de schijf blijft gelijk als ik het wiel ronddraai. Ik voel ook helemaal geen speling in het achterwiel. Bij lage snelheden heb ik een pompende rem. Dat is onder de 30 km/h. Heel vervelend als je rustig wil remmen en de motor begint te schudden. Wat zou het kunnen zijn? Ik wil niet met geld smijten want dat heb ik niet.

De methode van controleren is:
Leg de schijf op een vlaktafel. Bij gebrek aan een vlaktafel is een stuk dik vensterglas ook geschikt - tenzij je erg oud glas gebruikt. Probeer een voelermaatje van 0.05 mm tussen tafel en schijf te duwen. Lukt dit, dan is de schijf krom. Dit is de beunmethode, officieel hoor je dit met een meetklok te meten.
Een andere oorzaak kan vuil tussen schijf en achterwiel zijn. Als je de remschijf losgehaald hebt en daarna weer gemonteerd mag er niets tussen schijf en achterwiel zitten (maw: het moet erg schoon zijn).
 
Terug
Bovenaan Onderaan