[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Oké, ik heb iets doms gedaan. Ik wou wat olie bijvullen en heb per ongeluk 10w40 auto olie erin gegooid. Ik lees hier en daar dat dat zeer schadelijk is maar ook dat het geen kwaad kan?

Er zat al 10w40 hoge kwaliteit motorolie in (ik denk nog iets meer 2/3 dus als ik me dan niet vergis zat er nog ongeveer 2 liter in) en ik heb bijna 1 liter erbij gedaan. Met de verhouding 1 op 2 autoolie/motorolie zou ik dan alsnog alle olie moeten uitspoelen en opnieuw vullen of kan dit wel?
 
Auto olie zitten frictie verminderaars in. Jouw koppeling is echter afhankelijk van frictie. In het ergste geval krijg je een slippende koppeling van auto olie en brand je je koppeling op. :t
 
Vandaag eens even een nieuw uitlaatsysteem gemonteerd bij de GS van @josefski. Tevens ook een GSX-F achterveer gemonteerd. Staat de motor net even wat hoger op haar kont.

Man man wat een systeem om over te kwijlen. Enjoy:
1393210
1393211
 
Auto olie zitten frictie verminderaars in. Jouw koppeling is echter afhankelijk van frictie. In het ergste geval krijg je een slippende koppeling van auto olie en brand je je koppeling op. :t

Hmmm, hoe groot acht je de kans dat dit gebeurd? Gezien er dus wel een redelijke hoeveel goeie olie in zit ;/

Edit: ik ga het risico niet lopen, morgen maar even helemaal leeg halen en volgooien die handel
 
Laatst bewerkt:
Vet handig, ben zo'n rubberen doppie kwijt dat tussen de tank en frame zit. Rechterkant trilt nu als n malle. Heeft iemand er toevallig eentje liggen of weet waar ik die vandaan kan toveren?

Vandaag eens even een nieuw uitlaatsysteem gemonteerd

Toevallig n linkie naar die pijp?
 
Vet handig, ben zo'n rubberen doppie kwijt dat tussen de tank en frame zit. Rechterkant trilt nu als n malle. Heeft iemand er toevallig eentje liggen of weet waar ik die vandaan kan toveren?



Toevallig n linkie naar die pijp?

Tuurlijk O-)

GS 500

Heb van hen ook een volledig systeem onder mijn fireblade zitten. Echt hele mooie systemen!*O*
 
Vandaag eens even een nieuw uitlaatsysteem gemonteerd bij de GS van @josefski. Tevens ook een GSX-F achterveer gemonteerd. Staat de motor net even wat hoger op haar kont.

Man man wat een systeem om over te kwijlen. Enjoy:
Bekijk bijlage 1393210Bekijk bijlage 1393211
Een schokbreker van eem gsx600f doet idd wonderen, eigenlijk zou dat een verplichte upgrade moeten zijn. Dsn stuurt ie echt een stuk fijner.
 
Oké, ik heb iets doms gedaan. Ik wou wat olie bijvullen en heb per ongeluk 10w40 auto olie erin gegooid. Ik lees hier en daar dat dat zeer schadelijk is maar ook dat het geen kwaad kan?

Er zat al 10w40 hoge kwaliteit motorolie in (ik denk nog iets meer 2/3 dus als ik me dan niet vergis zat er nog ongeveer 2 liter in) en ik heb bijna 1 liter erbij gedaan. Met de verhouding 1 op 2 autoolie/motorolie zou ik dan alsnog alle olie moeten uitspoelen en opnieuw vullen of kan dit wel?

Het hangt van de maat van de koppeling af die de fabrikant toegepast heeft. Toevallig heeft de fabrikant er bij de GS500 een ruim bemeten koppeling er in gezet. Er zijn mensen die altijd met auto-olie rijden en geen last hebben van een slippende koppeling, maar ga je doorvragen dan zijn dat ook de mensen die niet lang met dezelfde motor rijden....

Ik zou gewoon een keer extra de olie verversen en jezelf voornemen deze grap niet meer uit te halen (tenzij als noodoplossing).
 
Ah cool, miss leuk als upgrade als ik nog geld over heb na vakantie rond juli/augustus :P
Net voelervaatjes, klepsteltangdinges en pakking besteld, dinsdag eens kijken hoeveel shims ik moet vervangen...
 
Ik wil de tandwielen en ketting vervangen van mijn gsje maar de moertjes van het achtertandwiel zitten flink vastgerot. Ik heb alles losgekregen op 1 na, deze is helemaal rond. Ik heb dat hele apparaat waar het tandwiel op vastzit weten te verkrijgen maar hier zitten geen boutjes op. Ik heb het schroefdraad van de bouten even opgepoetst met de staalborstel en heb M10 nylock moertjes gekocht. Nu wilde ik er één op draaien maar nu kom ik er dus achter dat de schroefdraad van de boutjes wat fijner is dan 'gewone' M10. Weet iemand wat voor schroefdraad erop zit? Dan kan ik er mooie nieuwe boutjes op zetten.
 
Laatst bewerkt:
|( |( |(|(|(

1393899

Letterlijk het laatste boutje voordat ik helemaal klaar was, breekt het boutje dat de ontstekings-rotor en de krukas verbind...

Morgen maar een tapeinduithaler kopen en hopen dat het werkt...
 
Gisteren na een lang ritje even terug het stationair toerental terug goed gezet, deze was ondertussen terug rond de 1800. Dit heb ik gedaan in m'n garage nadat de motor meer dan een uur heeft gelopen. In de motor hoorde ik een onregelmatige tik. Hij tikte een tiental keren per minuut. Toen ik de motor afzette tikte het blok door. Komt dit dan doordat het blok warmer wordt en uitzet?

Heb hem afgelopen vrijdag ook laten nakijken samen met de banden wisselen en ze hadden niks gehoord. Deze tik hoor je niet wanneer je de motor start en laat opwarmen. Het is overigens een GS uit 2000.
 
Hoe krijg je het voor elkaar....
Ik denk een gebrek aan roestoplosser...

Maar wat nog veel lastiger is: Hoe krijg je het voor elkaar om dat te repareren.

Ik zou niet met een linkse tap gaan prutsen. Met die dingen draai je het restant bout nog breder en dan weet je zeker dat het vast zit. En, nadat de linkse tap is afgebroken, zit je met een stuk knetterhard staal precies waar jij moet gaan boren.
 
Hoe? Geen idee... Gebruikte zelfs een moment sleutel op 12 NM.
Maar ik krijg er ook net geen grip op met een tangetje en zie ook geen manier hoe ik er een gleufje in kan slijpen. Weet jij nog een andere manier om hem er toch uit te krijgen dan?

edit: gelukkig ging het makkelijk met linkse tap, draaide er zo uit. Kostte wel 3 boortjes voordat ik een net gat er in had zitten. Hopelijk kan hij dit weekend weer rijden.
 
Laatst bewerkt:
Toen ik de motor afzette tikte het blok door. Komt dit dan doordat het blok warmer wordt en uitzet?

Kan best, misschien gewoon een onderdeeltje dat ergens een beetje krap zit door oxidatie of wat dan ook. Je hoort dat ook veel bij auto's.
 
  • Leuk
Waarderingen: xi0n
Gisteren na een lang ritje even terug het stationair toerental terug goed gezet, deze was ondertussen terug rond de 1800. Dit heb ik gedaan in m'n garage nadat de motor meer dan een uur heeft gelopen. In de motor hoorde ik een onregelmatige tik. Hij tikte een tiental keren per minuut. Toen ik de motor afzette tikte het blok door. Komt dit dan doordat het blok warmer wordt en uitzet?

Heb hem afgelopen vrijdag ook laten nakijken samen met de banden wisselen en ze hadden niks gehoord. Deze tik hoor je niet wanneer je de motor start en laat opwarmen. Het is overigens een GS uit 2000.

Je zou mijn fireblade eens moeten horen na een stevig ritje _O- Als die uit staat tikt ie nog voor een paar minuten na. Niks raars aan, hoort erbij!:t
 
  • Leuk
Waarderingen: xi0n
Hoe? Geen idee... Gebruikte zelfs een moment sleutel op 12 NM.
Maar ik krijg er ook net geen grip op met een tangetje en zie ook geen manier hoe ik er een gleufje in kan slijpen. Weet jij nog een andere manier om hem er toch uit te krijgen dan?

edit: gelukkig ging het makkelijk met linkse tap, draaide er zo uit. Kostte wel 3 boortjes voordat ik een net gat er in had zitten. Hopelijk kan hij dit weekend weer rijden.
Je hebt geluk gehad....

Het gebeurde bij het vastdraaien... dus?

Ik zie een "nette" breuk waardoor ik dacht aan losdraaien met wat roest op de schroefdraad.
Was het wel het originele boutje? Was het boutje niet een stukje te lang?
 
Je hebt geluk gehad....

Het gebeurde bij het vastdraaien... dus?

Ik zie een "nette" breuk waardoor ik dacht aan losdraaien met wat roest op de schroefdraad.
Was het wel het originele boutje? Was het boutje niet een stukje te lang?
Was bij het vastdraaien ja, en het was het originele boutje. Een zeskant met flens m6x60 is blijkbaar ook lastig te vinden, dus zal weer een originele worden. Jammer dat alle winkels met OEM onderdelen allemaal zulke hoge verzendkosten (7-8 euro) rekenen voor een bout van 1.50.
 
Iemand trouwens ervaring/mening over GPS trackers?

heb er ook wel eens naar gekeken maar volgens mij snoepen die dingen behoorlijk van je accu. Als je regelmatig rijdt is dat geen probleem anders moet je een gewoonte maken van het aansluiten van een druppellader.
 
Terug
Bovenaan Onderaan