Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik zou vooral het drukmechanisme in de deksel eens uit elkaar halen en goed bekijken. De wokkel met de kogeltjes (niet kwijtraken) bedoel ik, die heeft bij mij ook wel eens niet goed gezeten na het vervangen van de koppelingskabel.
Kan namelijk net zo goed je benzinekraan zijn.
Dit is inderdaad het benzinekraan probleem. Het membraam wat erin zit gaat kapot, waardoor het vacuum van de motor hem niet meer open houdt. Enige oplossing is een nieuwe.Klinkt ook nog als een optie. Kan het zijn dat die verstopt zit oid? Toen ik gas gaf gingen toeren wel omhoog, snelheid ook maar zakten daarna weer snel weg terug naar 6 a 7d toeren en 100km/h. Meer gas geven deed niet echt iets. Na gestopt te zijn voor 10min vrolijk door gereden voor n half uur zonder problemen.. heel vreemd.
Ik had er een nieuwe op gezet. En toen nergens meer last van. Al die aftermarket dingen hebben geen vacuumsturing. En dan moet je hem steeds zelf aan / uit zetten. Heb ik ook op mn XT. pittig irritant.Hee Allemaal!
Ik heb 2 vragen aan jullie!
- Zoals vele van jullie kennen heb ik issues met mij benzinekraan (geen benzine aanzuigen in hoge toeren). Wie van jullie heeft een afte market benzinekraan gemonteerd? en welke dan?
Test eens voor valse lucht.- andere vraag is of jullie toevallig wel eens ervaring hebben gehad met het volgende: Mijn GS500 blijft als hij warm is gelopen erg hoog in toeren hangen (+/- 4K), hij kan wel lager terug maar dan moeten ik hem forceren (koppeling op laten komen en rem indrukken en dan zakt hij terug tot normale toeren (+/- 1.5K). Soms wil hij dan vanuit de 1.5 K toeren alsnog weer terug opkomen tot 4K maar soms blijft hij gewoon dan netjes op 1.5K tot ik weer op ga optrekken. Als ik net ga rijden en de motor is nog koud valt hij dus wel iedere keer netjes terug naar 1.5K. Heeft iemand dit wel eens gehad en hoe heb je dit toen opgelost?
Het gaat hier om een GS500E uit 1991. Alvast bedankt voor het meedenken!
Dit is inderdaad het benzinekraan probleem. Het membraam wat erin zit gaat kapot, waardoor het vacuum van de motor hem niet meer open houdt. Enige oplossing is een nieuwe.
Bij de suzuki dealer, gixxer bassie (bph motoronderdelen) of als je bij mij in de buurt woont en de ouwe meeneemt wil ik ook best ruilen.Oeh nice, dan ga ik die kraan opereren
Edit, nog even een andere vraag. Als ik zelf de kleppen wil stellen waaro kan ik dan t beste voor n fatsoenlijke prijs die shims vandaan halen?
Dit is inderdaad het benzinekraan probleem. Het membraam wat erin zit gaat kapot, waardoor het vacuum van de motor hem niet meer open houdt. Enige oplossing is een nieuwe.
Ik had er een nieuwe op gezet. En toen nergens meer last van. Al die aftermarket dingen hebben geen vacuumsturing. En dan moet je hem steeds zelf aan / uit zetten. Heb ik ook op mn XT. pittig irritant.
Test eens voor valse lucht.
Nope; Zie mijn fix Staat als het goed is een link in de OP naar de betreffende fix.
@Luuk-96 en @Mhauw (ja zelfs deze kan 'normaal benzinekraan issue zijn) kunnen beiden hun probleem zo fixen.
Edit: Voor de luie mensen onder ons:
[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]
Ik vind €650 nog stevig aan de prijs gezien de staat. Maar goed het is een GS500 dus dat is alvast winst he :Pwww.motor-forum.nl
Die fix heb ik geprobeerd maar ik blijf het houden... Ik kan eventueel nog wel een extra spoel eruit halen maar dan ben ik er liever gewoon helemaal vanaf denk ik
Ik mag hopen van niet...achjo, lekker laten zitten en als je een keer zin hebt aanpakken.
Totdat je natuurlijk compressie verliest. Dan wordt het een ander verhaal.
Snap er echt helemaal niks van, toestraks hele koppelingskabel weer los gehaald en opnieuw geinstalleerd met netjes 1cm speling. Die kap over t frontsprocket helemaal schoongemaakt tot glimmend toe voor n perfecte seal. En nog steeds als ik in z'n 1 of 2 stil ga staan zit de versnelling muur en muur vast. Halve meter rollen doet ook niks, pas echt n meter of 3 a 4 en er zit weer beweging in en kan ik gear switchen.
Ik heb gewoon bij een automaterialenzaak een slang gekocht. En dan blijkt bij het monteren dat een slang voor een auto dikkere wanden heeft en daarom passen er geen klemmen meer om. Bij cmsnl.com kan je de originele slangen bestellen. Als je kleurtjes wil, let op de benzinebestendigheid (veel plastic, siliconen en rubbersoorten kunnen slecht tegen moderne benzine).Hallo MF'ers, sinds enkele maanden ben ook ik een trotste eigenaar van een GS500. Onderhoud doe ik zelf. Ik vroeg mij af wat de binnendiameter van de brandstofslangen zijn? Ik dacht 5mm. Waar kun je deze best bestellen? Wilde ze eigenlijk in een andere kleurtje bestellen. En maakt het uit welk materiaal het is?
Als je de pinnen er (desnoods met wat roestoplosser en een voorzichtig tikje met een hamer) gewoon uit kan halen, zou ik de boortjes in de gereedschapskist laten liggen. De klauw is van aluminium en de pennen van staal, als je dit uitboren niet wat vaker gedaan hebt wordt het naastboren in plaats van uitboren).Ook had ik iets gelezen over het preventief uitboren van een pin bij je remklauw? Er was gelinkt naar een comment maar het was me niet helemaal duidelijk wat je nu moest doen.
Door andere versnellingen kun je wel gewoon heen? Wat gebeurd er als je lichtjes gas geeft? Het is gek dat je na het wisselen van de kabel problemen hebt namelijk en daarvoor niet. Pinnetje verder ook goed terug gestopt? Valt de kabelhouder daar ook netjes in? Probeer eens wat foto’s te uploaden zou ik zeggen.
heel afhankelijk van hoe de verhouding is. Het is een kleine motor hou daar rekening mee. Voor mij werkte het prima met ietsjes over 1 meter 80. Als die 8cm op de juiste plek zit, zit je zelfs nog beter.Beste gs500 rijders ik ben zoekende naar een leuke motor voor niet te veel centen en heb de gs500 altijd leuk gevonden. Niet te spannend, maar toch een twin en gewoon leuk model.
Ik heb nog niet de kans gevonden een proef te rijden omdat er hier in de buurt geen te vinden is.
Mijn vraag of hier ook wat langere mensen rijden op een gs500? Ik ben zelf 1.88 en de gs500 lijkt me wel erg klein? Wat zijn jullie ervaringen?
ls je de pinnen er (desnoods met wat roestoplosser en een voorzichtig tikje met een hamer) gewoon uit kan halen, zou ik de boortjes in de gereedschapskist laten liggen. De klauw is van aluminium en de pennen van staal, als je dit uitboren niet wat vaker gedaan hebt wordt het naastboren in plaats van uitboren).
Je kan de klauw er helemaal af halen en in de bankschroef zetten. Dat betekent wel dat je de rem zal moeten ontluchten maar je kan de remklauw dan ook van binnen goed schoon maken en opnieuw in remmenvet zetten. Remolie hoort eigenlijk iedere twee jaar ververst te worden en dat gebeurt maar zelden.
Enneh: mooi exemplaar.
Die stalen remleidingen zou ik überhaupt doen. Ik heb ze ook en het is een enorm verschil met die oude rubberen slangen.Wanneer moet ik die pinnen eraf halen? Bij het vervangen van m'n remblokken? Ik wilde overigens op termijn niet enkel de remolie vervangen, maar ook meteen de remleidingen vervangen door nieuwe (stalen) remleidingen. Dit raden ze volgens de handleiding aan om eens per 4j te toen. Die paar tientjes zijn het me wel waard, betrouwbare remmen. Overigens "remmenvet", is dat keramisch vet?
Origens heb ik ood de uitlaatbouten
met een beetje kopervet gemonteerd zodat die ook gangbaar blijven...