[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Herkenbaar, dat hebben wel meer gsjes. Of dat opgelost is met nieuwe gasschuiven en geleiders weet ik niet. Ik heb er toen ook nieuwe naalden en naaldbuizen in gezet en een nieuw rubbertje om de pilot schroef die niet in de carburateur revisie setjes zit. Persoonlijk zou ik geen moeite doen om dat op te lossen als de motor verder goed werkt. Mijn 2e gs doet het ook en dat geeft niks.
 
Heren, Dames... Mijn GS is aan het overlijden... Afgelopen tijd heb ik me carb uit elkaar gehaald, schoongemaakt en de seal vervangen. Nu heb ik hem terug erin gedaan zonder aan de instellingen te zitten maar hij begint constant te lekken. Zowel richting luchtfilter als blok, en ook als ie uitstaat. Heeft er iemand hier ook ervaring mee en/of een fix? Ik ben nogal wanhopig want ik heb de carbs al 3x uit elkaar gehaald om te zorgen dat hij goed doorloopt (gitaarsnaar erdoorheen, carb cleaner, etc).
 
Heren, Dames... Mijn GS is aan het overlijden... Afgelopen tijd heb ik me carb uit elkaar gehaald, schoongemaakt en de seal vervangen. Nu heb ik hem terug erin gedaan zonder aan de instellingen te zitten maar hij begint constant te lekken. Zowel richting luchtfilter als blok, en ook als ie uitstaat. Heeft er iemand hier ook ervaring mee en/of een fix? Ik ben nogal wanhopig want ik heb de carbs al 3x uit elkaar gehaald om te zorgen dat hij goed doorloopt (gitaarsnaar erdoorheen, carb cleaner, etc).
Dan even goed schoonmaken (utrasoon) en een volledig revisiekitje erop. En als ie op "on" lekt als ie uitstaat; ook even je brandstofkraan checken.
 
Lekken in luchtfilter en motorblok --> vlotternaald sluit niet aan. In een revisie kit zitten alle onderdelen die je nodig hebt. Vergeet niet om ook de vlotterhoogte te checken. Die moet wel OEM staan. Haal er anders iemand bij die ervaring heeft. Waar woon je? Regio Groningen kun je opzich wel bij mij terecht. :Y

Oh en wissel je olie. Benzine smeert niet echt goed. :+
 
Dank Dank heren en damen, ik heb een setje besteld. De flotterhoogte zal ik nog even moeten nakijken. Helaas voor jullie beiden ben ik niet in de mogelijkheid om naar groningen nog eindhoven te duwen/rijden want ik woon in de omgeving Delft. Maar Dank voor de tips en zal verdere voortgang laten weten!
 
Heren, Dames... Mijn GS is aan het overlijden... Afgelopen tijd heb ik me carb uit elkaar gehaald, schoongemaakt en de seal vervangen. Nu heb ik hem terug erin gedaan zonder aan de instellingen te zitten maar hij begint constant te lekken. Zowel richting luchtfilter als blok, en ook als ie uitstaat. Heeft er iemand hier ook ervaring mee en/of een fix? Ik ben nogal wanhopig want ik heb de carbs al 3x uit elkaar gehaald om te zorgen dat hij goed doorloopt (gitaarsnaar erdoorheen, carb cleaner, etc).

overal nieuwe o-ringen in gestoken?
 
Dank Dank heren en damen, ik heb een setje besteld. De flotterhoogte zal ik nog even moeten nakijken. Helaas voor jullie beiden ben ik niet in de mogelijkheid om naar groningen nog eindhoven te duwen/rijden want ik woon in de omgeving Delft. Maar Dank voor de tips en zal verdere voortgang laten weten!

Als je het fijn vind om er wat hulp bij te hebben, ik weet nog niet 100% alles van de GS zoals sommige hier, maar ben wel handig, en wil je best een dagje komen helpen.
 
Hallo allemaal,

Kent iemand misschien een zaakje of een beunhaas waar ik de kleppen en carb synchronisatie kan laten stellen van mijn GS500? Het moet echt gebeuren omdat hij niet echt lekker rijdt maar ik ben zelf niet zo goed in het klussen dus ik wil er zelf niet aan beginnen. Locatie zuid holland (delft / dordrecht) of gelderland (arnhem) heeft de voorkeur O-)

Vraag het hier omdat een professionele motorzaak belachelijk veel geld vraagt voor zoiets, terwijl de motor dat eigenlijk niet waard is (beestje uit '92). Wil er best wat geld aan uitgeven overigens.

Alvast bedankt!
 
Vraag het hier omdat een professionele motorzaak belachelijk veel geld vraagt voor zoiets

Het is niet zozeer de motorzaak die veel geld vraagt maar eerder de belastingdienst, verzekering, pensioenfonds etc van de monteur. De motor is het niet waard? Waar kan jij een goed rijdende GS500 uit 92 vinden voor en euro of €150?

Maar goed minder geld uitgeven wil iedereen wel :P Als beginner is het ook best te doen als je een mooie handleiding hebt
 
Hallo allemaal,

Kent iemand misschien een zaakje of een beunhaas waar ik de kleppen en carb synchronisatie kan laten stellen van mijn GS500? Het moet echt gebeuren omdat hij niet echt lekker rijdt maar ik ben zelf niet zo goed in het klussen dus ik wil er zelf niet aan beginnen. Locatie zuid holland (delft / dordrecht) of gelderland (arnhem) heeft de voorkeur O-)

Vraag het hier omdat een professionele motorzaak belachelijk veel geld vraagt voor zoiets, terwijl de motor dat eigenlijk niet waard is (beestje uit '92). Wil er best wat geld aan uitgeven overigens.

Alvast bedankt!
Gewoon zelluf doen!

Voor regio eindhoven: mijn inbox staat open voor u.
 
Bedankt jongens, ik ga m'n opties eens overwegen. Ben vooral cosmetisch aan het opknappen geweest vandaar dat ik hem weer goed rijdend wil hebben :)
Nu bezig met rode en witte striping spuiten en straks stickers plakken:
1553019587212.png

De kleur komt van een oude daf uit '66
 
Toen ik van de week op m'n GS stapte na werk was opeens m'n koppeling een stuk zwaarder dan normaal. Iemand enig idee waardoor dat kan komen? Moet echt moeite doen met alle 4 de vingers om 'm in te knijpen, maar hij doet het wel gewoon.

Kent iemand misschien een zaakje of een beunhaas waar ik de kleppen en carb synchronisatie kan laten stellen van mijn GS500?

Laat het even weten als je het zelf wilt doen of iets in die richting. Moet hier ook gebeuren dan kunnen we teamuppen (zelf ook nog nooit gedaan).
 
Toen ik van de week op m'n GS stapte na werk was opeens m'n koppeling een stuk zwaarder dan normaal. Iemand enig idee waardoor dat kan komen? Moet echt moeite doen met alle 4 de vingers om 'm in te knijpen, maar hij doet het wel gewoon.



Laat het even weten als je het zelf wilt doen of iets in die richting. Moet hier ook gebeuren dan kunnen we teamuppen (zelf ook nog nooit gedaan).
Dan wil ik ook wel mee doen, bij mij zit t er ook aan te komen, en ik wil t zelf doen (ook eerste keer). Kunnen we er een grote GS 500 klusdag van maken.
 
Toen ik van de week op m'n GS stapte na werk was opeens m'n koppeling een stuk zwaarder dan normaal. Iemand enig idee waardoor dat kan komen? Moet echt moeite doen met alle 4 de vingers om 'm in te knijpen, maar hij doet het wel gewoon.



Laat het even weten als je het zelf wilt doen of iets in die richting. Moet hier ook gebeuren dan kunnen we teamuppen (zelf ook nog nooit gedaan).

Koppeling kan komen door de kabel. Als die te stroef gaat koppelt het ook niet lekker. Dat wordt eerder zwaar dan dat ie gaat slippen.

Voor zelf dingen doen en leren hoe het moet heb ik het al vaker benoemd 'regio eindhoven -> PM maar.'
 
Toen ik van de week op m'n GS stapte na werk was opeens m'n koppeling een stuk zwaarder dan normaal. Iemand enig idee waardoor dat kan komen? Moet echt moeite doen met alle 4 de vingers om 'm in te knijpen, maar hij doet het wel gewoon.

Wat @Clank Aangeeft; een slecht of niet gesmeerde kabel is immens zwaar. Tevens moet je voor een soepele koppeling bij de GS regelmatig het tandwielhuis uitmeuken. Alle zooi en vet van je ketting heeft geen goed effect op het koppelingssysteem dat daarachter rust.

De goede fix is om een nieuwe kabel te halen, kosten de kop niet en geeft je een reden om het tandwielhuis schoon te maken. De korte termijn fix is (naast het schoonmaken van het tandwielhuis) de kabel smeren met siliconespray, wd40, enz. Whatever floats your boat. Ik adviseer echter de goede fix!
 
Hallo allemaal,

Kent iemand misschien een zaakje of een beunhaas waar ik de kleppen en carb synchronisatie kan laten stellen van mijn GS500? Het moet echt gebeuren omdat hij niet echt lekker rijdt maar ik ben zelf niet zo goed in het klussen dus ik wil er zelf niet aan beginnen. Locatie zuid holland (delft / dordrecht) of gelderland (arnhem) heeft de voorkeur O-)

Vraag het hier omdat een professionele motorzaak belachelijk veel geld vraagt voor zoiets, terwijl de motor dat eigenlijk niet waard is (beestje uit '92). Wil er best wat geld aan uitgeven overigens.

Alvast bedankt!

Als je in Delft wil klussen, Ik ga zondag aan mijn niet rijdende GS klussen in Delft (helaas staat ie dus voor mijn huis). Mocht ie dan toch rijden heb ik nog wel een goede locatie waar we droog en (semi) warm kunnen klussen! Maar in elk geval ben je uitgenodigd om aan te sluiten!
 
Koppeling kan komen door de kabel. Als die te stroef gaat koppelt het ook niet lekker. Dat wordt eerder zwaar dan dat ie gaat slippen.

De goede fix is om een nieuwe kabel te halen, kosten de kop niet en geeft je een reden om het tandwielhuis schoon te maken.

Thanks voor de tips. Heb toestraks de kabel nagelopen, zit dus gewoon een gat in... Tijd voor een nieuwe.
Net een order geplaatst bij MLM voor een nieuwe kabel, nieuwe remblokken (lijken ook redelijk op), oliefilter en luchtfilter (te lang uitgesteld). Maak ik er meteen een goeie beurt van.

Hey, Ik ga zondag Klussen, mocht je zin hebben stuur me dan even een persoonlijk bericht.

Oeh ja dan ben ik vrij! Alleen wel even afwachten of de spullen er dan al zijn, levering tussen 22-25 maart.. Ik PM zodra ik meer weet.
 
Vandaag weer lekker pakking lopen krabben en nog een keer gekeken naar kleppen stellen. Maar bij het kleppen stellen wil hij bij mij niet blijven staan zoals het moet (R.T. op de linker pickup / inkepingen naar elkaar), hij springt steeds een stukje terug. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
 
Iemand een idee waar ik de rubbere tank strip kan kopen of een alternatief? Mijne is helemaal uitgedroogd en gescheurd
 
overal nieuwe o-ringen in gestoken?

Nieuwe ringetjes en al erin gestoken. En hij reedt! ofja tot ik hem uitzetten. Ben even met de andere motor aan de klus gegaan en na zn 2 uur de GS weer proberen te starten. Maar hij deed het niet meer. Starte lastig, vervolgens op het moment dat ie zn versnelling opkwam sloeg ie weer af. En nu wil ie helemaal niet meer starten(de dag erna). Iemand enig idee?

Niels
 
Terug
Bovenaan Onderaan