[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Geen problemen hier
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190720-202030_Chrome.jpg
    Screenshot_20190720-202030_Chrome.jpg
    137,3 KB · Weergaven: 10
GStwins forum werkt bij mij op mijn computer ook bijna nooit, op mijn telefoon doet hij het -soms- wel. Kan het probleem ook niet vinden
 
Ik krijg hem met een VPN die in amerika staat meteen. Het zou kunnen dat het iets te maken heeft met privacywetgeving en dat ze daarom europese ip adressen blokkeren.

hide.me VPN Dit zou moeten werken.
 
Ik gok eerder op een probleem met je browser oid. GStwins ziet er niet uit alsof ze moeite doen om hun software te updaten :P
 
Heel raar maar m'n motor loopt momenteel eigenlijk echt top, stabiel ook in de lage toeren, reageert goed, geen choke nodig, etc. Maar m'n toerental schroef heeft geen invloed op t toerental. Enig idee hoe dit komt?
 
Morgen haal ik de boel weer open, even de carbs eraf halen en nalopen. In de Haynes manual lees ik dat de luchtstelschroef 2,5 slag terug moet worden gedraaid, is m'n carb dan prima afgesteld als alles nog stock is? Even synchroniseren misschien daarna? Ik ga ook ff m'n luchtfilter vervangen morgen
 
Vandaag achter gekomen dat m'n benzinetank lekt. Aan de rechterkant is denk ik 4cm naad lek. Is dit te repareren of is het beter om tweedehands een tank te kopen?
Betreft een 1989 model.
 
Whoohoo, net over de grens in Duitsland een blokje op de kop getikt met zo'n 25000 op de klok, voor maar €75,- :-)
20190721_125424.jpg


Nu tot de winter bij een goede vriend mogen stallen na eerst de voorste bout losgekregen te hebben na veel WD40 en een vlam...
Ook even door de bougiegten geloerd met een soort endoscoop voor je smartphone. Zag er allemaal prima uit.
Bijna helemaal geen aanslag op de zuigers en de olie zag er ook nog geweldig uit.
Nog iemand tips voor wat betreft het monteren van het blok? Eruit halen ging iig niet zonder
slag of stoot vanochtend.. Ook nadat we de voorste bout hadden doorgeslepen maar uiteindelijk na wat
heen en weer sturen in het frame kregen we hem eruit.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag achter gekomen dat m'n benzinetank lekt. Aan de rechterkant is denk ik 4cm naad lek. Is dit te repareren of is het beter om tweedehands een tank te kopen?
Betreft een 1989 model.

tankcure kan tot op zekere hoogte lekken dichten. Toen ik de tank van mijn '89 model had ontroest zaten er kleine gaatjes onderin. Stukje tape erop en dan verder met de tankcure behandeling.
 
Morgen haal ik de boel weer open, even de carbs eraf halen en nalopen. In de Haynes manual lees ik dat de luchtstelschroef 2,5 slag terug moet worden gedraaid, is m'n carb dan prima afgesteld als alles nog stock is? Even synchroniseren misschien daarna? Ik ga ook ff m'n luchtfilter vervangen morgen
die 2,5 slag is een beginpunt van afstellen. Altijd even kijken hoe het staat ingesteld bij jouw carburateur.
 
Hoe bedoel je check de instellingen?
De stelschroef zit er nu in met een bepaalde instelling. Tel hoeveel slagen je hem in kan draaien tot ie net aan vast zit. Als je alles weer terug stopt draai je hem helemaal in, en daarna evenveel slagen uit als je eerder geteld hebt. Je komt uit Eindhoven, ik werk in Eindhoven, stuur maar PB als je er niet uit komt. Ik kan je eventueel wel even helpen.
 
Ik denk dat ik een vacuüm lek heb sinds dit weekend. Heb de luchtfilter schoongemaakt, kraantje even los gemaakt en carbs gesynct.

Heb die 2 rubbertjes terug over m'n vacuüm porten zitten en vacuüm slang zit goed in t kraantje.

Heb met wd40 gespoten op de inlaat rubbers en t kraantje om te kijken of dit t toerental beïnvloeden maar het deed niks.

Enig idee waar dit lek plots vandaan kan komen? Heb m'n carb er niet afgehaald.
 
Ik denk dat ik een vacuüm lek heb sinds dit weekend. Heb de luchtfilter schoongemaakt, kraantje even los gemaakt en carbs gesynct.

Heb die 2 rubbertjes terug over m'n vacuüm porten zitten en vacuüm slang zit goed in t kraantje.

Heb met wd40 gespoten op de inlaat rubbers en t kraantje om te kijken of dit t toerental beïnvloeden maar het deed niks.

Enig idee waar dit lek plots vandaan kan komen? Heb m'n carb er niet afgehaald.
WD40 brand niet zo goed. Even remmenreiniger of deo proberen.
 
WD40 brand niet zo goed. Even remmenreiniger of deo proberen.

Dat is de truc. Remmenreiniger is pure ether en dat fikt als een malle. Dus je spuit het op een lek, de motor zuigt het aan en het toerental knalt omhoog.

Wd40 brandt in veel mindere mate en deo...
Er zijn heel veel soorten deo in de handel. Sommige soorten willen echt niet zo heftig branden als remmenreiniger.
 
tankcure kan tot op zekere hoogte lekken dichten. Toen ik de tank van mijn '89 model had ontroest zaten er kleine gaatjes onderin. Stukje tape erop en dan verder met de tankcure behandeling.

Vandaag wederom gekeken naar lekkage met tank nog vast aan de motor. Ineens geen lekkage gevoeld als zondag. Stukje wezen rijden en volgetankt. Nog steeds geen lek. Vindt dat toch vreemd.
Enig zweten zie ik op een onderdeel, in het midden van de achterkant van de cilinders. Dit verklaart iig niet de benzine die ik langs het frame zag druppelen.
 
Dat
De stelschroef zit er nu in met een bepaalde instelling. Tel hoeveel slagen je hem in kan draaien tot ie net aan vast zit. Als je alles weer terug stopt draai je hem helemaal in, en daarna evenveel slagen uit als je eerder geteld hebt. Je komt uit Eindhoven, ik werk in Eindhoven, stuur maar PB als je er niet uit komt. Ik kan je eventueel wel even helpen.
We hebben al geprobeerd hem af te stellen, hij loopt stationair nu goed maar die instelling die erop zat was sowieso al bagger want toen was de inlaat kapot haha
 
Allereerst.. 🤦‍♀️8)7

Dat gehad hebbende... de mengselschroef heeft vrij weinig invloed boven de toer of 3 a 4 duizend. Vooral stationair en eerste stuk wegrijden hangt samen met je mengselschroef.

Daarnaast kun je de volgende dingen checken om dingen uit te sluiten. Ik neem overigens aan dat je stock luchtfilter en uitlaat hebt.

Voor je Carbs überhaupt gaat verwijderen:
- Zit er voldoende olie in? Blijft een GS.
- Controle op valse lucht; zet de motor aan en spray remmenreiniger op de inlaatrubbers of overal waar je vermoedelijk een lekkage kan hebben.
- Bougies schoon? Anders nieuwen.
- Bougie doppen, kabels en bobine nog de juiste weerstanden? Anders vervangen.
- Luchtfilter schoon en standaard? Heb je hem recent vervangen? Probeer je oude filter. Er zijn namelijk meerdere typen met allen een andere flow.

Dat gehad hebbende nu kijkende naar de Carbs.
- Naald op de stock positie, middelste clip van de 5 mogelijkheden. Heb je 6 mogelijkheden, dan is het een naald (kleine kans).
- Sproeiers Mikuni 120 in bouwjaar 1989-1992
- Sproeiers Mikuni 122 in bouwjaar 1993-nieuwe type

Als je verder geen lekkages hebt of gaten in de membranen, wat SAV ook voorstelde, moet je motor prima stabiel lopen.

Vervolgens ga je naar een testbank om dat ding fatsoenlijk en professioneel af te laten stellen.

Mijn oude tune met open pijp zit overigens ook nog ergens in het topic. Dan zul je moeten zoeken. :+

Succes! :W
Ik had gevraagd voor de sproeiers, en hij kon alleen 120,5 en 122,5 bestellen bij Suzuki...
Moet ik die hebben of echt de 120 en 122?
 
Ik typte vanuit m'n hoofd. Heb het in ieder geval over de standaard Mikuni sproeiers, dus geen dynojet. Dan kan het best 120,5 cq 122,5 zijn.

Zit de standaard sproeier er niet in? Welke zit er dan wel in?
 
Terug
Bovenaan Onderaan