[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Volgas niets, dat zal je echt in de mainjet/hoofdsproeier moeten zoeken of het bovenste deel van de gasschuif. De mainjet haalt de benzine van het diepste punt van de vlotterkamer dus als iets rommel zoals water, roest of zand opzuigt is het de mainjet.

Is de motor nog wel origineel?
 
Check even het luchtfilter, en de aansluiting er naar toe. Slecht of te open luchtfilter is slecht vacuum waarop je gasschuiven niet heel fijn rijden.
 
  • Leuk
Waarderingen: sav
Hallo allemaal,

Het is vloeken in de kerk... maar ik zit er aan te denken om mijn Suzuki GS500E (25 kw) van de hand te doen. Ik rij weinig (<1000km per jaar), kleine kinderen... etc. De motor heeft jaarlijks zn beurt gehad bij Brons motoren (Groningen; bonnetjes aanwezig), kleine 31.500 op de teller. Motor is voor zover ik weet uit 2003, maar iemand opperde hier ooit dat het mogelijk een ouder model is (type op frame JS1GM51A).


Voordat ik ‘m en public in de verkoop gooi, pols ik graag of hier geïnteresseerden zijn (staat dus in Groningen), richtprijs 1500€. Bij interesse graag PB


E1E90BCD-BAF3-4835-8D98-D101914281EF.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Klaar met m'n kleppen stellen. Uitlaat kleppen beide met 1 shim maatje kleiner, en inlaatkleppen beide met 2 shim maatjes kleiner. Morgen even m'n benzine slangen ophalen en dan m'n carbs ff syncen. Ben benieuwd of je iets merkt qua motor en of olieverbruik. Gezien de klepspeling véél te klein was.
 
Hallo allemaal,

Het is vloeken in de kerk... maar ik zit er aan te denken om mijn Suzuki GS500E (25 kw) van de hand te doen. Ik rij weinig (<1000km per jaar), kleine kinderen... etc. De motor heeft jaarlijks zn beurt gehad bij Brons motoren (Groningen; bonnetjes aanwezig), kleine 31.500 op de teller. Motor is voor zover ik weet uit 2003, maar iemand opperde hier ooit dat het mogelijk een ouder model is (type op frame JS1GM51A).


Voordat ik ‘m en public in de verkoop gooi, pols ik graag of hier geïnteresseerden zijn (staat dus in Groningen), richtprijs 1500€. Bij interesse graag PB


Bekijk bijlage 1410327

Je kunt aan de hand van je vin nummer zien uit welk jaar hij is. Google ff "VIN identifier motorcycle". Ik denk dat ie ouder is, gezien t stuur met clip ons, de kleurstelling van de nieuwere GS'en met kuip hadden meerdere kleuren ook én de modellen met kuip waren gs500F als ik me niet vergis. Ook zijn de gs'en van die tijd 35kw ipv 25kw dacht ik.
 
Je kunt aan de hand van je vin nummer zien uit welk jaar hij is. Google ff "VIN identifier motorcycle". Ik denk dat ie ouder is, gezien t stuur met clip ons, de kleurstelling van de nieuwere GS'en met kuip hadden meerdere kleuren ook én de modellen met kuip waren gs500F als ik me niet vergis. Ook zijn de gs'en van die tijd 35kw ipv 25kw dacht ik.

Dank, hij blijkt uit 2000 te zijn. 👍
 
Motor is voor zover ik weet uit 2003, maar iemand opperde hier ooit dat het mogelijk een ouder model is (type op frame JS1GM51A).

Je kunt aan de hand van je vin nummer zien uit welk jaar hij is. Google ff "VIN identifier motorcycle". Ik denk dat ie ouder is, gezien t stuur met clip ons, de kleurstelling van de nieuwere GS'en met kuip hadden meerdere kleuren ook én de modellen met kuip waren gs500F als ik me niet vergis. Ook zijn de gs'en van die tijd 35kw ipv 25kw dacht ik.

Als ik moet gokken: Bouwjaar eind 1996/begin 1997. Er zit een zilveren blok in die toen net uit de fabriek kwamen, maar nog wel de effen kleur op de kappen zoals in modellen 1995/1996. De kuipen op de oude modellen zijn niet van Suzuki zelf (komen wel met kuip bij de dealer vandaan) maar van andere producenten en volgens mij niet meer geleverd na 1996.

Zie ook deze pagina:

Candy antares red with Five Stars fairing

Boeit verder weinig want het ding ziet er prima uit, maar wel handig om in je achterhoofd te houden als je op zoek bent naar onderdelen.
 
Hallo allemaal,

Het is vloeken in de kerk... maar ik zit er aan te denken om mijn Suzuki GS500E (25 kw) van de hand te doen. Ik rij weinig (<1000km per jaar), kleine kinderen... etc. De motor heeft jaarlijks zn beurt gehad bij Brons motoren (Groningen; bonnetjes aanwezig), kleine 31.500 op de teller. Motor is voor zover ik weet uit 2003, maar iemand opperde hier ooit dat het mogelijk een ouder model is (type op frame JS1GM51A).


Voordat ik ‘m en public in de verkoop gooi, pols ik graag of hier geïnteresseerden zijn (staat dus in Groningen), richtprijs 1500€. Bij interesse graag PB


Bekijk bijlage 1410327

Ziet er best netjes uit, maar @josefski heeft zijn, zwaar gemodificeerde, GS500 ook weer te koop staan.

Mochten er nog liefhebbers zijn!
GS500, 21.000km, metalic blauw
 
Check even het luchtfilter, en de aansluiting er naar toe. Slecht of te open luchtfilter is slecht vacuum waarop je gasschuiven niet heel fijn rijden.

Ik zal eens gaan kijken! Verder nog ideeen iemand? Kan ik meerdere dingen checken, scheelt uit elkaar halen elke keer.

Dat hij wat inhoudt rond de 6000-8000 toeren ligt vast aan hetzelfde?
Edit: Luchtschroef staat ook op 1 en een kwart, of anderhalf. Ipv 2.5 wat ik hier lees..
 
Hey allemaal,

Ik ga wellicht in September mijn familie opzoeken als zij de Mont Ventoux beklimmen voor het goeie doel en dat zou dan voor mij de eerste lange (+/- 1000 km enkel / 2000km retour) rit zijn. Nou vroeg ik mij af, wat doen jullie extra aan je motor ter voorbereiding? (echt extra, dus niet preventief olie vervangen, ketting, banden etc.)

Daarnaast; iemand een tip voor zijtassen die goed passen op de GS500 (1991)? Liefste voor maximaal 100,-..

Thanks!
 
Hey allemaal,

Ik ga wellicht in September mijn familie opzoeken als zij de Mont Ventoux beklimmen voor het goeie doel en dat zou dan voor mij de eerste lange (+/- 1000 km enkel / 2000km retour) rit zijn. Nou vroeg ik mij af, wat doen jullie extra aan je motor ter voorbereiding? (echt extra, dus niet preventief olie vervangen, ketting, banden etc.)

Daarnaast; iemand een tip voor zijtassen die goed passen op de GS500 (1991)? Liefste voor maximaal 100,-..

Thanks!

- Liter olie mee
- Gereedschap mee
- Kettingvet
- Schaapsvel op het zadel

Voor die laatste... Ohh je kont gaat je bedanken. :Y Kwa zadeltassen; alles kan als het maar universeel is met klittenband. Genoeg te vinden op MP.
 
Ik zal eens gaan kijken! Verder nog ideeen iemand? Kan ik meerdere dingen checken, scheelt uit elkaar halen elke keer.

Dat hij wat inhoudt rond de 6000-8000 toeren ligt vast aan hetzelfde?
Edit: Luchtschroef staat ook op 1 en een kwart, of anderhalf. Ipv 2.5 wat ik hier lees..

Allereerst.. 🤦‍♀️8)7

Dat gehad hebbende... de mengselschroef heeft vrij weinig invloed boven de toer of 3 a 4 duizend. Vooral stationair en eerste stuk wegrijden hangt samen met je mengselschroef.

Daarnaast kun je de volgende dingen checken om dingen uit te sluiten. Ik neem overigens aan dat je stock luchtfilter en uitlaat hebt.

Voor je Carbs überhaupt gaat verwijderen:
- Zit er voldoende olie in? Blijft een GS.
- Controle op valse lucht; zet de motor aan en spray remmenreiniger op de inlaatrubbers of overal waar je vermoedelijk een lekkage kan hebben.
- Bougies schoon? Anders nieuwen.
- Bougie doppen, kabels en bobine nog de juiste weerstanden? Anders vervangen.
- Luchtfilter schoon en standaard? Heb je hem recent vervangen? Probeer je oude filter. Er zijn namelijk meerdere typen met allen een andere flow.

Dat gehad hebbende nu kijkende naar de Carbs.
- Naald op de stock positie, middelste clip van de 5 mogelijkheden. Heb je 6 mogelijkheden, dan is het een naald (kleine kans).
- Sproeiers Mikuni 120 in bouwjaar 1989-1992
- Sproeiers Mikuni 122 in bouwjaar 1993-nieuwe type

Als je verder geen lekkages hebt of gaten in de membranen, wat SAV ook voorstelde, moet je motor prima stabiel lopen.

Vervolgens ga je naar een testbank om dat ding fatsoenlijk en professioneel af te laten stellen.

Mijn oude tune met open pijp zit overigens ook nog ergens in het topic. Dan zul je moeten zoeken. :+

Succes! :W
 
Hey allemaal,

Ik ga wellicht in September mijn familie opzoeken als zij de Mont Ventoux beklimmen voor het goeie doel en dat zou dan voor mij de eerste lange (+/- 1000 km enkel / 2000km retour) rit zijn. Nou vroeg ik mij af, wat doen jullie extra aan je motor ter voorbereiding? (echt extra, dus niet preventief olie vervangen, ketting, banden etc.)

Daarnaast; iemand een tip voor zijtassen die goed passen op de GS500 (1991)? Liefste voor maximaal 100,-..

Thanks!

Ik heb zelf toen ik vorig jaar naar Zweden ging met mijn vriendin achterop al het onderhoud van te voren gedaan en alles wat ook maar een beetje aandacht behoefde. Ook had ik nog een windschermpje gemonteerd en even mijn blok gewisseld omdat hij teveel olie verbruikte :p.

Verder de basis gereedschappen en onderhoudsmiddelen + een bandenreparatie set meenemen voor pech onderweg.

Deze tassen had ik: Zadel tassen Louis wanneer je alleen rijdt zonder aanpassingen te monteren. Wanneer je met passagier rijdt moet je de knipperlichten verplaatsen naar de onderkant van de kentekenplaat.
 
Morgen ga ik voor het eerst een grote rit doen op mijn gs. Nouja groot, ik ga naar Winterberg. Vanuit Almere. Sommigen van jullie zullen dat een kleine reis vinden. Vrienden gaan met de auto, die nemen mijn bagage mee. Ik ga met de motor.
IMG_20190719_134305.jpg

Wat heb ik mee: zomer- en winterhandschoenen, regenbroek, veiligheidsvest, kettingspray en een flesje olie. Ik denk dat ik niks mis.
Er is één probleem: het weer morgen valt aardig tegen. Als ik op tijd vertrek (10 a 11 uur) dan kan ik de meeste regen ontwijken als het blijft zoals buienradar nu aangeeft. Nu zijn er alleen ook windstoten voorspeld. Is het veilig om deze reis te maken? Ik heb geen ervaring met slecht weer, ik heb mijn rijbewijs in mei pas 2 maanden dus heb er nog niet heel veel kilometers opzitten. Iemand advies?
 
Net nog even de carbs gesynct. Ging allemaal prima op 1 ding na. Ik krijg m'n stationair toerental niet onder de 1500, krijg hem wel hoger (dus zit wel aan de juiste schroef te klooien). Choke staat volledig af.
 
Trouwens misschien wel een handige tip voor als je je carbs moet syncen: leg je tank op 3 bananen dozen. Dan zit je niet je kloten met trechters en dergelijke
IMG_20190719_201804_241.jpg
 
Iemand trouwens enig idee wat er met gstwins.com aan de hand is? Zijn bij mij nog altijd niet bereikbaar
 
Terug
Bovenaan Onderaan