€500 challenge 2019: XSandra (XS400 1982)

Ketting gemonteerd, kettingkast (kettingbeschermer), koppeling werkt (weer) en daarbij kan er geschakeld worden. Nu nog zorgen dat het blok goed gaat lopen, verse banden en dan kan er gestart worden met rijden ;)
B6F9B09D-FF03-44F5-96A8-1F99F4A15439.jpeg
 
Zo dit geval rijdt *O**O**O*

De banden zijn nu nog oud en gaan vervangen worden, maar de eerste 21 kilometer zijn gereden.
Ook de eerste storing opgelost, er was een draadje los bij het nieuwe zekeringkastje ;). Gelukkig op 100 meter van de garagebox. Motor staat nu buiten want het vertrouwen in de benzinekraan moet nog komen 8-)

Is wel een motortje dat toeren moet maken. Gelukkig was het donker anders was het opgevallen dat de uitlaat rookte (en dan niet uit het achterste deel maar van de bochten). Uitharden van de hittebestendige verf/lak.

Zithouding valt met mijn lengte niet tegen, wat ook opvalt is dat de buddyseat een prettige hardheid heeft zonder als hard hout over te komen (is destijds goed gedaan door Tijger Leathers).

De vers aangeschafte tank is trouwens van binnen corrosievrij :Y, ben ik dus heel blij mee.
 
Kleine aanvulling, het verbruikte budget (aanschaf brik en alle zooi om haar/hem rijdend te krijgen) bedraagt tot op heden 301.32 Euro (en 22.52 voor de remdelen welke buiten budget vallen).
 
Wim, tis goffer saai.

Gewoon keurig stap voor stap in orde gemaakt. Prima in orde.

Dikke kans dat je de sterren vd hemel zingt bij de verplichte karaoke in de tweede week van de challenge :t
 
Even wat inside information. Het is mij verboden om te zingen hier in huis _O-_O-_O-

Dus de karaoke laat ik wel aan mij voorbij gaan. Ik neem dan wel een lekker biertje :Y

Morgen kijken of ik een videoclipje kan maken van een koude start van het blokje... (en dan natuurlijk wel hier het linkje plaatsen 8)7)
 
Even wat inside information. Het is mij verboden om te zingen hier in huis _O-_O-_O-

Dus de karaoke laat ik wel aan mij voorbij gaan. Ik neem dan wel een lekker biertje :Y

Morgen kijken of ik een videoclipje kan maken van een koude start van het blokje... (en dan natuurlijk wel hier het linkje plaatsen 8)7)
Geef mij ook 14 biertjes, en ik vind dat je de sterren vd hemel zingt :t

Is er iets met de koude start, of wil je laten horen dat het goed gaat?
 
Zo hedenavond een klein clipje gemaakt. Ben geen natuur talent in het maken van videos 8-).
Met een telefoon in de hand een motor zien te starten is niet heel logisch en handig. Maar ondanks dat hoor je en zie dat het loopt (dat het rijdt moeten jullie maar geloven :+).
De link:

Banden zijn besteld en betaald. Nu wachten dat ze afgeleverd worden (en op zoek naar een adres waar ze op de lege schone velgen gedraaid kunnen worden) :)
 
Zo vanavond (ondanks de niet verse banden) de snelweg even opgeweest, hij voldoet aan het reglement de motor haalt de 100 km/h *O*

Heb zelfs even de 130 km/h aangetikt :+

Wel is duidelijk dat het gebruiksgebied niet de autobahn afbranden is O-)
 
Goed bezig hoor. Hij klinkt in het begin als een hond met kinkhoest maar prachtig dat er leven in zit.
Ik was deze week zo druk bezig met mijn motor dat ik de rest even helemaal vergeten ben haha _O-8)7
 
Ach nu die wat vaker is gestart start de motor sneller :) Ze moest er namelijk aan wennen dat ze aan het werk moet.

Deze week verse banden, zodat ik ook met minder weer de weg mee op durf (ga nu alleen weg als het mooi droog weer is en doe rustig in de bochten en met remmen, dit omdat de voorband de oudste van is :/ ).
 
Ach nu die wat vaker is gestart start de motor sneller :) Ze moest er namelijk aan wennen dat ze aan het werk moet.

Deze week verse banden, zodat ik ook met minder weer de weg mee op durf (ga nu alleen weg als het mooi droog weer is en doe rustig in de bochten en met remmen, dit omdat de voorband de oudste van is :/ ).

Zodra ik de boeken gelezen heb kom ik hem nog wel een keer bewonderen.:]
 
En als je durft/wil is het geen probleem om er een stukkie op te rijden. Ga ik er wel achteraan met mijn XS750 of XS850... zie ik Xsandra zien :]
 
Xsandra gaat komende tijd het woonwerk verzorgen (als de verse banden op de wielen zitten)

Dus ze zal met regen geconfronteerd gaan worden (ze moet betrouwbaar zijn voordat de vakantie begint :Y ). Maar een plezierritje om boeken af te leveren is natuurlijk een andere manier van motorrijden en dan is mooi weer een belangrijke randvoorwaarde.
 
Alleen zal jouw brik/klassieker (doorhalen wat jouw voorkeur heeft }) ) meer vermogen hebben en zal je meer bescherming hebben tegen het klimaat.

Maar de challenge zelf rijden we natuurlijk met mooi weer :Y O-) en als je een keer een echt brik wil proberen vraag maar aan Erik waar je moet zijn ;)
 
De wielen zijn klaar om de banden te ontvangen. Hoop dat DPD tijdig de banden aflevert :XA887B28C-7BF1-478A-B240-7A917F8D8E2C.jpeg
 
Zo het brik is gebruiksklaar. De juiste wielen (met vers rubber en nieuwe ventielen) zitten op z’n plaats. Nu het gladde laagje van de band rijden en zij (met de naam XSandra is het een zij ;)) is gereed om ingezet te worden als woonwerkfiets. Kom ik vanzelf tot de ontdekking wat haar nukken zijn :+ (en dat het een zij is zullen dat er vast een paar zijn :(})8)7:+).
BA35CCC7-3CD0-4505-956D-C71B6FB0F167.jpeg
 
Even de tijd genomen om de Excellijst bij te werken. Motor heeft nu totaal 544.57 gekost, binnen budget 326.73. Buiten budget (remmen banden) 218.30.

Zoals gezegd wordt de komende tijd woonwerk met deze fiets gedaan. Dus als er nog problemen naar voren komen is rest er een budget van 323.73 om problemen op te lossen.

Hopelijk kan ik volgende jaar mei zeggen dat er nog steeds een heel groot deel van het nu "overschietende" sleutelbudget beschikbaar is :Y

En voor wie heel nieuwsgierig is, je mag langskomen om het Excelletje te bekijken ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan