€500 challenge 2019 -NLT- Old School RF900R Rules!

Nieuwe slangen en bouten voor de remschijven ook binnen! Blij dat dit buiten het budget valt! Nu nog nieuwe schijven en revisie set voor de rempomp en van het weekend kijken wat de staat is van de remmerij a.d. achterkant!
20181205_163224.jpg
 
De remklauwen zijn het probleem niet. Ik heb op de challengebike van 2014 (GL500, mijn huidige ratbike) de rempomp vervangen door een Suzuki rempomp, van een 600CC. En teflon/staalomvlochten leidingen. Dit remt heel goed, tot op de dag van vandaag!
IK ZELF HEB EENTJE VAN DE VFR750 GEPLAATST
 
Tja, de remmen van een cx blijven uiteraard summier. Een andere rempomp en stahlflex leidingen zijn natuurlijk een optie.

Vergeet niet dat de remmen van een GL500/650 toch wel even wat anders zijn dan die van een CX500. De GL's en CX-E types hebben sowieso grotere schijven en dubbelzuiger remklauwen. Een Cx-schijf is maar liefst 5 cm kleiner dan die van een GL.

Opties so far:
1. Stahlflex+dubbelzuigerremklauwen
2. Stahlflex+dubbelzuigerremklauwen+rempomp
3. niks aan doen, stoer blijven kijken en voldoende schone onderbroeken meenemen!
 
Tja, de remmen van een cx blijven uiteraard summier. Een andere rempomp en stahlflex leidingen zijn natuurlijk een optie.

Vergeet niet dat de remmen van een GL500/650 toch wel even wat anders zijn dan die van een CX500. De GL's en CX-E types hebben sowieso grotere schijven en dubbelzuiger remklauwen. Een Cx-schijf is maar liefst 5 cm kleiner dan die van een GL.

Opties so far:
1. Stahlflex+dubbelzuigerremklauwen
2. Stahlflex+dubbelzuigerremklauwen+rempomp
3. niks aan doen, stoer blijven kijken en voldoende schone onderbroeken meenemen!
4. Of in ieder geval genoeg waspoeder!

Is er al een groep 9?
 
Vandaag de rempomp aan de voorkant gedaan, was niet echt nodig maar goed we zijn nu toch bezig. Verder achterremklauw even gedemonteerd en dat was wel nodig! Stofkeeringen aan beide kanten niet meer goed op zijn plek en helaas zijn de zuigers ook niet best meer. Groeven waren aardig gecorrodeerd flink poetsen en nu weer klaar voor nieuwe keerringen. Dus even nieuwe zuigers bestellen en dan kunnen we weer veilig remmen! Gelukkig nog budget over aangezien we in de revisie zitten koppeling pomp etc. Ook maar even nakijken!
 
Dat probleem heb ik een beetje, de Sabre van mij is zo mooi/origineel dat ik er niks aan durf te doen. Maar ik wil zo graag haha.
Ik ben maar voorzichtig bezig met een koffersetje maken
 
Dat probleem heb ik een beetje, de Sabre van mij is zo mooi/origineel dat ik er niks aan durf te doen. Maar ik wil zo graag haha.
Ik ben maar voorzichtig bezig met een koffersetje maken
Ja die Sabre is erg netjes dus ik snap het dilemma! Maar ik zou met niet laten tegenhouden als je dat echt leuk vindt!!
 
Zo afgelopen dagen weer wat gedaan aan de brommer, niks spannend alleen maar de remmerij en de koppeling bediening verder reviseren, ben dat trucje nu wel zat! Maar goed technisch moet het allemaal goed zijn! Kosten aan de koppeling zijn: -revisieset master €26,95 -revisieset slave €24,95 en meteen een leiding voor de koppeling besteld a €45,-. Budget was nog 127,90 en komt nu op €31,-
E88F96CF-79C9-4B2F-97D7-6931F7757931.jpeg
A3EBFA42-629F-4DE8-93D9-B3189CD5E568.jpeg
AAE9976F-049D-478A-9DD5-DE17103D31FC.jpeg
ADBC1A60-BC78-4A63-BF5E-557165F657A4.jpeg
B7EB0051-40A7-4176-9DAF-C98FDCC5CB6D.jpeg
979886F1-4653-4F07-910F-AB24316B353C.jpeg
92FC8E95-194D-4A92-A116-809B4D821986.jpeg
04413AD3-D696-452B-A04D-1F78CC634EA8.jpeg
6F10DC17-FBFA-4E98-8774-C018A8FB9CE4.jpeg
58AB1664-1972-4335-8CAC-AD04BEBCABA8.jpeg
 
Zo vanmiddag weer even paar uurtjes prutsen met als resultaat een werkende achterrem Inc. Een nieuwe leiding!
E5BCAD82-86C9-4114-A194-CB355A9D2A3D.jpeg
CA04F3D3-D58F-4F88-B0D7-666F1E734B59.jpeg
35CD3DEA-6939-4D2D-80B9-61102F95E3A0.jpeg
 

Bijlagen

  • 3804A6F4-48E1-44F2-B24A-76E5F1608684.jpeg
    3804A6F4-48E1-44F2-B24A-76E5F1608684.jpeg
    553,6 KB · Weergaven: 14
  • 08197F89-26A9-4C8A-B73D-3FDEE0117F40.jpeg
    08197F89-26A9-4C8A-B73D-3FDEE0117F40.jpeg
    431,6 KB · Weergaven: 15
  • A9FA89AF-41B5-4C40-8307-4FED88A951E6.jpeg
    A9FA89AF-41B5-4C40-8307-4FED88A951E6.jpeg
    417,4 KB · Weergaven: 16
Rempomp gereviseerd of alles schoongemaakt en opnieuw gemonteerd ?

En een goed werkende achterrem is best wel handig ;) zeker in de bergen !
 
Rempomp gereviseerd of alles schoongemaakt en opnieuw gemonteerd ?

En een goed werkende achterrem is best wel handig ;) zeker in de bergen !
Alles gereviseerd. Was niet echt nodig maar had preventief al een set meegenomen bij Roukema. En ja achterrem is ook belangrijk in de bergen!
 
Nieuwe schijven en blokken ook binnen en tot mijn grote vreugde waren de de oude schijven er zo af! Heb eens een andere velg moeten kopen omdat er van de 6 bouten 5 waren afgebroken!
D863A8AE-A8DD-4E24-A4D9-5587C3C8DDEE.jpeg
C5DAAD62-AFF2-499F-BE57-75E6BE885D7C.jpeg
 
Godnondeju, die Nopan heeft gewoon 2 ultrasoonrienigers. Puur hedonisme!!!

Een zoektocht op internet op het woord «hedonisme» levert al snel 24.786 pagina’s op.

Hedonisme staat onder meer voor Club Med-achtige ontmoetingsplaatsen op exotische locaties, waarbij vooral Jamaica hoog scoort. Daar vinden non-stop feesten plaats die oneindige mogelijkheden voor lichaam en geest beloven, met andere woorden: zon, zee, lekker eten, wat psychobabbel en veel seks.

Ach ................... waarom niet ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan