€500 challenge 2019: Kiwi en de Gouden GSX

Late to the game maar toch: keurig apparaat Kiwi!
Hoe bevalt de zonnepaneelconstructie?
Thanks!

Bij de output-test behaalt hij niet de volle 20watt. Hij deed volgens mij max 21volt bij 0.7 ampere - dus eerder 15watt. Voor het opladen van de powerbank is 0.7 ampere natuurlijk wat karig...maar er past ook niet iets groters op de koffer. En dit is allemaal gemeten in het najaar - en dan doen de volwassen zonnepanelen op ons huis ook niet zoveel meer.
 
Thanks!

Bij de output-test behaalt hij niet de volle 20watt. Hij deed volgens mij max 21volt bij 0.7 ampere - dus eerder 15watt. Voor het opladen van de powerbank is 0.7 ampere natuurlijk wat karig...maar er past ook niet iets groters op de koffer. En dit is allemaal gemeten in het najaar - en dan doen de volwassen zonnepanelen op ons huis ook niet zoveel meer.

Naja, 0.7A bij 21 V is toch 2.9 A bij 5V. Tja, een 20Ah powerbank doet dan toch wel 7 uur over om op te laden. Maar ach, dat is een mooie dag rijden, toch?
 
Jouw Gsxf ziet er bijna weer als nieuw uit! :Y

Trekt de motor nog steeds een kant op? of stuurt de motor naar links? (Kan ook natuurlijk :+).
Oei beetje laat misschien maar lees dit nu pas. Die schuivende plaatjes zijn bij mij ook altijd het geval. Wat ik af en toe doe (1 van de 2 keer dat ik de ketting stel ofzo) is met een rolmaatje meten van het hart van de achteras naar het hart van het draaipunt van de achterbrug. Ook niet op de millimeter nauwkeurig misschien, maar een te grote afwijking valt je zo wel op.

Ziet er erg netjes uit allemaal, mooi werk!

Ik gebruik overwegend een digitale schuifmaat om het achterwiel recht te zetten. Dan zet ik hem ook autistisch recht natuurlijk. :Y Ik heb me eens geïrriteerd aan een trekkende motor (GS500). Bleek mijn achterwiel op 0,4mm niet uitgelijnd te zijn. Zelfs zo precies is al te voelen!

In het geval van lichtelijk sturen kun je je vorken lichten en opnieuw uit lijnen met het voorwiel. Zo heb ik mijn GS500 met lichtelijk kromme vorken ook weer recht uitgelijnd. Dave Moss heeft daar wel goede instructies over.
Thanks!

Bij de output-test behaalt hij niet de volle 20watt. Hij deed volgens mij max 21volt bij 0.7 ampere - dus eerder 15watt. Voor het opladen van de powerbank is 0.7 ampere natuurlijk wat karig...maar er past ook niet iets groters op de koffer. En dit is allemaal gemeten in het najaar - en dan doen de volwassen zonnepanelen op ons huis ook niet zoveel meer.

Zo te zien kan ik mijn telefoon bij jou opladen! :o Grapje hoor, ik zou nooit vreemd gaan bij Vera. O-)
 
Laatst bewerkt:
Jouw Gsxf ziet er bijna weer als nieuw uit! :Y

Trekt de motor nog steeds een kant op? of stuurt de motor naar links? (Kan ook natuurlijk :+).


Ik gebruik overwegend een digitale schuifmaat om het achterwiel recht te zetten. Dan zet ik hem ook autistisch recht natuurlijk. :Y Ik heb me eens geïrriteerd aan een trekkende motor (GS500). Bleek mijn achterwiel op 0,4mm niet uitgelijnd te zijn. Zelfs zo precies is al te voelen!

In het geval van lichtelijk sturen kun je je vorken lichten en opnieuw uit lijnen met het voorwiel. Zo heb ik mijn GS500 met lichtelijk kromme vorken ook weer recht uitgelijnd. Dave Moss heeft daar wel goede instructies over.


Zo te zien kan ik mijn telefoon bij jou opladen! :o Grapje hoor, ik zou nooit vreemd gaan bij Vera. O-)
Leuk :)

0,4 mm merk je niet.

En recht zetten doe je in beginsel met achtertandwiel, ketting en vtw
 
Als het weer een beetje minder koud/nat is, ga ik weer de weg op en testen. De laatste 2-3 ritten is het me helemaal niet meer opgevallen eerlijk gezegd.

Zo te zien kan ik mijn telefoon bij jou opladen! :o Grapje hoor, ik zou nooit vreemd gaan bij Vera. O-)
Mag hoor. Denk dat ik mijn telefoon gewoon via 12V oplaad onderweg. Het paneel is meer bedoeld om 's avonds ook voldoende juice te hebben in 2-3 powerbanks.
Opladen headset en navi - en voor mijn medicatie heb ik continu een niet-lege telefoon nodig.
 
Als het weer een beetje minder koud/nat is, ga ik weer de weg op en testen. De laatste 2-3 ritten is het me helemaal niet meer opgevallen eerlijk gezegd.


Mag hoor. Denk dat ik mijn telefoon gewoon via 12V oplaad onderweg. Het paneel is meer bedoeld om 's avonds ook voldoende juice te hebben in 2-3 powerbanks.
Opladen headset en navi - en voor mijn medicatie heb ik continu een niet-lege telefoon nodig.

Voor wat betreft alle electra-perikelen: ik neem altijd een camping-stroom-stekkerset mee. vanaf mijn aansluitpunt kan een ieder dan weer een verlengsnoertje naar zijn tent trekken.
 
0,4 mm merk je niet.

Ik rijd wellicht wat vaker zonder handen dan de doorsnee motorrijder. Dan merk je die kleine verschillen zeer zeker wel. :Y

Voor de uitlijning met ket. & tandwielen heb je ook zo'n lazertooltje (van motion pro volgens mij?), waarmee je super snel ziet of alles recht staat. Volgens mij ook niet denderend duur.
Voor wat betreft alle electra-perikelen: ik neem altijd een camping-stroom-stekkerset mee. vanaf mijn aansluitpunt kan een ieder dan weer een verlengsnoertje naar zijn tent trekken.

Dan kan ik een tosti ijzer meenemen! :}
 
Omdat ik merkte dat de koppeling best zwaar liep, wat ook door Grrrtje en Dindo bevestigd werd, ben ik daar maar eens verder in gedoken.

Nou is de koppelingskabel niet direct mijn eerste verdachte: bij loslaten schiet hij met net zo’n kracht en snelheid terug. Er lijkt dus geen kracht verloren te gaan door de kabel. Bij het onderhoud heb ik de glijpen (achter tandwielkapje) ingevet. De koppeling zelf heb ik nooit los gehad.

Bij rondvragen op het forum / bij andere GSX600F eigenaren lijkt het plaatje correct: de bouwjaren 1995-1997 hebben gewoon erg veel kracht nodig voor de koppeling. Mensen ervaren het als best pittig om een hele dag mee te rijden. Dat belooft wat met al die bergpassen...

Na wat onderzoek blijkt er een hefboom-mechanisme te zijn om de benodigde kracht te verminderen. Ooit bedacht door een slimme vent en nu overal te koop voor €30-40. Je raad het al: dat kan ook via AliExpress voor een klein deel van die prijs.

HTB1evfLrGmWBuNjy1Xaq6xCbXXaG.jpg


HTB1wb_zrQSWBuNjSszdq6zeSpXak.jpg


Daarnaast had ik het idee dat het ook geen kwaad kan om wat meer instellingsmogelijkheden te hebben voor de koppelingshendel. Daarom ook maar een Ali setje lange verstelbare hendels besteld.

Ik wil de GSX zo veel mogelijk origineel houden, dus zit helemaal niet te wachten op gouden hendels met rode verstellers enzo. Ik heb gewoon de hele zooi in het grijs besteld.
41snnuYqr7L._SX355_.jpg
 
Even weer een update. Omdat ik nog over wil gaan op stalen remleidingen moet ik een ander punt eerst beslissen: clip-ons (standaard) of over op een superbike stuur? Een superbike stuur zal langere remleidingen vereisen.

De houding van de GSX-F is best voorover, hoewel het niet extreem is. Het zorgt er wel voor dat het rijden door de stad echt geen feest is, pas op glooiende 60-80 wegen wordt het leuk.

Een aftermarket ABM of LSL kroonplaat is zo'n €300 en ziet er zo uit:
Knipsel.JPG


Wat echter ook kan, is gebruik maken van de extra M10 bouten waarmee de clip-ons normaal vast zitten:
maxresdefault.jpg


Daar plaats je dan een setje risers op. Ziet er zo uit dan:
F03C4971-2FC1-4085-B0C9-BA79019263DE.jpeg


Nadeel is dat niet enorm veel vrijheid hebt. De remleidingen zal je sowiso moeten vervangen, maar bij een te breed of te hoog stuur, zal ook de chokekabel, gaskabel en koppelingskabel issues geven. Een laag stuur van max 65-69cm breed is dus een optie.

Voordat ik zomaar de onderdelen hiervoor bestel, heb ik een mockup (met houten riser) gemaakt om de zithouding te testen. Eerst met een laag stuur:
IMG_7864.jpg


En daarna met een hoog stuur:
IMG_7865.jpg


IMG_7866.jpg


Conclusie: het hoge stuur zit prima, geeft hem een typische naked bike zithouding. Maar dit gaat zeker issues geven qua kabels. Het lage stuur is het gewoon net niet. Ik denk dat ik het gewoon op clip-ons houd.

De nieuwe hendels zijn wel binnen gekomen. De extra verstelbaarheid maakt het koppelen wat fijner. Dat is dan ook de enige reden van aanschaf.
IMG_7875.jpg
 
Ik overweeg de naked zithouding ook bij die van mij. Ik hoop eigenlijk dat er een compromis-stuur te vinden is waar bij: de kabels passen (remleiding uitgesloten) en de zithouding goed is. Ik ben niet zo lang, dus het stuur hoeft niet zo hoog te zijn om dat te bereiken.

Nadeel is wel dat de kuipruit dan echt niks meer doet, maar ik heb er op dit moment sowieso niet zo veel profijt van. Hoe is dat bij jou?
 
Ik overweeg de naked zithouding ook bij die van mij. Ik hoop eigenlijk dat er een compromis-stuur te vinden is waar bij: de kabels passen (remleiding uitgesloten) en de zithouding goed is. Ik ben niet zo lang, dus het stuur hoeft niet zo hoog te zijn om dat te bereiken.

Nadeel is wel dat de kuipruit dan echt niks meer doet, maar ik heb er op dit moment sowieso niet zo veel profijt van. Hoe is dat bij jou?
De standaard kuipruit is in combinatie met de standaard clip-ons prima voor mij (189cm). Een goed alternatief kan de AliExpress ruit zijn. Kost zo'n €13 en is duidelijk iets hoger dan het origineel. Ik heb hem niet want uit eigen ervaring is hoger niet altijd beter - het kan het zelfs slechter maken. En waarom iets vervangen waar ik tevreden mee ben?
 
Misschien past een 750f kroonplaat erboven, heb jenog steeds clipons maar wel hoger.

Vind trouwens het 600 kroonplaatje best ieletjes om daar zo risers op te plaatsen. Zou dan zelf het clipon deel dat om de vorkpoot valt eraf zagen en herbruiken voor de stevigheid :)

Ik overweeg de naked zithouding ook bij die van mij. Ik hoop eigenlijk dat er een compromis-stuur te vinden is waar bij: de kabels passen (remleiding uitgesloten) en de zithouding goed is.

andere routing proberen, ik heb bij de 750 en 1100 een breed stuur met alle kabel standaard. 750 heeft ander deel remleiding van verdeler tot rempomp, 1100 ook daar de originele :)
 
De standaard kuipruit is in combinatie met de standaard clip-ons prima voor mij (189cm). Een goed alternatief kan de AliExpress ruit zijn. Kost zo'n €13 en is duidelijk iets hoger dan het origineel. Ik heb hem niet want uit eigen ervaring is hoger niet altijd beter - het kan het zelfs slechter maken. En waarom iets vervangen waar ik tevreden mee ben?

Ik heb vorige week zo'n Alie-ruitje gemonteerd maar het is niet fantastisch. Naja.

andere routing proberen, ik heb bij de 750 en 1100 een breed stuur met alle kabel standaard. 750 heeft ander deel remleiding van verdeler tot rempomp, 1100 ook daar de originele :)

Juist, moet kunnen lukken!
 
1370840


1370841


1370842


Setje onderdelen overgekocht. Niet direct nodig - wel handig voor klussen & reserve.
De verkoper had zijn GSX600F veranderd in een ratbike. Als complete motor kon hij er niet vanaf komen, dus dan maar in onderdelen.
Ik mocht 'de rest' ophalen voor €25. Het frame kon ik er ook bij krijgen, maar daar zag ik geen nut bij.

Dit zit er bij:
-Tank (roestvrij en deukvrij + kraan + sensor)
-Achterbrug (brug + schokbreker + assen + dogbones)
-Slotenset (contactslot + tankdopslot + buddyslot en....sleutel)
-Elektra (CDI + startrelais + knipperlichtrelais + brandstofpomprelais + zekeringkast)
-Remmen (voor en achter klauwen + gesinterde remblokken + pomp + leidingen + reservoirs)
-Stuur (clip-ons + verder alles compleet met hendels, knoppen etc)
-Diversen (accubak + luchtfilterbox + filter + voetsteunen + claxon)
-'Gepimpt' spul (fisheye lens koplamp + bar-end spiegel +, aangepast achterlicht + enkele teller + verzaagde zijkappen en voorspatbord)
 
Laatst bewerkt:
Is er naast werk nog energie voor wat "prutstijd" in de garage ?

Wat wel mij voor jouw wel prettig lijkt is het gegeven dat je fiets voor de challenge rijklaar is :)

En voor de rest, veel sterkte met herstel ( je hebt nog ongeveer 9 weken :+ om geheel op te knappen)
 
  • Leuk
Waarderingen: Kiwi
Terug
Bovenaan Onderaan