€500 challenge 2019: Kiwi en de Gouden GSX

Heb nog even gezocht naar Maxxis banden voor de XS400, maar die zijn in de gewenste maten NIET verkrijgbaar (en dat is best jammer aangezien ze nogal prettig geprijsd zijn, ook al telt dat niet voor budget).
 
Laatst bewerkt:
Liefste een FRONT kopen.

Soms wordt bij klassiekers, ivm verkrijgbaarheid, wel een REAR aan de voorkant gezet: Dan draairichting omdraaien.

FRONT op achterwiel wordt afgeraden.

Voor het achterwiel is deze wel gewoon beschikbaar. (130/90 R17
Alleen bij de maat voor het voorwiel (110/90 R18) staat ee inderdaad REAR achter.

Dus of gewoon een ander (en duurder) merk kopen, of als het niet zo heel veel uitmaakt de REAR kopen en draairichting omdraaien....

Maar eerst vakantie, dan kan ik er nog even over nadenken.
 
Als eerste excuses voor het onjuist geformuleerde bericht :$
Geen Maxxis banden in die maat kunnen vinden.

Na het nodige zoekwerk blijkt de keuze zo ongeveer beperkt te zijn tot:
- Bridgestone BT45 (diagonaalband)
- Michelin Pilot "nog wat" (diagonaalband)
- Conti Classic (radiaal), maar dit gaat radiaal door de portemonnee, oftewel erg duur :X in verhouding met de andere twee logische opties (en Michelin heeft maten die wel aansluiten maar niet exact zijn).

Er zijn nog wel andere merken, maar gezien de beperkte kosten voor het brik wil ik er een premium merk banden onder :P . En heb de ervaring dat goede banden een wereld van verschil maken met het rijplezier dat een motor kan geven ;)

Motoplus heeft in relatief recente verleden een onderzoek gedaan naar motorbanden voor youngtimers (en daar komen de drie typen die in passende maten te verkrijgen zijn voor een XS400 niet slecht uit naar voren).
 
Misschien zeg ik nu wel iets heel doms, maar de hoogte van een band lijkt mij niet echt zo belangrijk, dan bedoel ik ipv 90mm naar 80 of 70mm veranderen..
De andere kant op, dus een paar cm hoger kan denk ik wel problemen geven met bijv de spatbord
 

Misschien zeg ik nu wel iets heel doms, maar de hoogte van een band lijkt mij niet echt zo belangrijk, dan bedoel ik ipv 90mm naar 80 of 70mm veranderen..
De andere kant op, dus een paar cm hoger kan denk ik wel problemen geven met bijv de spatbord

Jullie bedoelen zoiets? ;)

Ik had iets meer speelruimte omdat er 2 maten voorband en achterband op mogen (origineel en huidig-gangbaar). Misschien is er bij jouw motor ook iets te varieren in breedte en hoogte - soms kan een iets hogere/bredere ook prima.
 
Laatst bewerkt:
Misschien zeg ik nu wel iets heel doms, maar de hoogte van een band lijkt mij niet echt zo belangrijk, dan bedoel ik ipv 90mm naar 80 of 70mm veranderen..
De andere kant op, dus een paar cm hoger kan denk ik wel problemen geven met bijv de spatbord
Hoogte van de band is niet in mm :)

Het is % van de breedte.

Dus een 120-90-xx is 120 mm breed en 90% van 120mm hoog.
 
Als eerste excuses voor het onjuist geformuleerde bericht :$
Geen Maxxis banden in die maat kunnen vinden.

Na het nodige zoekwerk blijkt de keuze zo ongeveer beperkt te zijn tot:
- Bridgestone BT45 (diagonaalband)
- Michelin Pilot "nog wat" (diagonaalband)
- Conti Classic (radiaal), maar dit gaat radiaal door de portemonnee, oftewel erg duur :X in verhouding met de andere twee logische opties (en Michelin heeft maten die wel aansluiten maar niet exact zijn).

Er zijn nog wel andere merken, maar gezien de beperkte kosten voor het brik wil ik er een premium merk banden onder :P . En heb de ervaring dat goede banden een wereld van verschil maken met het rijplezier dat een motor kan geven ;)

Motoplus heeft in relatief recente verleden een onderzoek gedaan naar motorbanden voor youngtimers (en daar komen de drie typen die in passende maten te verkrijgen zijn voor een XS400 niet slecht uit naar voren).
https://motor-forum.mobi/forum/list_messages/197560
 
Heel erg mooi project! Mijn eerste motor was een GSXF van dit type, de foto's halen mooie klus herinneringen boven.
 
Laatst bewerkt:
BT45, niets speciaals, maar ook niets mis mee. Mijn XJ750 deed het er goed op in de bergen vorig jaar en ik ben nu niet bepaald een rustige rijder :t
 
Laatst bewerkt:
BT45, niets speciaals, maar ook niets mis mee. Mijn XJ750 deed het er goed op in de bergen vorig jaar en ik ben nu niet bepaald een rustige rijder :t
Klopt, heb ze op de GS450E en de GS500E gehad - en nu net weer op de GSX400E laten monteren. Gewoon de veilige keuze. Had altijd wel het idee dat ze voor de lichtere (tot 500cc/80pk) motoren waren bedoeld, maar daar kan ik naast zitten.

Heel erg mooi project! Mijn eerste motor was een GSXF van dit type, de foto's halen mooie klus herinneringen boven.
Thanks. Ook veel aan geklust? Tot nu toe valt dit type mij wel mee, de meeste zaken zijn eenvoudig uit elkaar te halen.
 
Laatst bewerkt:
Telt niet mee voor het budget, maar net dit rack gekocht. Komen niet zo veel voor bij het oude model GSX600 / 700F. Bij de 1100F wel, dat was de tourbuffel uit de familie.

Nu nog een topkoffer erbij vinden, iemand tips?
full
 
Telt niet mee voor het budget, maar net dit rack gekocht. Komen niet zo veel voor bij het oude model GSX600 / 700F. Bij de 1100F wel, dat was de tourbuffel uit de familie.

Nu nog een topkoffer erbij vinden, iemand tips? [afbeelding]
marktplaats natuurlijk.

Of n nieuwe bij vidaxl
 
Dank voor het meedenken heren. Maar hoe zou zoiets er op passen?

Ik heb een Givi Monorack gekocht, welke geleverd wordt met de Monokey basis.

Basisplaat
Givi-M3-Monokey-Fitting-Kit-0.jpg


Rack
f681_ml.jpg


Al die topkoffers van VidaXL en soortgelijken - en zelfs de Givi monolock serie, hebben hun eigen basisplaat. Het lijkt er op dat ik vast zit aan een Monokey koffer, of zie ik dat verkeerd?
 
Dat is idd een monokey basisplaat.
Givi en ik geloof een budgetmerk passen daarop. Ik kan zo gauw niet op de naam komen
Edit: Kappa is de naam van dat merk..
 
Laatst bewerkt:
Dat is idd een monokey basisplaat.
Givi en ik geloof een budgetmerk passen daarop. Ik kan zo gauw niet op de naam komen
Edit: Kappa is de naam van dat merk..
Thanks. Nou ik denk dat ik al wat heb gekocht :z
Staat in ieder geval nét een Monokey op Marktplaats, vlakbij, voor €20. Dus maar meteen een mailtje aan gewaagd. Een E36. Beetje oud ding en flink verweerd..maar dat maakt niet zo veel uit. En zowel de ruggesteun als het extra rekje voor bovenop de deksel zitten er bij.
full
 
Laatst bewerkt:
Koffers in da house! Blijkbaar ben je al klaar voor de trip!

Ow ja: je staat nu eindelijk eens in de OP van de 500EC :X :X
 
Koffers in da house! Blijkbaar ben je al klaar voor de trip!

Ow ja: je staat nu eindelijk eens in de OP van de 500EC :X :X
Dank! En nee ik ben nog lang niet klaar, ik verzin genoeg onzin ;). Op dit moment ben ik de vorkpoten 100% glad te krijgen (dus zo goed als polijsten) voor het spuiten...en de tobkoffer is al 4 kleuren geweest (rood, zilver, zwart en goud) maar dat moet iets creatiefs worden. Zijn in ieder geval rotdingen om te spuiten door het reliëf.
 
Na 3 uur schuren eindelijk de topkoffer kunnen spuiten tot een 'redelijk' niveau.
Zou veel beter kunnen met filler, plastic primer etc..maar ik ga geen extra geld uitgeven hiervoor - de Action spuitbus moet voldoende zijn.

35ku3km.jpg


Dan meteen verder met het vervolgplan: een Sunzuki. De topkoffer heeft al een viertal montagepunten bovenop. Daar kan het bijpassende rek op, maar ook een zonnepaneel. 8-)

14t6af7.jpg

Voor een paar tientjes koop je een hele opstelling. Hellingshoek zal niet ideaal zijn en ik heb weinig illusies dat hij écht 20watt haalt, maar gewoon leuk om mee te prutsen. Even kijken of ik er een controller op aansluit en een accu, of gewoon via een (10.000mah 3.7v) powerbank.
 
Laatst bewerkt:
Dus we krijgen een "groene" gouden Sunzuki *O*


Veel fraaier kan het niet worden...
En zo hoef je op de camping geen plekje met stroomaansluiting uit te zoeken ;)
 
Dus we krijgen een "groene" gouden Sunzuki *O*


Veel fraaier kan het niet worden...
En zo hoef je op de camping geen plekje met stroomaansluiting uit te zoeken ;)
Zoveel levert zo’n paneel nou ook weer niet op. De opgegeven 20watt neem ik al met een korreltje zout. Daarnaast mis ik ook de hellingshoek, wat ook 5 - 15% minder oplevert. Heb er meteen wat diagnose tools bij besteld...eerst maar eens meten.
 
Via AliExpress een ander toetertje besteld. Best tevreden voor de €3,60 incl verzenden (hij is nu weer wat duurder).
66m33l.jpg


Hoe klinkt dat?

Montage was iets minder fijn. Om hem op de originele beugel te plaatsen had het boutje wat langer moeten zijn. Dit nu geregeld door dit oranje omlijnde deel plat te slijpen. Daarna in de zinkspray om roest te voorkomen.
2pyuyqe.jpg


Maar het past.
2agjamq.jpg



Via een MF'er met een motorzaak heb ik de bandjes er om laten leggen - die kunnen er weer onder.
2u5qan6.jpg


Hij had ook al van de challenge gehoord, dus meteen een set zadeltassen gedoneerd (y). 1 kant heeft een uitlaat-brandgat aan de onderkant, dus even kijken of ik dat kan dichten.

2afe6wk.jpg
2sbubm8.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: wyb
Terug
Bovenaan Onderaan