€500 challenge 2019: Kiwi en de Gouden GSX

Is er naast werk nog energie voor wat "prutstijd" in de garage ?

Wat wel mij voor jouw wel prettig lijkt is het gegeven dat je fiets voor de challenge rijklaar is :)

En voor de rest, veel sterkte met herstel ( je hebt nog ongeveer 9 weken :+ om geheel op te knappen)
9 weken nog maar? :o

De arts had het over 'het duurt gemiddeld zo'n 3 maanden voordat je weer de oude bent'. En nou was dat oude al niet super qua conditie _O-

Energie voor prutstijd in de garage is inderdaad minimaal, eerst weer opbouwen met werk. En er hoeft niet zo veel meer te gebeuren aan de motor. De remmen wil ik nog even mee bezig en de tank moet er nog af (bougies, benzineslang en luchtfilter controleren, brandstoffilter plaatsen).

Ik had nog een ambitieus plan waarbij de complete gouden kuipset+tank vervangen worden door iets minder moois (zoals de tank die ik er nu extra bij heb) om daar wat creatiefs voor de challenge van te maken. Discobol, tijgerprint, regenboog..whatever als het maar fout is. Weet niet of dát nu nog lukt.

Gisteren even een half uurtje tussen de nieuwe spullen zitten te kijken. De meegeleverde slijtdelen lijken nog best netjes...wat vinden jullie?

8949EA35-0208-4510-8167-0256B780F43B.jpeg EF6B4CB6-64B7-4988-B915-87B73AC80D52.jpeg 364685F5-E4EB-40A8-A501-8A397602477C.jpeg

A5D30DCB-41D7-4A1D-8F77-78215E43B801.jpeg 230F4BDE-20DC-4A54-84CB-5032FC6AC35A.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe accu er in dus extra kosten.
Koppelingshefboom van AliExpress is niet binnen gekomen, dus die kosten weer er af.
 
Laatst bewerkt:
Dit "gouden geval" is dus ook een echt goedkope challenge fiets.

En wat betreft je "buiten budget" deel, dat is helemaal goedkoop... Het is mij nog nooit gelukt om voor maar 2 tientjes 2 banden te laten monteren. De verse rubbers voor Xsandra waren alleen zelf al iets van 155 euro.

Eindconclusie, je hebt zo te zien een goede koop gehad aan je GSX.

Wel nog een vraagje, je hebt toch zeker wel de remvloeistof vervangen ? Want in de bergen worden remmen echt wel eens goed belast en oude remvloeistof kan dan fading opleveren.
 
Dit "gouden geval" is dus ook een echt goedkope challenge fiets.

En wat betreft je "buiten budget" deel, dat is helemaal goedkoop... Het is mij nog nooit gelukt om voor maar 2 tientjes 2 banden te laten monteren. De verse rubbers voor Xsandra waren alleen zelf al iets van 155 euro.

Eindconclusie, je hebt zo te zien een goede koop gehad aan je GSX.

Wel nog een vraagje, je hebt toch zeker wel de remvloeistof vervangen ? Want in de bergen worden remmen echt wel eens goed belast en oude remvloeistof kan dan fading opleveren.
Qua kosten valt het mee. De accu vervangen was geen noodzaak, maar deze was oud en niet erg sterk.

Remmen moeten nog. Zelf geen ervaring mee en de persoon die er mee zou kunnen helpen is aan het verhuizen - nog even wachten dus. Daarnaast moet de tank er ook nog vanaf voor bougies controle, luchtfilter controle, plaatsen van een benzinefilter en het trekken van een 12v lijntje.

Eerst maar weer wat rijden. Zondag een uurtje gereden (langs het TT circuit) en dat ging nog niet fijn, maar dat ligt niet aan de motor.
 
Morgen/vrijdag start de challenge, maar niet voor mij. Door falende gezondheid is het allemaal iets té.

Ik houd niet van halve maatregelen, dus maandag is de motor op Marktplaats gegaan - dinsdag waren er 3-4 erg geïnteresseerden - dinsdagavond was er een kijker en die heeft hem woensdag (vandaag) meegenomen. Hiermee dus ook een einde aan de updates in dit topic ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan