Jottum!
for president
- Onderwerp starter
- #101
Eén van de dingen die gedaan moest worden was het repareren van de uitlaat. Dit was al bij aankoop. Er zat een stuk balanspot in de uitlaat. Normaliter zou je dan de balanspot er even onderuit halen maar dit is geen leuk werk, En het leek er wel op dat het zo ook te doen is. En aangezien ik streef naar zo weinig mogelijk moeite uuh energieverbruik moest ik gaan zoeken naar materialen.
Een pijp die past in de opening van de balanspot was gevonden in een uitlaatpijp van een GPZ400 blok die buiten lag. Geluk was dat deze dubbelwandig was. Extra vlees om te lassen dus.
Mijn lastechniek is vermaard. Ik doe het graag, ook voor anderen maar op de één of andere manier ben ik altijd alleen maar mijn eigen dingen aan het lassen...
Een stukje pijp heb ik in de balanspot geslagen. Hierdoor kwam die al lekker vast te zitten. Hier en daar een mooi lasje gelegd en klaar is Kees.
Ik vond nog twee uitlaten in mijn boetje. Die heb ik ooit bij de challengebike van 2014 gekregen (dacht ik). En ook had ik op die fiets de uitlaten recht naar achteren gemaakt. Dit vind ik wel een mooie look. Dus bij deze ook maar doen. Deze "nieuwe" uitlaten zijn ook wat langer dan de originele (deze ligt op de foto eronder).
Op de volgende foto is goed te zien hoe groot het verschil gaat worden. Des te meer ruimte voor bagage aan de motor vast te binden.
Een pijp die past in de opening van de balanspot was gevonden in een uitlaatpijp van een GPZ400 blok die buiten lag. Geluk was dat deze dubbelwandig was. Extra vlees om te lassen dus.
Mijn lastechniek is vermaard. Ik doe het graag, ook voor anderen maar op de één of andere manier ben ik altijd alleen maar mijn eigen dingen aan het lassen...
Een stukje pijp heb ik in de balanspot geslagen. Hierdoor kwam die al lekker vast te zitten. Hier en daar een mooi lasje gelegd en klaar is Kees.
Ik vond nog twee uitlaten in mijn boetje. Die heb ik ooit bij de challengebike van 2014 gekregen (dacht ik). En ook had ik op die fiets de uitlaten recht naar achteren gemaakt. Dit vind ik wel een mooie look. Dus bij deze ook maar doen. Deze "nieuwe" uitlaten zijn ook wat langer dan de originele (deze ligt op de foto eronder).
Op de volgende foto is goed te zien hoe groot het verschil gaat worden. Des te meer ruimte voor bagage aan de motor vast te binden.