€500 challenge 2021: Jottum kiest, driemaal is scheepsrecht!

Een paar weken geleden was ik in een kringloopwinkel en daar zag ik een mooie picknick mand. Waarschijnlijk van een kerstpakket geweest oid. Voor vijf euro kon ik hem niet laten liggen. Vandaag dat ding opgezocht en achter op de motor gezet. Ik moet zeggen.... niet verkeerd!

Helaas door de oldtimer-ophokplicht kan ik nog geen stresstest doen om te kijken of het bagagesysteem sterk genoeg is. Er zitten nog wel dingetjes aan waarvan ik denk dat er nog wat versteviging nodig is. Maar dat mag de pret niet drukken!
Jammer, je had dan ook gelijk kunnen testen of hij waterdicht is :+
 
Om alle opties open te houden heb ik ook nog even de pizzabox er op gezet...
1608725689672281779206612622595.jpg
16087257361578593944092529780477.jpg
 
Daarrrrrrrrrrrrrrr zitten wat schotjes/pijpjes los.
2 opties (3 eigenlijk, optie 3 is gewoon negeren):
1 vervangen door een andere
2 Luikjes in slijpen, pijpje(s) weer vastlassen en weer dichtlassen. Dit heb ik bij mijn magnarat gedaan. Was wel wat werk, maar werkt prima.
 
Zit er ook nog iets van demping in dat ding?
Er zit nog één schot binnenin en dan natuurlijk nog het eindschot. Daar zit nu een extra gaatje vanwege de bout waar ik met lassen een kleine onvolkomenheid heb veroorzaakt. De bout laat ik er gewoon op zitten btw.
Het schot wat er nu tussenuit is lag gewoon los, ik vermoed niet dat er meer herrie word gemaakt. Of het plaatje moet gaan lekken. Volgens de specificatie moet het tot 100 graden kunnen hebben... 't Zal mij benieuwen anders heb ik nog wel een paar brulpijpen liggen maar daar zijn tegenwoordig de Duitsers, Oostenrijkers en Zwitsers en de dijkbewoners in Nederland niet zo gek meer van.
 
Het verbouwde zadel zit voor geen meter. Vandaag maar weer wat geknutseld. Het lijkt er op dat ik nu wel op de goede weg zit.
IMG_20201226_145222.jpg
 
Aangezien de achterverlichting er af is moet er toch weer wat voor terug komen. Na wat zoeken vond ik wat naar mijn zin. Een mooi stukje plastic dat pas gemaakt moest worden. Een beetje zagen en een beetje boren verder en alweer een klus geklaard!
En omdat een plaatje veel meer zegt dan duizend woorden is hier het plaatje:
IMG_20210104_162231.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan