€500 Challenge 2019: Ferde’s Sabre 2.0

En het grote verschil kan pas waargenomen worden op 1 maart, of je moet illegaal even een rondje rijden.

Maar mooi dat er weer vering en demping aanwezig is. Komt de veilig en het rijplezier ten goede
 
En het grote verschil kan pas waargenomen worden op 1 maart, of je moet illegaal even een rondje rijden.

Maar mooi dat er weer vering en demping aanwezig is. Komt de veilig en het rijplezier ten goede

Klopt... ik wil niet te kort rijden ivm het welbekende olieprobleem.
 
knalt die kist niet tegen de uitlaat als de motor inveert? met bepakking staat de motor waarschijnlijk ook lager
 
Nee, de uitlaat veert net zoveel als de koffer............de achterbrug die veert in en uit ten opzichte van de rest. Afstand tussen kist en uitlaat blijft gelijk.
Mooie sticker op de koffer.

Dat klopt inderdaad. Dat heb ik ook als eerste uitgeprobeerd.
Maar alles is nog maar even een uitprobeersel.. het kistje zelf is niet stevig, karton met aluminium omhulsel. Daarintegen kom ik met een grote bagagerol en topkoffer al een heel eind.
Ik wil gewoon iets hebben om wat kleins bij mij t hebben wat ik gemakkelijker kan pakken zoals een fles water , duct tape , enz noem maar op.
 
Plannen zijn inmiddels weer een beetje veranderd met de bagage.
Ik heb op mijn huidige motor een mooi givi monokey setje zitten waar je de 3 bevestigingspunten voor de koffer zo af kan halen. Waarom die niet gebruiken dacht ik dan...
Voordeel is dat alles meer tegen regen bestand is. Nadeel is dan weer dat ik veel meer zooi mee ga nemen dan nodig is.

Het plan is dan nu om een mooi stevig framepje te maken welke ik boven bevestig aan het frame onder het zadel en beneden aan de voetsteun voor de passagier na deze verwijderd te hebben. Stevig zat lijkt mij.
Frame wordt gemaakt van 20x20x1.5 buis waaraan de bevestigingspunten vd koffer wordt gemonteerd.

A611A1D1-DBBF-498D-85A9-2B4A2A9E6900.jpeg
 
Vandaag een start gemaakt met het koffersysteem voor de Sabre.

Ik moet zeggen dat het er nog beter uitziet dan ik verwacht had. En super stevig.
Nu nog even een paas lasjes regelen.
Kofferframe wordt nog vastgebout aan het frame onder het zadel.

1DEA5F28-E9EB-4F8D-BE2B-97F65EFD3388.jpeg
BAED2C5B-FEC4-4EB9-A88B-7399805C64A4.jpeg
A4FEF010-EB23-4B71-8F4F-408FA65613B1.jpeg
 
Heb je ook al gekeken hoe het is als je op de motor zit. Het kan gezichtsbedrog zijn maar het is alsof er amper ruimte is om je voet nog lekker op het stepje te kunnen zetten.
 
Heb je ook al gekeken hoe het is als je op de motor zit. Het kan gezichtsbedrog zijn maar het is alsof er amper ruimte is om je voet nog lekker op het stepje te kunnen zetten.

Bedankt voor de tip. Dat daar heb ik inderdaad goed naar gekeken. Enkel als ik het puntie van mijn schoenen op de stepjes zet dan raak ik met mijn hiel de koffer. En dat met maat 45...

Ze staan iedergeval iets naar voren en lager dan normal, maar anders raakt de koffer weer de beugel van de topkoffer.
 
Bedankt voor de tip. Dat daar heb ik inderdaad goed naar gekeken. Enkel als ik het puntie van mijn schoenen op de stepjes zet dan raak ik met mijn hiel de koffer. En dat met maat 45...

Ze staan iedergeval iets naar voren en lager dan normal, maar anders raakt de koffer weer de beugel van de topkoffer.

Ik zal van het weekend eens een foto maken als ik erop zit.
Nu eerst maar de beugel voor de andere kant maken en dan iemand zoeken die alles aan elkaar kan lassen :Y.
 
Tja, Hendrik-Ido Ambacht <-> Druten is een beetje ver natuurlijk, anders zou je langs kunnen komen

Hartstikke bedankt voor het aanbod. Afstand is maar relatief hoor en voor mij is Druten niet echt super ver ver (ja, ik moest even google maps aanspreken haha).
Maar ik ga eerst even de andere kant maken en alle randjes glad maken.
Misschien heeft een kennis in Rotterdam nog wat tijd voor mij maar anders kom ik er nog wel even op terug. :t:t

Wel ben ik nog op zoek naar wat tuimelaars/slepers voor de vf700 dus mocht je nog wat weten....
 
Wel lekker bezig hoor :Y :t

Ander alternatief: mijn gehele set koffers van 2017, incl montage rek voor n Honda CBR1000F overnemen. Moet passend te krijgen zijn.
 
Wel lekker bezig hoor :Y :t

Ander alternatief: mijn gehele set koffers van 2017, incl montage rek voor n Honda CBR1000F overnemen. Moet passend te krijgen zijn.

Bedankt voor het aanbod. Ik heb het al een tijdje in mijn achterhoofd... maar hier zien ze mij aankomen met nog een koffer set.. ik heb al 4 koffers staan :N
En bovendien is het voor mij leuker als er echt iets “customs” op zit haha.
Maar wie weet ..
 
Maar weer eens een update de deur uit knallen..
Ik heb goed en slecht nieuws.

Het slechte nieuws is dat “project achterveer” mislukt is en voorlopig op een laag pitje staat.
Ondertussen heb ik wel een originele 2e handse veer op de kop kunnen tikken en dat zorgde ervoor dat mijn budget met €50 in geslonken. Maar... de motor veert weer lekker zoals het hoort.

Het goede nieuws is dat mijn custome made monokey kofferrek af is. Nu kan ik voor een maand aan spullen meenemen.
Oh ja.. ik ben er ook achter gekomen dat het lastig is om zonder cdi de motor te starten.
Ik was vergeten om het terug aan te sluiten. Maar na een maand stilstand start de motor als je alleen al de startknop aankijk.
7FE125C0-4AAE-4E35-8E6D-55E7460C8321.jpeg
7A3E607D-107B-4233-AF16-F17DB4523D10.jpeg
4A27FDCB-66FD-4B73-8812-5B0DBFEED234.jpeg
 
Ziet eruit of je morgen op vakantie kan met je challengefiets :t

Alleen nog even de zijkapjes monteren ;)
En als ik de foto goed bekijk ben je aan poetsen geweest, wat glimt dat ding !
 
Ik zou morgen wel weg willen hoor.. Maar ik ben er nog niet klaar mee. Eigenlijk wil ik de slepers en/of nokkenassen nog vervangen mocht ik deze goedkoop aangeboden krijgen.
Zo niet dan ga ik er toch gewoon mee rijden en zie wel wat er gebeurd haha.
Ook wil ik de remmen weer uit elkaar halen en andere remschijven monteren.
Ik vind hem nog niet super remmen. Zeker als je ze een beetje indrukt dan lijkt het of er niet veel kracht op zit en slipt de rem nog door terwijl er echt geen lucht in de remmen zit. Die voelt keihard aan.

Nee poetsen doe ik niet graag. Wel heb ik het blok action-matzwart gespoten waar hij erg van opgeknapt is. Kapjes komen er nog op. Eerst een nieuwe bout halen voor de bevestiging vd achterdemper onder. Het draad is iets beschadigd door mijn zachte behandeling ervan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan