€500 Challenge 2019: Ferde’s Sabre 2.0

Zo, prototype #1 is klaar om getest te worden...

BE61D02C-FE80-4D53-B3D2-408F1B85674C.jpeg
 
Bekijk bijlage 1361485

Maar serieus, heeft de onderkant geen bout verbinding?

Nog niet.... dit heb ik even snel gemaakt voor proef. Maar met het testrondje door de straat (30km zone met drempels) heeft ie goed doorstaan 8)7.

Nu een manier vinden om hem vast te maken. Ik zit te denken aan een blok staal 36x36x50 met een 29mm gat erin voor het ronde ding en dan dwars een bout m10 om te borgen.
 
Serieus vet dat je dit zo in elkaar hobby't. Hoewel ik je las kunsten gezien heb en het is allerminst hobbyen!! Chapeau!

Nee lassen doe ik niet zelf. Daar heb ik een kennis voor (DK engineering in Hoogvliet) haha.
Verder probeer ik alles zelf te doen (slijpen/bouten/monteren enz..) met de beperkte middellen die ik heb. Dat idee van die veer komt van internet, dus een beetje van mij en een beetje van het net. Voordeel is dat als deze veer wat ga mankeren, dat ik heb gewoon omwissel voor een andere cbr600 veer :t
 
Nee lassen doe ik niet zelf. Daar heb ik een kennis voor (DK engineering in Hoogvliet) haha.
Verder probeer ik alles zelf te doen (slijpen/bouten/monteren enz..) met de beperkte middellen die ik heb. Dat idee van die veer komt van internet, dus een beetje van mij en een beetje van het net. Voordeel is dat als deze veer wat ga mankeren, dat ik heb gewoon omwissel voor een andere cbr600 veer :t
Topper! en CBR veren zijn er inderdaad genoeg!
 
Ziet er lekker stevig uit ! Gaat de challenge wel overleven.

En daarbij de verwachting dat je je VF niet meer terugkent qua rijgedrag :Y
 
Nu heb ik 2 cbr veren... 1x F2 en 1x F3. Ik geloof dat de F3 met externe gasreservoir is en de F2 zonder....

Welke zullen jullie monteren, of zal het geen zak uitmaken?!
 
Wat een fenomenale adapter! Dat is wel het kwijlen waard. :}

Kwa welke shock je gebruikt maakt niet zo veel verschil, gezien je de voorkant lang niet zo goed kunt instellen als de achterkant. Het geheel moet namelijk in balans zijn kwa compressie/rebound en (static) sag. Als je het reservoir kwijt kunt, kun je wel beter de achterkant fine-tunen op de beperkte voorkant. Als je het reservoir niet kwijt kunt. Neem die zonder. :Y

Mocht je voor de veer die je niet gebruikt nog een thuis zoeken... Vera houdt haar armen open. O-)*O*
 
Technisch vraagje, past een CBR-veer op Vera ? Of moet er dan eenzelfde verbouwing uitgevoerd worden aan de veer ?

Ben namelijk niet bekend waarmee Vera haar kontbewegingen beperkt })
 
Technisch vraagje, past een CBR-veer op Vera ? Of moet er dan eenzelfde verbouwing uitgevoerd worden aan de veer ?

Ben namelijk niet bekend waarmee Vera haar kontbewegingen beperkt })

Vera haar kontje is momenteel erg wiebellig. Om haar een stevig kontje te geven heeft Vera exact dezelfde mod nodig. Ze bevat namelijk dezelfde waardeloze gasveer als de vf750. :+
 
Dat is duidelijk, maar een mooie strakke wiebelige kont is ook niet verkeerd om naar te kijken :+

En hoe het is om daar op te rijden...... (of vlieg ik nu uit de bocht 8)7)
 
Klein meedenkmomentje, voordat je de overblijvende veer doorschuift zou ik toch eerst een leuk testritje gemaakt hebben (en ook lekker stevig over verkeersdrempels raggen :+).

En dat is niet om Vera dwars te zitten, maar voorkom dat je achteraf bedenkt had ik maar niet.....

Een veer voor een CBR is namelijk niet zeldzaam en ook niet kostbaar (tekeningen en "copyright" zaken kan je altijd delen ;) ).
 
Nu heb ik 2 cbr veren... 1x F2 en 1x F3. Ik geloof dat de F3 met externe gasreservoir is en de F2 zonder....

Welke zullen jullie monteren, of zal het geen zak uitmaken?!
de F2 heeft een externe gasreservoir zoals jij dat noemt, in ieder geval de 94er die ik heb!
 
En er valt weer wat te melden... net even bezig geweest om de kuip te monteren.
Persoonlijk vind ik hem gewoon mooi van lelijkheid, dus hij gaat er zoiezo opkomen :P

Ook zitten er nog onder kuipen bij maar die laat ik er denk ik af omdat je anders niks meer van het V4 blokje ziet. Ook de highway steps zouden er dan af moeten.

Ik wil hem dan weer netjes maken en zwart spuiten. Paar rode stikkers erop gooien en klaar is kees.
Wel een enorme teleurstelling.... toen ik de kapjes van de speakers op opende zat er ....... helemaal niks achter.-O-

62B2B0EF-747A-4773-BC66-57B4CEEDE171.jpeg
7C862264-73EB-4DB1-B590-1689419D2DAC.jpeg
CF1B3849-AE71-4C7C-BBA5-9FFA71C45A93.jpeg
 
Let op, deze motoren verliezen hun al niet te strakke manier van sturen door het monteren van kuipen en schermpjes. En bedenk dat er tijdens de challenge overwegend op secondaire wegen wordt gereden. En op de snelweg max 110/115.

Dus een kuip monteren, waarom ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan