€500 Challenge 2019: Ferde’s Sabre 2.0

Dit soort dingen gebruik ik veel:

t4060002z-soldeerverbinder-blauw-10-stuks.jpg
Hmmmm, zal ook eens een bunder van die dingen bestellen.
 
Of AliE natuurlijk, voor zo ver ik weet is / was AliBaba nog altijd "wholesale" ;)
oothandel solder shrink tube Gallerij - Koop Goedkope solder shrink tube Loten op Aliexpress.com

Alleen de "rooie":
US $5.56 36% OFF|50 stks Solderen connector met Krimpkous Elektrische Draad Splice Geïsoleerde Lassen Terminals @ 8 JD9 WWO66 in 50 stks Solderen connector met Krimpkous Elektrische Draad Splice Geïsoleerde Lassen Terminals @ 8 JD9 WWO66 van Kabel Mouwen op AliExpress.com | Alibaba Groep

Rood moet je hebben (qua maat)
Afhankelijk van welke kabels je wil "solderen" me dunkt :) Aldus de advertenties:
Rood: Shrink Connectors: Diameter 3/4mm, lengte 40mm, kabeldoorsnede 0.5-1.0 mm2
Blauw Shrink Connectors: Diameter 5/6mm, lengte 40mm, kabeldoorsnede 1.0-2.5 mm2
 
Laatst bewerkt:
Goede tip. Heb meteen een setje rode besteld.
Gebruik nu altijd maar deze - of solderen met een losse krimpkous erover.
kabelschoen-doorsnede-0.5-1.5mm.jpg

Nadeel: die raken als eerste op...en dan blijf je zitten met een assortidoos vol met dit soort ongein:

cimco_stiftkabelschoen.jpg
 
Van de week nog een lekker ritje door de regen gemaakt met de zijkoffers erop.
Conclusie, zo stevig als een huis.
Oh, en ook gelijk de spotjes eronder gehangen.
De voorremmen lijken het elke keer ook weer beter te doen na het opschuren van de blokjes.

Verder een klein beetje speling op het balhoofd, dus binnenkort ook maar onder handen nemen als het weer het toelaat. Of iemand komt nog met een voorstel om het samen te doen in een droge omgeving haha_O-

44D7DD22-41AD-487D-BEA8-C4BD5E737FC3.jpeg
A4B63BA8-98A3-4A0D-BA30-57F6EA3BC0AD.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: NLT
Je moet er wel even voor rijden, maar mijn garage geeft een droge sleutelplek ;)

Radio gaat aan als het licht wordt ingeschakeld (zenderkeuze in overleg 8-) ). Koffie aan de andere kant van de straat verkrijgbaar.
Beschikbaarheid in overleg te bepalen :+
 
Je moet er wel even voor rijden, maar mijn garage geeft een droge sleutelplek ;)

Radio gaat aan als het licht wordt ingeschakeld (zenderkeuze in overleg 8-) ). Koffie aan de andere kant van de straat verkrijgbaar.
Beschikbaarheid in overleg te bepalen :+

Heb je nog wel plek dan!? Haha
Ik zal het even in mijn achterhoofd houden ;-) ik wil je niet altijd tot last zijn hoor
Ik ga eerst de lager bestellen
 
Plek, niet als er langdurig geparkeerd moet worden :X (gevalletje onbehandelde N + 1 ziekte 8)7)

Doch het voordeel van motoren is dat er wielen onderzitten en daardoor relatief eenvoudig verplaatsbaar zijn :Y
 
  • Leuk
Waarderingen: NLT
Nou, de kop is eraf. Vanavond begonnen met het demonteren van ..... tja alles wat nodig is voor het vervangen van de balhoofdlagers.
Het werken in het donker maakt het natuurlijk extra spannend. Zeker als je een boutje laat vallen _O-
Nieuwe lagers zijn onderweg dus nog even wachten voor montage. Ik vind het wel gelijk een droevig gezicht zo. Net een frontaaltje gemaakt.

En ja dan heb ik nog een vraag, op de 2 foto’s waar ik met mijn schroevendraaier een ring aanwijs die aan de binnenkant van “de buis” zitten, die moeten er ook uit?

B22E4C33-BF75-473E-8543-D6275BBA149D.jpeg
D5469377-1C4D-4479-AD10-65605FDD36AE.jpeg
2CD0E39B-43E6-494E-BA97-DCC10B42C539.jpeg
09FEE964-5869-49EE-84E6-17AF505F3C45.jpeg
733DD48B-16AF-411A-861C-D00BC44675FB.jpeg
C323A4BD-519E-4CEF-B27A-B668DB6AADFF.jpeg
3FBD7221-A148-4D83-8306-F12DE4B3DCF0.jpeg
 
Ja.

Meestal kun je vanaf de onderkant die dingen er uit tikken. Soms is er zelfs een uitsparing om een doorslag er goed tegen te kunnen zetten.

Je mag je meer zorgen maken over de binnenring op de balhoofdpen. Hoe ga je die er af krijgen?
 
Wss ga je zo'n setje krijgen:


Die twee grote buitenringen moeten in het balhoofd.

bovenste lager komt er al laatste los in. Onderste lager moet je met een juiste diameter pijp op de plek krijgen, waar je t oude lager weg moet zien te krijgen.
 
Wss ga je zo'n setje krijgen:


Die twee grote buitenringen moeten in het balhoofd.

bovenste lager komt er al laatste los in. Onderste lager moet je met een juiste diameter pijp op de plek krijgen, waar je t oude lager weg moet zien te krijgen.

Dat zit er dik in ja... hoe ik die binnenring van de pen eraf krijg... geen idee. Alle tips zijn welkom haha. Misschien heet maken?
Moeilijk is het volgens mij niet, maar je moet rustig werken met de goede materialen om geen beschadigingen te krijgen.
 
Dat zit er dik in ja... hoe ik die binnenring van de pen eraf krijg... geen idee. Alle tips zijn welkom haha. Misschien heet maken?
Moeilijk is het volgens mij niet, maar je moet rustig werken met de goede materialen om geen beschadigingen te krijgen.
De goede materialen overstijgen challenge budget ;)
 
Je kunt de lagerring doorslijpen. iig een heel eind. Laatste stukje kun je breken oor een schroevendraaier en in te tikken.
Indien open, an makkelijk er af te halen.

D5469377-1C4D-4479-AD10-65605FDD36AE.jpeg
 
De beun manier om hem van je T-stuk af te krijgen is beginnen met schroevendraaiers en eindigen met beitels onder het lager.

De makkelijkste goedkope manier is de pen uit het T-stuk persen en er opnieuw weer in persen. Werkt echter alleen als je stuurpen niet gelast is.

@Martell ; Dit hebben wij in der tijd ook geprobeerd. Lagerschalen zijn van keihard metaal... (warmstoken heeft ook geen zin) en de stuurpen is van zacht metaal. Het is ons toen niet gelukt, ook met angst om uit te schieten. We hebben het opgelost met de 'schroevendraaier' methode.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kiwi
Kijk dat zijn nu goede tips... veel geduld is nodig zo te zien, en laat ik dat nu gelukkig een beetje hebben.
Met slijpen wacht ik nog even Martell, anders ligt de pen zo door midden..
 
Gewoon normaal slijpschijfje pakken, dunne. Als je per ongeluk 1 of 2mm in de pen komt, maakt dat niet uit hoor. Netjes afbramen voordat nieuwe er op gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan