€500 Challenge 2019: Ferde’s Sabre 2.0

Let op, deze motoren verliezen hun al niet te strakke manier van sturen door het monteren van kuipen en schermpjes. En bedenk dat er tijdens de challenge overwegend op secondaire wegen wordt gereden. En op de snelweg max 110/115.

Dus een kuip monteren, waarom ?

“Waarom” is misschien wel de meest gestelde vraag die ik krijg voor de challenge begint.
Maar mijn antwoord betreft de kuip is gewoon omdat het kan. Ik vind het leuk om dit te monteren en te bewerken. Misschien wel leuker dan een nokkenas vervangen haha.

Oke, als alles zit moet er natuurlijk proef mee worden gereden. Mocht het echt niet te rijden zijn dan kan het er altijd nog vanaf. O-)
 
Als ik de foto's zie die je geplaatst heb in ErikE zijn topic, lijkt het wel of deze remblokjes ooit een oliedouche hebben ondergaan. En uit ervaring weet ik dat olie en remmen niet samengaan.... (was dan wel een gevalletjes diesel op het wegdek, maar de smerende werking was meer dan voldoende om geen frictie te hebben)

Overigens wel blij voor je dat dit relevante onderdeel van je motor nu echt goed werkt :t (zeker als je bedenkt dat er straks ook haarspeldbochten gereden gaan worden, waarbij naar boven niet eens het grootste probleem is :X )
 
Nou, hij is in elkaar geflanst.... vd week maar even monteren en kijken of alles een beetje recht en naar wens is...:P



Bekijk bijlage 1364141
Dag Ferde,

Sorry dat ik bij dit topic van je in breek.
Heb hetzelfde Vf750s schokdemper probleem als wat jij beschrijft.
Dus inveren en ooit uitvoeren.
Wil er geen luchtvering meer op.
Ben dan ook enthousiast over jouw oplossing.
Is de de hart tot hart afstand van de originele 450 mm zoals genoteerd op de plank?
Hoe heeft je oplossing het tijdens de challenge gehouden?

Alle andere foto’s en technische tips vond ik ook interessant.
 
Dag Ferde,

Sorry dat ik bij dit topic van je in breek.
Heb hetzelfde Vf750s schokdemper probleem als wat jij beschrijft.
Dus inveren en ooit uitvoeren.
Wil er geen luchtvering meer op.
Ben dan ook enthousiast over jouw oplossing.
Is de de hart tot hart afstand van de originele 450 mm zoals genoteerd op de plank?
Hoe heeft je oplossing het tijdens de challenge gehouden?

Alle andere foto’s en technische tips vond ik ook interessant.

Ja, afstand HoH is 450mm als is het goed heb. Maar meet voor de zekerheid even na als je de oude veer er tussenuit haal.
Die van mij was per ongeluk bijna een cm te lang en moest hem er echt tussen proppen.

Mijn ervaringen waren met en zonder bagage zeer positief te noemen. Rijeigenschappen verbeterde enorm en ik had wat bagage bij me hoor.....

BCB40342-DA33-4389-8938-94695E54899C.jpeg
 
Ja, afstand HoH is 450mm als is het goed heb. Maar meet voor de zekerheid even na als je de oude veer er tussenuit haal.
Die van mij was per ongeluk bijna een cm te lang en moest hem er echt tussen proppen.

Mijn ervaringen waren met en zonder bagage zeer positief te noemen. Rijeigenschappen verbeterde enorm en ik had wat bagage bij me hoor.....

Bekijk bijlage 1401812
Bedankt voor je reactie.
Heb je je vf op marktplaats staan?

Zou ik je schokbreker eens mogen proberen en/of overnemen?
 
Dat probeerde ik ook tijdens de Challenge! _O-

Gelukkig ben ik gezegend door Ferde met een bouwpakketje om Vera te upgraden.*O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan