€500 challenge 2019: Dindo's ikea project cbx 650 nighthawk

small update :
bezig geweest met de 500 euro challenge bike . had de laatste keer dat ik er aan werkte en mn olie druk wou testen dus geen oliedruk en een schrapend geluid uit het blok.nou dat kon leuk worden en mn plannen om met deze motor aan de challenge mee te doen enorm klein te maken .
begonnen met demontage van het blok om deze uit het frame te halen en bij demontage van de pickup kabelboom en opnemers kwam ik er achter dat de kabel die naar de olie druksensor liep klem zat tussen het blok en het frame van de pickup , of te wel kortsluiting waardoor mn olie druk lampje bleef branden 😡🙃.
nou dat kon dus meevallen , bedrading gerepareerd en verder onderzoek gedaan want olie pomp kon stuk zijn ivm schrapend geluid uit blok( krukas lager???) .
carter eronderweg , niks te zien , olie filter eraf ,kwam olie uit maar geen metaalschilfers. daarna nokken as eraf , deze was mooi nat vd olie . dus wel oliedruk gehad ! phoe .
bij demontage vd dynamo kwam de oorzaak vh schrappend geluid ook tevoorschijn . de ventilator kwam in contact met de cover .
na alles weer gemonteerd te hebben olie er in en waarempel we hebben druk ! verder de remblokken nog een schoonmaakbeurt gegeven en gemonteerd . ook de kale carterdeksels van een kleurtje voorzien en mn remleidingen besteld.
volgend week maar eens naar buiten rollen en kijken of hij start . daarna zijn de tank,spatborden en zijkappen aan de beurt om netjes gemaakt te worden .
picca's:
20181230_205732.jpg

20181230_210432.jpg
20181230_210438.jpg
20181230_213229.jpg
20181230_213233.jpg
20190103_142434.jpg
20190103_142442.jpg
20190110_113935.jpg
20190110_130019.jpg
20190110_130026.jpg
 
Jij blij dat je eerste inschatting er geheel naast zat :X :Y

Verder hadden remmen echt wel een beurten nodig :r Wat een verschil :t

En de laatste foto’s laten een fatsoenlijke motorfiets zien. Lijkt of je heel tijdig de boel gereed gaat krijgen voor de challenge :)
 
thanks vandaag bezig met montage luchtfikter en de bedrading wat nog niet helemaal klopt
 
luchtfilter klusje zit erop nu . cardan klok olie ook ververst . alleen bedrading is beetje drama nog
20190117_150756.jpg
20190117_150740.jpg
20190117_144452.jpg
 
gewoon action spuitbussen hier gebruikt of motip.motorlak . frame ,wielen achterbrug zijn gepoedercoated
 
zo motor uit huis en naar de schuur verplaatst, tijd om de motor te starten , remleidingen gemonteerd en voorrem geprobeerd te ontluchten , lukte niet want linker remklauw ontluchting bleef lekken als nippel was dichtgedraaid ,dus andere klauw gepakt die ik nog had liggen ,deze schoon gemaakt en gemonteerd , daarna fluitje van een cent om de remmen ontlucht te krijgen .
morgen maar eens kijken of alles lekvrij is en poging tot starten en afstellen

20190121_131040.jpg
20190121_131051.jpg
20190121_182036.jpg
20190121_182055.jpg
20190121_182144.jpg
20190121_182200.jpg
20190122_235351.jpg
20190122_235357.jpg
20190122_235405.jpg
20190123_121001.jpg
20190123_121013.jpg
20190123_122616.jpg
 
Ziet er goed uit. Waar ik benieuwd naar ben is van welke motorfiets de rem/koppelingspotten af komen. Ik ga waarschijnlijk eenzelfde soort stuur op de magna zetten. Daardoor komen de reservoirs te schuin te staan.

En we zijn nu een dag verder... Heeft de motor gedraaid?
 
updateje
krijsen kwam dus uit de startmotor . ding uitelkaar inelkaar . nog steeds krijsen .mmmmm na 3 keer in en uitelkaar halen had ik waarschinlijk de grondplaat aan de achterzijde niet goed gemonteerd . kwartslag gedraaid en waarrempel krijsen weg . gemonteerd en waarrempel hij loopt !!.alleen blijkt benzine er onder net zo hard uit te komen als er boven in gaat dus rubbertjes vd carbs vervangen . carb staat nu in test opstelling vannacht om te zien of reparatie gelukt is
20190131_111936.jpg

 
helaas lekken de carbs nog zo te zien nu over de vlotters die klaarblijkelijk beetje blijven vastzitten of lek zijn
na meer dan een uur niet brandstof lekken was er dus wel weer een lekkage .
boel maar weer demonteren en naardere inspectie vd vlotters doen
 
updateje
krijsen kwam dus uit de startmotor . ding uitelkaar inelkaar . nog steeds krijsen .mmmmm na 3 keer in en uitelkaar halen had ik waarschinlijk de grondplaat aan de achterzijde niet goed gemonteerd . kwartslag gedraaid en waarrempel krijsen weg . gemonteerd en waarrempel hij loopt !!.alleen blijkt benzine er onder net zo hard uit te komen als er boven in gaat dus rubbertjes vd carbs vervangen . carb staat nu in test opstelling vannacht om te zien of reparatie gelukt is


graag gedaan :+
 
nou nog steeds bezig met de carb's .ze blijven lekken na verloopt van tijd . lekkage begon bij de o-ringen van benzine verdeelstuk en verbindingsstukken naar de vlotterkamers . vervanging van de o-ringen door setje wat nog lag van een eerder project loste dat probleem op .
carb's in de test opstelling en ze bleven droog ,dus maar laten staan voor de nacht to be sure .
volgende dag helaas weer lekkage ditmaal over de buitenste carb's via de gasnaald , dus vastzittende vlotters, lekke vlotters ,enz enz .
boel weer open ,nalopen , schoonmaken enz enz . terug de test opstelling in . geen lekkage . kom enkel uren later terug ,je raadt het al lekkage ditmaal op de binnenste carb's .aaarghhhhhhhhh!!!!!!!!!
weer de boel uit elkaar , vlotters getest op lekkage , lekken niet dus , vlotterpennen gecontroleerd of ze krom zijn of aanslag op zit . ook niet dus .
vlotternaalden gecontrolleerd , ook niets op aan te merken .
boel staat nu weer 40 min in test opstelling . dus eens kijken ..........








crap lekt weer over een vlotter ! grrrrr .
laatste mogelijkheid is 4 nieuwe vlotternaalden bestellen en kijken of dat het probleem oplost anders zit het in de vlotternaald zittingen die niet verwijderbaar zijn . optie is dan de heleboel nogmaals te laten reinigen of m'n andere set carb's klaar te maken , deze moeten dan ook eerst gereinigd worden voordat ik ze kan gebruiken .
 
nou nog steeds bezig met de carb's .ze blijven lekken na verloopt van tijd . lekkage begon bij de o-ringen van benzine verdeelstuk en verbindingsstukken naar de vlotterkamers . vervanging van de o-ringen door setje wat nog lag van een eerder project loste dat probleem op .
carb's in de test opstelling en ze bleven droog ,dus maar laten staan voor de nacht to be sure .
volgende dag helaas weer lekkage ditmaal over de buitenste carb's via de gasnaald , dus vastzittende vlotters, lekke vlotters ,enz enz .
boel weer open ,nalopen , schoonmaken enz enz . terug de test opstelling in . geen lekkage . kom enkel uren later terug ,je raadt het al lekkage ditmaal op de binnenste carb's .aaarghhhhhhhhh!!!!!!!!!
weer de boel uit elkaar , vlotters getest op lekkage , lekken niet dus , vlotterpennen gecontroleerd of ze krom zijn of aanslag op zit . ook niet dus .
vlotternaalden gecontrolleerd , ook niets op aan te merken .
boel staat nu weer 40 min in test opstelling . dus eens kijken ..........








crap lekt weer over een vlotter ! grrrrr .
laatste mogelijkheid is 4 nieuwe vlotternaalden bestellen en kijken of dat het probleem oplost anders zit het in de vlotternaald zittingen die niet verwijderbaar zijn . optie is dan de heleboel nogmaals te laten reinigen of m'n andere set carb's klaar te maken , deze moeten dan ook eerst gereinigd worden voordat ik ze kan gebruiken .
Dremel met kunststof borstel en poetsmiddel en net zo lang bewerken tot de zittingen glimmen als een spiegel. Had het met de kawa ook en daar word je gek van! Is nu alweer 2 jaar goed!
 
Terug
Bovenaan Onderaan