€500 challenge 2019: Dindo's ikea project cbx 650 nighthawk

weinig tijd om hier updates te plaatsen borisz maar zal binnenkort weer hier een zootje posten
 
lang gewacht maar toch gekomen de update:
heb project tijdje met rust gelaten vanwege meerdere andere projecten maar van de week toch maar weer een stukje gedaan

begonnen met schoonmaken van de koppelings pomp en nalopen van de elektra
nadien op de motor geplaatst
ook de pod filters eraf gehaald en na 1.5 uur worstelen zitten de orginele luchtfilter huis buizen er weer op , dus achter een luchtfilter aan
elektra voor is allemaal aangesloten nu .gaskabels en choke aangesloten en koplamp geplaatst
nu nog de rempomp nalopen en schoonmaken , remleidingen kopen en boel afvullen

verder zijn er al nieuwe banden gemonteerd

verder staat nog open :

accu kopen
luchtfilter beugel maken
startmotorkabel vinden of maken
bagage frame maken
afstellen en rijden!
 
Laatst bewerkt:
oja hier nog een shitload aan foto's

uitlaat weer netjes gemaakt
360.jpg

koppelings slave was nogal vuil
360.jpg

360.jpg

360.jpg

carbs weer schoon en inelkaar gezet
360.jpg

kroonplaat en koplamp steun ook zwart gemaakt
360.jpg

rubbers gemonteerd vh antiduik systeem
360.jpg

nieuwe bandjes dit keer dunlop ipv bridgestone ( zijn gedoneerd dus niet kieskeurig )
360.jpg

360.jpg

resultaat toen na montage van bovengenoemde onderdelen
360.jpg

koppelings pomp schoonmaken
360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

stuurschakelaars gedemonteerd en behuizing voorzien van verfje
360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

en de boel herbouwd en gemonteerd
360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg
 
Laatst bewerkt:
Netjes! Waarmee heb je die koppelingspomp schoongemaakt? Ik heb datzelfde klusje te doen voor mijn VF.
Revisieset ligt al klaar, maar ik twijfel nog even over het schoonmaken (thinner oid?).
 
Ziet er al wel uit als een comfortabele motor. Wat heb je eigenlijk aan de uitlaat gedaan? Ik zie witte tape?
 
Laatst bewerkt:
Ik denk het gedeelte tussen het witte tape (schilderstape) overgespoten? ;)
Mooi projectje hoor :t
 
Laatst bewerkt:
Netjes! Waarmee heb je die koppelingspomp schoongemaakt? Ik heb datzelfde klusje te doen voor mijn VF.
Revisieset ligt al klaar, maar ik twijfel nog even over het schoonmaken (thinner oid?).
heb doeken en remreiniger gebruikt om de slave schoon te maken en de cilinder en zuiger met een hele fijne scotsbrite opgeschuurd daarna de zuiger gepolijst
 
kleine update ; heb nu een accu gekocht en aangesloten . eens kijkend of ik olie druk op bouwde . helaas niet dus blok kan weer uitelkaar en nagelopen worden . foto's volgen spoedig
 
Misschien een wat blonde vraag, weet je zeker dat de elektra van je oliedruklamp goed zit. Zou namelijk meer dan frustrerend zijn om je blok open te halen terwijl je elektra voor dat deel niet zou werken :X
 
Laatst bewerkt:
was eerste wat ik checkte maar hoorde ook schrapend feluid uit het blok en na aftap vd olie leek het of er zand of korrels in de bak lagen (blok was kompleet gestraald ) had alle kanalen dacht ik schoon gespoeld maar klaarblijkelijk toch wat gemist
 
Kijk dat wist ik niet 8)7.

Dan is de actie open trekken toch de meest logische en hoop dat de interne ellende meevalt :X
 
ja ik ook sleutel budget is zo goed als op , zal eens weer een overzichtje plaatsen
 
nou heb budget even nagekeken , dat wordt stroopwafels en gevulde koeken kopen , eerste keer dat ik over budget heen ben gegaan
na vrijdag werkloos dus weer meer tijd voor mn projecten
 
nou heb budget even nagekeken , dat wordt stroopwafels en gevulde koeken kopen , eerste keer dat ik over budget heen ben gegaan
na vrijdag werkloos dus weer meer tijd voor mn projecten
Tijdelijk werkloos (vakantie) mag ik hopen? ;) Wat was het resultaat van het motorblok, of heb je hem nog niet open getrokken?
 
nee theredone geen vacantie maar geen werkgever meer type of deal .
blok nog niet aan toe gekomen om open te maken heb hier nog twee blokken liggen die eigenlijk voorrang hebben nl tiger en gl 500 blok
 
zo weer een updateje : motor staat er nog precies zo bij als voorheen maar er komt ruimte in mn agenda dus gaan binnen enkele dagen maar eens beginnen met demontage vd blok in het frame en eerst aanzuigbuis vd oliepomp een aandrijving vd pomp checken als probleem daar niet in zit zullen we verder moeten demonteren en desnoods blok eruit en of reviseren of ander blok zien te regelen .kan interessant worden .
in principe kopen we niet een andere motor zoals al vele deelnemers aan editie 2019 al hebben gedaan . dus nighthawk of als ondersteuning mee .op een vd motoren die hier nog staan.
nog te doen aan de nighthawk buiten het oliedruk probleem :
remleidingen voor
remklauwen voor
luchtfilter beugel maken of zien te kopen
bagage rek voor de koffers maken .
12 volt aansluiting monteren
navigatie monteren
proefrit en afstellen
 
Volgens mij is het onderhand verplicht om minstens 1x te switchen van motor voor de challenge :X

:') :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan