€500 challenge 2019: Borisz en de Kawasaki GPZ500

Over bagage gesproken: ik besef me nu dat ik een heel lichte motorfiets heb gekocht. De bagagemogelijkheden zijn natuurlijk beperkt met een dergelijke fiets. Waar ik mijn met mijn tourmotoren allemaal koffers heb die ik vol kan stouwen heb ik die hier niet. Ik denk dat ik ook maar geen topkofeer moet monteren. Deze lichte fiets zou daar wel eens heel erg raar van kunnen gaan sturen. De aanhanger is ook geen optie gezien het gewicht van de Kawa. Ikzit er nu aan te denken om een paar zijtassen te scoren en wellicht om een plaat te maken op de plek van de passagierszit waar nog een rol op kan. Dat moet denk ik de klus wel klaren. En dit keer dus heel erg kritisch zijn met de spullen die ik meeneem! Mijn inflatable matras blijft dit keer maar thuis en er moet echt een heel klein stoeltje mee.

Kan prima, min eerste motor waarmee ik op vakantie ben gegaan was een GPZ500 met Krausser-koffers en tent+zooi achterop.
Boven de 6000 toeren is er serieus veel lol te beleven met zo'n GPZ en zijn de cols geen probleem.

Genoeg universele rekjes te vinden op MP, als je een beetje handig bent is de aanbouw wel te doen, zelf had ik ook een zelfgemaakt aanbouwsetje voor het rek.
Onder het plaatwerk (t.h.v. de duo-zit) zitten bagagehaakjes, als je die weghaalt kun je de schroefgaten gebruiken, ander montagepunt is het ophangpunt van de uitlaatdemper.



Lees net dat het de GPZ weg is, maar goed, kan dus wel als vakantiemotor :+
 
Kan prima, min eerste motor waarmee ik op vakantie ben gegaan was een GPZ500 met Krausser-koffers en tent+zooi achterop.
Boven de 6000 toeren is er serieus veel lol te beleven met zo'n GPZ en zijn de cols geen probleem.

Genoeg universele rekjes te vinden op MP, als je een beetje handig bent is de aanbouw wel te doen, zelf had ik ook een zelfgemaakt aanbouwsetje voor het rek.
Onder het plaatwerk (t.h.v. de duo-zit) zitten bagagehaakjes, als je die weghaalt kun je de schroefgaten gebruiken, ander montagepunt is het ophangpunt van de uitlaatdemper.



Lees net dat het de GPZ weg is, maar goed, kan dus wel als vakantiemotor :+

Kan ook best hoor! zolang je maar war compactere afmetingen hebt als ik! Ik heb afgelopen zomer een tochtje gemaakt op een GPZ500 en na een kilometer of 50 krijg ik pijn in mijn heupen. Ik zit net iets te opgepropt, lijkt me niet echt fijn om dan twee weken lang een aantal uren per dag zo te moeten zitten. Eigenlijk is dat best wel jammer want een GPZ500 rijdt best erg lekker!

Gelukkig heb ik nu weer een challengebike gevonden waar ik wel goed op zit en het urenlang vol kan houden!
 
Terug
Bovenaan Onderaan