€500 Challenge 2019: Alpenstrudel!

Mijn nieuwe parttime garage gaat pas ergens in de zomer verhuizen. Nu al te druk met zelf verhuizen en het nieuwe huis in orde maken.

Feestje die avond is omdat mijn chapter dan 1 jaar bestaat. Er komen minimaal 200 personen.

Partners en buren zijn uiteraard welkom. Er lopen veel stoere vestjes rond, met nog meer plakkers er op, maar op het einde vd dag gaat t er om dat elke gast een leuke tijd heeft gehad, en mensen heeft leren kennen. Niet meer en niet minder.


Oh ja, er is vuur buiten. Grote schaal, een korf en een soort tuinhaard ding.

Ik zorg uiteraard voor koffie, thee en wat te eten zondagochtend.

Zaterdag kan iedereen komen op t tijdstip dat uitkomt. Er zal de hele dag wel iemand rondlopen, en men weet dat er kampeerders komen.

Klinkt goed. Ik zal kijken of ik zaterdag nog even tijd heb om langs te wippen.
Mag je met een honda langskomen? :')
 
Klinkt goed. Ik zal kijken of ik zaterdag nog even tijd heb om langs te wippen.
Mag je met een honda langskomen? :')
Ja hoor. Elke motor is welkom.

In mijn chapter 1 Harley.
Paar Honda's en Suzuki's.
 
@borisz

Weet jij wat we ongeveer aan campings kwijt zijn? Omdat we met zijn tweeën (en dus dubbele kosten) zijn, zijn de kosten bij ons nog wel een issue. Ik wil graag een inschatting kunnen maken.
 
Zo de uitrusting voor de challenge is nagenoeg compleet. Vandaag de (voor mij) nieuwe tent opgezet. Tent is ruim, vlot op te zetten en ziet er goed uit.

DSC00051.jpg


Tent is trouwens even opgezet op het scoutingterrein (want daar ligt geen hondenstr... ;) )

Enige wat van de oude tent hergebruikt gaat worden is het grondzeil (en dat zal de eerste dag pas gemaakt voor de voortent) met enige kleine haringen om het grondzeil vast te zetten).
 

Bijlagen

  • DSC00052.jpg
    DSC00052.jpg
    146,9 KB · Weergaven: 3
@borisz

Weet jij wat we ongeveer aan campings kwijt zijn? Omdat we met zijn tweeën (en dus dubbele kosten) zijn, zijn de kosten bij ons nog wel een issue. Ik wil graag een inschatting kunnen maken.
Hey @CoenoX, de campingkosten zijn niet helemaal goed vooraf te berekenen. Normaal gesproken als je alleen of met z, n tweeën gaatbetaal je voor je plek, je tent, de kampeerders en de voertuigen. Met een groep sta je vaak met meerdere tenten op 1 plek, dit drukt de kosten natuurlijk. De afgelopen edities zaten we rond een euro of 15/17 pppn. Ik heb het niet helemaal bijgehouden, het is een schatting.

Doorgaans zijn de campings in Duitsland relatief goedkoop. De camping in Dinkelsbühl hebben we in 2015 ook aangedaan en daar hebben we destijds nog geen 10euro pp betaald. Duurste camping van die trip was Brienz (zit dit jaar ook in de planning). De exacte prijs van 2015 weet ik niet, ik was daar niet bij vanwege een pechgevalletje in Cortina dÁmpezzo. @Wimvlis was daar toen wel bij. Wellicht weet hij de prijs nog

In 2018 was ik er ook toen betaalden we voor een kampeerplek €38. Dat was in het hoogseizoen en dus duurder. Het was toen €19 per persoon.Met meerdere tentjes op 1 plek zal het iets goedkoper zijn.

Ruwweg gerekend €240/300 pp voor 15 overnachtingen
 
brienz was 20-22 euro afgelopen jaar , maar daarvoor heb je wel muziek in het verwarmde toiletgebouw, ook om middernacht.
Dus als je midden in de nacht wel netjes naar het toiletgebouw gaat, lijkt het alsof je de sauna inloopt waar 'luid' een discussie in het Duits gevoerd word... op z'n minst een 'aparte' gewaarwording .

Overigens heb je ook nog de tol op de Grossglockner, die was tijdje terug al 20 euro ofzo :X
 
Laatst bewerkt:
Brienz, daar huur je een paar plekken en dan frummel je daar zoveel mogelijk tentjes op. Drukt de kosten. Was trouwens wel een luxe en goede camping. De kosten verschilde daardoor niet heel veel met andere campings. De duurste camping in 2015 was de overnachtingscamping in Zwitserland. Voor ongeveer geen voorzieningen 15 euro (maar op die camping komen wij niet dit jaar 😉). Enige wat daar mooi was, was het uitzicht.

In Brienz is ook uit kostenoverweging en het feit dat het leuk is met z’n allen op de camping gekookt. Zwitserland is namelijk erg duur qua horeca.
 
Even een vraagje (voordat ik mij suf zoek) hoe zit met het verzamelen op 31 mei ? Want er staat mij iets bij over een camping waar in de buurt van Venlo verzameld gaat worden.

Alvast dank ;)
 
Dank voor de info. Gaat dus over de overnachting van 30 op 31 mei. Of dat voor mij gaat passen zit met name in het tijdstip van verzamelen op het verzamelpunt op 31 mei. Maar deze detailinfo zal wel via het PB-systeem komen.
 
Dank voor de info. Gaat dus over de overnachting van 30 op 31 mei. Of dat voor mij gaat passen zit met name in het tijdstip van verzamelen op het verzamelpunt op 31 mei. Maar deze detailinfo zal wel via het PB-systeem komen.

Dat denk ik ook.
Voor mij is de 30e ook nog onzeker aangezien ik oproep dienst heb en geen zin om van Grubbevorst weer terug te rijden.. ook nog iets met bagage inpakken bla bla bla...
Laat maar weten Wim wanneer je vertrek. Misschien kunnen we samen oprijden naar het verzamelpunt
 
Weet namelijk nog niet hoe het gaat lopen op de derdigste.

Ga namelijk op 29 mei de caravan wegbrengen en kom op 30 mei met het OV naar Naaldwijk retour, dan de zooi op de motor binden en dan klokkijken :+



Want ik ga niet in de avond nog naar de camping in Grubbenvorst. Maar als het ergens half in de middag is, is er geen reden om op de volgende dag een rustige start te hebben. En alvast lol te maken/hebben met de medereizigers })
 
Het officiele verzamelpunt voor de Challenge op vrijdag 31 mei is de ARAL pomp in Kaldenkirchen zoals ook staat in de routes (klikkerdeklikklik)
Verzamelen tussen 12:00 en 13:00uur. Ik denk dat iedereen genoeg tijd heeft om op die dag op het verzamelpunt te komen, mocht dat niet zo zijn dan kun je dat laten weten. Ik gooi op woensdag 29mei de Life360 circle voor de challenge online, de code verstuur ik via de groepsapp.

Vanaf dit verzamelpunt rijden we in een aantal groepen naar de eerste camping in Koblenz. Het is via de Autobahn slechts 2 uurtjes rijden naar Koblenz. Naar gelang het weer en resterende tijd kunnen we ook nog een deel van de route van deze dag binnendoor rijden.

Ikzelf rij op donderdag al naar Grubbenvorst en overnacht daar op de camping. Op vrijdag wil ik namelijk ruim op tijd op het meetingpoint zijn om iedereen op te vangen.
 
@borisz

Ik weet nog niet zeker of wij Grubbenvorst redden. Is wel de bedoeling. Je kunt daar gewoon het grote veld oprijden (voorbij de receptie linksaf en dan steeds maar rechtdoor) en daar een plek zoeken. Achteraan links staan de caravan van Michael en een oude van ons. Je kunt daar bij staan als je wilt. Peter, de eigenaar, is altijd 's ochtends tussen 9 en 10 aanwezig voor de betaling. Mocht je vrijdag voor 9 uur willen vertrekken, kun je hem even bellen om wat af te spreken. Zijn tel.nr. staat op de deur bij de receptie geplakt.
 
Hey CoenoX,

Dank voor de info, dat scheelt een boel gezoek naar de eigenaar donderdag! Ik denk vrijdag rond 11:oouur te vertrekken van de camping.
 
Even overlegd, Stephanie moet donderdag nog wat zaken afleveren voor haar studie. Wij vertrekken vrijdagochtend de 31 vanuit huis, en gaan rechtstreeks naar het meetingpoint.
 
Ah, okay dan. Gelukkig is het niet al te ver rijden naar het Meetingpoint. Voor zover ik heb gekeken is het voor Bas en Nick de langste afstand (2,5 uur rijtijd) naar het meetingpoint. Ik weet nog niet wie er allemaal naar Grubbenvorst komen. Tot nu toe weet ik zeker dat Werner en ik naar Grubbenvorst gaan.
 
Gezien het tijdstip van het verzamelen ga ik mij zeker niet haasten op Hemelvaartsdag (30 mei) om op Grubbenvorst te komen. Ik kan gezien het tijdstip van verzamelen makkelijk bij het meetingpiont komen (zonder extreem vroeg uit de veren te moeten).

Kort samengevat, ik weet het nog niet.... (en waarschijnlijk kan ik zonder veel problemen aansluiten aan de Haagse brigade).
 
Terug
Bovenaan Onderaan