€500 Challenge 2019: Alpenstrudel!

Dus een vertaling naar de praktijk, heb je veel ruimte voor bagage dan is een zelfopblazend matje geen enkel probleem (qua dikte niet onder de 5 cm gaan, dit ivm het feit dat 5 cm minimaal nodig is voor enig comfort). Heb je weinig ruimte dan is een Exped een beter alternatief (maar wel een flink duurdere :X ).

Zelf ooit gekozen voor Exped 10 cm dik (was een rib uit m'n lijf '(), maar ondertussen wel veel plezier aan gehad. Slaapt erg goed, niet koud van onderaf, vochtbestendig (proefondervindelijk vastgesteld) en is lekker klein als de mat in zijn vervoersverpakking zit.
 
Mwoa, dit weekend voor een tweede keer op de spoed gelegen na een paar dagen thuis. Geen idee wat nu het probleem is, maar ik slaap vooral veel :z

Vandaag wel een Aldi slaapmatje op de kop getikt a €5 (Aldi grabbelbak). Thuis uitgerold, op gaan liggen en in slaap gevallen. Werkt dus.

2080547.jpg
Ik ben zelf erg kritisch over slaapmatten e.d. vanwege rugproblemen. Ik slaap al een aantal vakanties op eenzelfde matje van de Aldi. Zonder problemen!
 
Zo ik zag dit op facebook in een post van Sjoerd, en het wekte mijn interesse! Ik heb ook een motor van 500 euro, die wel heel mooi is. Maar ik voldoe aan de voorwaarden, binnenkort als ik zin heb maar is een post voor de fiets aanmaken
 
Zo ik zag dit op facebook in een post van Sjoerd, en het wekte mijn interesse! Ik heb ook een motor van 500 euro, die wel heel mooi is. Maar ik voldoe aan de voorwaarden, binnenkort als ik zin heb maar is een post voor de fiets aanmaken
Je kunt de motor alsnog lelijk maken, toch :t

:+
 
Dat is een prachtige Pannekoek !

Zonder gekheid, dit soort fietsen in dergelijke kleurstellingen zijn tijdsorigineel, waarom wat aan het uiterlijk doen ze zijn fantastisch in hun kleurenpallet :t

We hoeven niet allemaal op Jottum te lijken ;) (die zijn motoren verbijzonderd).

Beter is te zorgen dat de fiets qua onderhoud goed op orde is, zodat je tijdens de challenge kan genieten van de mooiie routes :Y

Vergeet ik je nog te waarschuwen voor de "bijzondere exemplaren" die met de challenge meerijden. Zoals schrijver van deze post :+ 8)7
Let wel, met meedoen kan zich een infectie voordoen van een zeer hardnekkkig virus genaamd het N + 1 virus. Wat de gevolgen zijn moet je maar aan Sjoerd vragen _O- (zegt degene die ondertussen geen ruimte meer heeft in de garage)
 
Dat virus heb ik toch al. Ik rij nu ongeveer 2,3 jaar motor en heb in die tijd 7 motoren gehad waarvan nu 2! Een honda dominator van 600 euro waar ik dagelijks op rij. En deze Yamaha FZR600R waar ik met mooi weer op rij, de bovenstaande is echt een prachtig exemplaar en niemand of niks gaat wat doen aan de huidige originele kleurstelling want die is fantastisch! Sjoerd ken ik al een beetje, die heeft iets te veel liefde voor zijn GPZ500 en heb zijn post waarin hij hem probeerde te verkopen ook gelezen. Ik heb zelf ook een GPZ500 gehad, echt een topfiets die was "25 KW" bahaha. Even voor de leuk een lijstje met de bikes die ik heb gehad

- Suzuki GS500(voor 675 euro gekocht. mijn eerste motor, prima ding maar had snel al 70.000 op de klok)
- BMW F650(voor 850 euro gekocht. Ding was echt niet orde, ongeluk mee gehad gemaakt en weer verkocht
- Kawasaki GPZ500(voor 850 euro gekocht. Dit was echt een alleskunner, ontzettend plezier opgehad en ook geen problemen)
- Kawasaki KLR650 Tengai(Ook voor 850. Dit was echt een heerlijk ding, deze motoren blijven maar lopen, had een nieuwe zuiger en drinkte maar iets olie)
- Honda VFR750(voor 600 gekocht. liep niet helemaal lekker, een beetje opgeknapt en hij liep goed. Zuipte alleen absurd veel. 1/9 accu laadte niet meer op, wel nog met winst verkocht)
- Honda Dominator(voor 600 gekocht. Toen de VFR verkocht was wou ik toch weer een 2e. En toen zag ik deze voorbij komen, het was maargoed dat ik er snel bij was want IEDEREEN wil dit ding. En wat is die leuk in de stad en op de B-wegen. Maar op de snel weg. HO MAAR!)
Yamaha FZR600R(voor 500 gekocht. 25000 km's en altijd binnen gestaan. Helaas waren de kuipdelen door een beunhaas aangepast voor een superbike stuur, maar toen vondt ik een belg die wel originele delen wou ruilen, en toen kon ik hem weer origineel maken! Met deze fiets wil ik de challenge doen)
 
Laatst bewerkt:
Klinkt als sleutelen is leuk...

En als je al het virus besmet bent is de challenge best te doen :+

Mooi rijtje, en ik ben het 100 % met je eens die FZR is fantastisch (wou dat ik tegen zoiets aanloop en dan liefst eind van het jaar want als het goed is, is er dan weer plaats in de garage 😜).
 
Laatst bewerkt:
Het word nog wel een leuke uitdaging om alle spullen die ik nodig heb mee te nemen, Ooit is op de F650 naar een festival in brabant gereden met spullen erop.
Terug naar Amersfoort niet alles heel goed vastgebonden, mn slaapmaatje was ineens weg en in mn tent zat een gapend gat want die zat voor de uitlaat.
Maar ik ben er wel van overtuigd dat een Tent, Matje, Slaapzak en kleding Wel moet lukken. De eerste 3 items bind ik achterop en goed vast dit keer! De rest in een goeie rugzak die ik heb. En mn pak ja, die heb ik toch heel de dag aan. Zoals al eerder werd gezegd. Ik hou het minimaal zodat ik wel lekker door de bochten kan knoepen
 
Bedenk dat een dubbele tas over je buddyseat flink wat “zooi” kan bevatten en dat je daarboven gewoon een waterdichte rol kan binden. Met een tanktas voldoende ruimte voor bagage.

En zadeltassen over je buddyseat gewoon even zoeken op Marktplaats (al zijn deze kosten niet onder budget :) ).
 
Dan heb je wel ballen als je daarmee gaat. Ik vind Elles met de pegaso het meeste lef hebben so far. Sjoerd heeft ook wel lef met dat ouwe ding. En dan de japanse 4 cilinders. Is dat überhaupt wel een challenge
 
Dan heb je wel ballen als je daarmee gaat. Ik vind Elles met de pegaso het meeste lef hebben so far. Sjoerd heeft ook wel lef met dat ouwe ding. En dan de japanse 4 cilinders. Is dat überhaupt wel een challenge
De challenge zit hem ook niet in de brommers maar in de omgang met mensen!! En ik kan je melden dat een vier cilinder aardig wat gezeik kan hebben als het om een RF900R uit 95 gaat is mijn ervaring!
 
Ik zoek een Harley Davidson oid met meer dan 250cc en niet duurder dan €250.
V-twin is een must!
Beetje roest is niet erg.
902380058_b92d9d37ba.jpg
Even terug bladeren, bijna gelukt Jottum! Je ging van een v-twin naar een 1-cilinder en nu dus met een dubbele v-twin! Man man man kansloos dit! :t8)7
 
De challenge zit hem ook niet in de brommers maar in de omgang met mensen!!!
Juist! Daarom heb ik ook de meest veilige keuze qua motor, een recente 4 in lijn japanner. Speciaal om mijn challenge qua omgang met mensen te compenseren :Y
 
  • Leuk
Waarderingen: NLT
Terug
Bovenaan Onderaan