€500 Challenge 2019: Alpenstrudel!

Als je dat overlevingsding als tent gaat gebruiken tijdens de challenge wordt het echt een hele uitdaging :X

Ik ga voor een fatsoenlijke tent en een luxe slaapmat (Exped 12 cm dik :P, was in 2015 qua aanschaf duurder dan mijn challengebike 2015 8)7 , maar hij was het waard :Y )

En sterkte met je gezondheid :t
 
Wat mij vaak opvalt is hoe goedkoop jullie onderdelen vinden. Wat voor website gebruiken jullie ? Kopen jullie OEM parts of namaak / 2ehands?
 
Voor fysieke delen van oudere motoren gewoon zoeken naar tweedehands (Marktplaats en dergelijke sites).

Voor remdelen koop ik nieuwe vervangsonderdelen (meestal geen OEM). En bedenk dat je voor remblokjes op veel plaatsen terecht kan (en dan kan je vaak kiezen uit meerdere merken).

En internet is je vriend, gewoon wat verder zoeken.
 
Wat mij vaak opvalt is hoe goedkoop jullie onderdelen vinden. Wat voor website gebruiken jullie ? Kopen jullie OEM parts of namaak / 2ehands?
Het is ook net HOE men er vanaf wil. Stond laatst voor mijn motor een advertentie met ‘kuipdeel links €70, kuipdeel rechts €70, koplamp €50, ‘etc. Daaronder een advertentie met ‘complete motor in onderdelen, nu afhalen voor €200’.

En voor sommige delen als knipperlichten, spanningsregelaar, relais, spiegels, handvatten kun je ook prima shoppen bij vriend AliExpress.
 
Een motor slopen in eigen beheer kost niet veel, overschrijven dan de motor in de garage en kenteken opsturen naar RDW (zoek even op RDW.nl en uw wordt wijzer).

Want aansluitend op wat Kiwi hier vermeldde is het soms veel goedkoperder om een complete motor erbij te kopen dan wat losse onderdelen (en als je dan de motor vindt met relatieve "ellende" kan het verschil best oplopen ;) ).
Ooit eens een complete XS750 zonder kenteken gevonden op Marktplaats voor het bedrag van 50 Euro :9 hetgeen daarmee een mooie onderdelenleverancier werd... (en dan had in deze situatie niet eens een kenteken in te sturen).
 
Moet je natuurlijk wel plek hebben voor nog een hok er bij. Ik ben persoonlijk altijd bang om iets te kopen dat stiekem beter blijkt dan hetgeen ik mee bezig was.
 
En plots vind je dan een filmpjeuit 1985 over een Honda Sabre 700, een Nissan 300zxTurbo en Freddie Spencer op z'n Honda NSR500 waarmee hij in 1984 de GP's reed.

 
Laatst bewerkt:
Alweer een beetje opgeknapt?
Mwoa, dit weekend voor een tweede keer op de spoed gelegen na een paar dagen thuis. Geen idee wat nu het probleem is, maar ik slaap vooral veel :z

Vandaag wel een Aldi slaapmatje op de kop getikt a €5 (Aldi grabbelbak). Thuis uitgerold, op gaan liggen en in slaap gevallen. Werkt dus.

2080547.jpg
 
Mwoa, dit weekend voor een tweede keer op de spoed gelegen na een paar dagen thuis. Geen idee wat nu het probleem is, maar ik slaap vooral veel :z

Vandaag wel een Aldi slaapmatje op de kop getikt a €5 (Aldi grabbelbak). Thuis uitgerold, op gaan liggen en in slaap gevallen. Werkt dus.

2080547.jpg

Volgens mij heb ik zo’n zelfde vorig jaar gekocht, alleen bij de Lidl.
Zit nog steeds in de originele verpakking:$
 
Volgens mij heb ik zo’n zelfde vorig jaar gekocht, alleen bij de Lidl.
Zit nog steeds in de originele verpakking:$
Misschien is hij geschikt voor de challenge.
Een Exped mat zal vast beter zijn - maar das een flinke investering voor twee weken.
 
Misschien is hij geschikt voor de challenge.
Een Exped mat zal vast beter zijn - maar das een flinke investering voor twee weken.
Voor 2 weken voldoet zo eentje ook wel. Als je vaker weggaat kun je altijd nog een duurdere halen. Ik ben zelf ook nogal van die inflatables, Ik heb jarenlang een extra /lange/brede/dikke meegesleept 190x80x10cm. Slaapt vorstelijk, ook in de vrieskou! Maar de laatste keer dat ik die meehad begon het grote pakket me toch wat tegen te staan en ben ik afgelopen jaar overgestapt op een luchtbedje van de decathlon. Kleine pakmaat en vlot opgeblazen (met een electrisch pompje). Het past gewoon in een koffer bij mijn andere spullen. De afgelopen vakantie is dat goed bevallen en zolang het niet gaat vriezen is het luchtbed voor mij een goede optie. Nu nog op zoek naar een meer compacte stoel en ik ben van het grote pakket af dat achter op mijn zadel lag!
 
Terug
Bovenaan Onderaan