€500 Challenge 2019: Alpenstrudel!

Ik vraag mij de laatste tijd steeds vaker af hoe mijn garage er uit zal zien als ik de ruimte van sommige mensen had :Y
Zie hier het resultaat van een onbehandeld N+1 ziektebeeld!!!

49398137_10214202790407290_8512073698281259008_o.jpg
 
Mijn idee is, als je er bagage aan kan bevestigen telt het niet mee O-) :+


Logischerwijs zal dat wel niet }).

Echter als je het ruitje nu voor "weinig" over kan nemen zou ik het wel doen. Want als er voor de challenge nog budget over is kan je het monteren en meetellen in je kostenplaatje.

De challenge van heb ik verreden (2015) is destijds gedaan op een naked-bike en totaal geen last gehad van de wind. Bedenk dat als er al op snelweg gereden wordt de snelheid ergens rond de 100/110 km/h blijft steken en dan is de wind nog geen "ellendeling" (tenminste mijn ervaring ;)). Ga je langdurig 130 km/h rijden dan wordt het anders (maar dat is niet de bedoeling).

En de lol van de challenge is juist, weinig tot geen snelweg, binnendoor via de "mooie" wegen. En zelfs dan worden de grote doorgaande provinciale wegen liever vermeden.
 
Voor wie nog een motor zoekt voor de 500,- challenge: te koop en zeer binnen budget (100-150 euro, alleen wat de motor mij gekost heeft, exacte bedrag moet ik nog even narekenen), een Honda CBR600F uit 1987 van tweede eigenaar. Betreft een schuurvondst die zo'n 20 jaar onder een carport heeft gestaan en onlangs door mij weer tot leven is gewekt. Zie ook mijn topic: Barnfind: Honda CBR 600 uit 1984.
De eigenaresse (mijn schoonzus) zou het geweldig vinden wanneer deze motor de weg weer op gaat! Zal er binnenkort een nette verkoopadvertentie voor maken, inclusief foto's.
 
Laatst bewerkt:
hmm eigenlijk erg interessant dit , zeker omdat ik wel handig ben maar nog niet thuis ben met een motor en rijbewijs moet makkelijk lukken voor dat er gereden word.
Neem aan dat ik gewoon nog kan instappen ?
 
Instappen is geen probleem. Alleen is het meer opstappen op een brik *D
En dat brik moet ergens eind mei dit jaar geschikt zijn om een rondje Europa te rijden in twee weken tijd (zie openingstopic).

En ook als je nog niet veel motorgereden hebt moet je bedenken dat er niet wordt geraced... En als je wil wordt er ook feedback gegeven over het rijden (dus kan je in korte tijd je rijden verbeteren).

En "we" zien je topic wel verschijnen en daarmee welkom !
 
Racen met zn oud ding lijkt me sowieso niet erg handig aangezien die 2 weken mee moet gaan en ook niet erg handig als je nog niet lang je rijbewijs hebt.
Denk dat ik met 37 wel verstandig genoeg ben om nog logisch na te denken wat dat betreft.
Dit gezegd hebbende , ik heb al een bod lopen en reactie terug van ene maar moet de prijs nog wat drukken en beetje uit gelegd wat het doel van de motor is , in de hoop dat die gast dit leuk vind en me de motor gunt voor weinig

Motor klaar hebben voor mei moet makkelijk lukken aangezien ik toch niks te doen heb momenteel behalve lessen voor vrachtwagen en motor
 
Lees ik het goed als je op dit moment nog niet beschikt over een A-tje op je roze pasje ?

Weet niet welke A je kiest maar een hoop brikken zijn alleen geschikt voor volledig A.

Verder gelijk de opmerking dat het dan heel handig is om als je het pasje hebt gelijk veel te gaan rijden op een motor (of dit nu je challengefiets is of een ander brik maakt niet uit). Dus kilometers maken, want besef wel dat een vakantie op een motor iets anders is dan een rijles van zeg anderhalf uur. Lees alvast het openingstopic door en probeer ook de oude 500 Euro challenge topics door te nemen. Daar zit een hoop informatie in verstopt (en is volgens mij ook geen vervelend leeswerk).

Verder geldt dat de challenge een rit is langs campings, dus een relatief lichtgewicht kampeeruitrusting is ook benodigd. Daarbij hoort bij een rijbewijs met motor ook de nodige uitrusting in de vorm van motorlaarzen/schoenen, motorkleding etc. Hou hiermee rekening met de Euro's (kan en wil niet je portemonnee kijken, maar neem het mee in je begroting).
 
Mijn idee is, als je er bagage aan kan bevestigen telt het niet mee O-) :+


Logischerwijs zal dat wel niet }).

Echter als je het ruitje nu voor "weinig" over kan nemen zou ik het wel doen. Want als er voor de challenge nog budget over is kan je het monteren en meetellen in je kostenplaatje.

Volgens mij wordt er selectief geciteerd ;( '( 8)7


Als je goed leest is het mijn bedoeling geweest om duidelijk te maken dat een windscherm normaal gesproken binnen het tellende budget komt.
Echter als je een bagage-voorziening vindt met als nevenfunctie wind weg houden van berijder dan zou het anders kunnen zijn. Wel dan even een foto plaatsen voordat ik geloof :+
 
Volgens mij wordt er selectief geciteerd ;( '( 8)7


Als je goed leest is het mijn bedoeling geweest om duidelijk te maken dat een windscherm normaal gesproken binnen het tellende budget komt.
Echter als je een bagage-voorziening vindt met als nevenfunctie wind weg houden van berijder dan zou het anders kunnen zijn. Wel dan even een foto plaatsen voordat ik geloof :+

Ruitje is binnen.
Ik moet alleen nog even kijken of ik deze echt wil monteren of toch niet.
Ik hou toch van een lekkere wind in mijn gezicht _O-_O-.
Daarintegen heeft de beste mijnheer zijn halve bouten verzameling meegegeven maar helaas de originele beugels ontbreken. Dat wordt dus zelf maken
 
Geen slecht idee hoor om zonder te gaan rijden. Als het warm is dan is het ontbreken van een ruit wel erg lekker. En alleen op de verbindingswegen kan het zijn dat je veel wind op je bast krijgt waarbij ik me dan weer afvraag of dat erg is.
 
Zoals ik het heb begrepen... Echt hard gaan doen we toch niet! O-) Voor de ene keer dat je topsnelheid ofzo wil testen heb je geen ruitje nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan