€ 500 Challenge - Vera! Ons V4 wonder!

Nou, mijn beste lezers. Het is momenteel een beetje druk in de garage. Vera heeft gisteren nog wel eventjes in het zonnetje gestaan. Daar hebben we uiteraard een mooie fotoshoot van. :+
1370967

Verdere update volgt later deze week! :W
 
De update van vandaag
Gezien de Challenge we al gauw aankomt, maar Vera haar hartje nog niet draait, heb ik besloten het volgende te doen. Het is goedkoop, het is luchtgekoeld, niet kapot te krijgen en... Wit. Het is de BackupBike!

1379399


-----------------------------------------------------------------------------

1379400

1379402


Natuurlijk krijgt de BackupBike haar eigen topic. Zo kan dit topic blijven gaan over onze liefste Vera. :W
 
Laatst bewerkt:
Had je al gezegd dat het lelijk en oud is:X

Het grote voordeel van dit fietsje is dat Vera meer tijd krijgt om haar hart is perfecte staat te krijgenO-) Ons hart blijft bij Vera:}
 
Kan wel vertellen dat Vera meer punten in haar .... krijgt dan de back-up bike.

Maar is Vera haar hart dan in zodanig slechte conditie dat zij in zeg 8 weken niet weer actief kan zijn ? Of ontbreekt het aan tijd (gok dat back-up, snel wegverkeerswaardig is te krijgen) ?
 
Het voordeel van de backup-bike, is dat ik een halve donor heb voor die bike. Als er onderdelen nodig zijn - geef maar een gil.
Ik vind het in ieder geval een lekker kleurtje, maar zwarte zadels zal hem wel goed doen. Zo te zien is er al wel iemand op los gegaan (gouden remklauwen, zwarte voorvork, etc)
 
Haha prachtig... wat een lelijk ding :}*O*
Gaat hij/zei ook een naam krijgen?

Zij heeft al wel een naam. Uiteraard geïnspireerd door lelijke dingen hebben we een passende naam gevonden.

Ze heet per vandaag. Bertha. Bertha de back-up bike:+

Kan wel vertellen dat Vera meer punten in haar .... krijgt dan de back-up bike.

Maar is Vera haar hart dan in zodanig slechte conditie dat zij in zeg 8 weken niet weer actief kan zijn ? Of ontbreekt het aan tijd (gok dat back-up, snel wegverkeerswaardig is te krijgen) ?

Vera is naast haar hartje nog een hoop liefde nodig op een hele hoop punten. Dat gaat een compleet zomer projectje worden!O-)

Back-up bike doet alles daarentegen al. Moet alleen even nieuwe bandjes hebben, oliebeurtje, voorvork reviseren en remmerij uit elkaar. :Y

Verder moet er natuurlijk nog e.e.a. aan upgrades op komen. Maar dat gaan jullie tzt zien in het juiste topic})
 
Hoop dat Vera dan nog wel aandacht blijft genieten. Ze is namelijk mooier en veel exclusiever dan Bertha })

Dat ze nog niet zover is om in het openbaar te verschijnen is gewoon ;(
 
Weg met oma, in met Vera!

Vera staat alweer een tijdje zielig in het hoekje te wezen. De laatste keer hebben @Electrric94 en ik de waterpomp eruit gehaald om na te lopen en schoon te maken. Onze conclusie; looks fine. :Y Zelfs de orginele o-ring zit er niet meer op. Schijnbaar is er al eens iemand bij geweest. Na deze conclusie heeft Vera weer stof lopen happen onder al onze zooi.... Ach, arme meid. Tot vandaag! Al is de de afgelopen tijd wel wat incontinent geweest. Oude dame hé (met een groot gapend gat in het blok). :+

IMG_20190807_151413788.jpg


Daar staat ze dan, in het midden van de belangstelling, onze lieve Vera.

IMG_20190807_151403193_HDR.jpg


Zie overigens ook onze Libresse doek, die doordrenkt is met olie.

Vandaag dus maar de waterpomp gemonteerd. Om dat te kunnen doen bij deze motor moet het blok op een krik en het framedeel waar de motor in zit verwijderd worden. Kortom; een pain in the... Na veel wrikken is het dan ook gelukt. Ik was ook in de gelegenheid om daaro de koelslangen te vervangen voor nieuwen. Hoeft het de eerste jaren niet meer los.

Ik heb het helaas niet op de foto, maar één van de koelbuizen (de zilveren) zat in het blok gemeukt met vloeibarepakking en een vergane o-ring. Ach.. We zijn niet de eerste die haar losmaken. Tot grote verbazing gaat alles vrij gemakkelijk los. Met een nieuwe o-ring op de koelbuis is de waterpomp volledig gemonteerd.

IMG_20190807_184555225.jpg


Als afsluiting op deze Vera post had ik het zo gek in de bol dat ik de rest van het koelsysteem er ook op heb gezet. Dat zijn echter plaatjes voor een volgende ronde.

Volgende stap... Koelvloeistof erin *O*

IMG-20190807-WA0022~2.jpeg
 
Kleine update. Gisteravond Vera voorzien van koelvloeistof en haar even laten lopen in de wijk. Ze heeft me iig voor de eerste keer laten staan... ;( Tank (te) leeg. 8)7

Haar eerste meters. Fantastisch. Helaas lekt de waterpomp nog wel. De nieuwe seal zal wel niet helemaal lekker zitten. Ook lekt ze beste bende aan olie via de koppelingsstangkering (clutch pushrod seal). Die moet dus ook vervangen worden.

@Dindo dikke Harley Jongh 8-)
 
2e keer, zie de link van de 24 juni post :Y
Is alweer even geleden natuurlijk. Dit keer daadwerkelijk met de koeling erop en kijkende naar lekkages.
 
Terug
Bovenaan Onderaan