“rolling burn-out” de nieuwe rage??

Laten en laten leven .
Het kan ook anders.
Afgelopen zaterdag was ik gestopt in Frankrijk , Aire de Vitrimont.
Een benzine station met shop , snack op de N333 Luneville - Nancy.
Een vrouw spreekt me aan en was net als ik uit België en vroeg wat over mijn Pan 1300.
Dit maak je niet veel mee , we worden niet door iedereen bekeken als krapuul.
Gelukkig maar.
 
De politie kan er niks mee, dat vind ik heel vreemd.
De politie heeft wel wat beters te doen,rubber op de weg leggen is niet verboden,
wel als je daarbij zoveel rook opwekt dat het overige verkeer in gevaar kan worden gebracht,
maar dat is hier niet zo.
 
Ik weet niet eens wat een 'rollende burn-out' is. En bij een burn-out denk ik aan overbelast zijn door het werk en niet iets motor-gerelateerd.
 
Ik weet niet eens wat een 'rollende burn-out' is. En bij een burn-out denk ik aan overbelast zijn door het werk en niet iets motor-gerelateerd.
Bekijk dat filmpje en je weet het,een gewone burn-out is stilstaand je wiel laten draaien totdat er rook afkomt.
:Y
 
Laatst bewerkt:
Hmmm, wel een negtieve omgeving waar jij je ophoudt...ik krijg nooit zulke opmerkingen over dat ik motor rij, allen in de trent van rij je nog steeds op jouw leeftijd. Vanmiddag tijdens het nuttigen van een kroket alleen maar positieve reacties van een oudere echtpaar gekregen, gewoon belangstelling.

Voor de rest zeker niks van aantrekken, hun mening is niet jouw probleem.
 
Gopro, wat die eikel van de telegraaf zegt, maakt wel effe betere beelden
 
Toch wel grappig als ik dit allemaal lees.
Van een grote familie was ik een van de eerste die motor reed en zelfs bleef rijden nadat ik getrouwd ben en kinderen heb. Want dan is motorrijden toch wel gevaarlijk (?). Nadat mijn moeder toen 70 jaar bij mij achterop mijn vfr stapte, vielen de meesten stil. Geweldig. En ik moest maar gewoon doorrijden, want ze kon zich nog goed vasthouden :-) jaren erna wilden steeds meer neefjes achterop. Die nu ook motorrijden 😇. Leven en laten leven. Alles komt goed.
 
Het gevaar kennende, want dat is er, wordt het pas wat als je kind motor gaat rijden...
Ik heb hem er op alle manieren in gesteund... met zijn Brommert al
 
Bekijk dat filmpje en je weet het,een gewone burn-out is stilstaand je wiel laten draaien totdat er rook afkomt.
:Y
Ja ik weet wel wat een burnout is, ik associeer het alleen niet in de eerste plaatst met motoren. Maar 'rollende' burnout heb ik nog nooit van gehoord. Wat er trouwens de lol van is, van zo'n burnout, daar kan ik echt niets bij voorstellen.
 
Ja ik weet wel wat een burnout is, ik associeer het alleen niet in de eerste plaatst met motoren. Maar 'rollende' burnout heb ik nog nooit van gehoord. Wat er trouwens de lol van is, van zo'n burnout, daar kan ik echt niets bij voorstellen.

De volgende keer dat een collega claimt een burn-out te hebben geef ik hem het kaartje van mijn bandenboer :)
 
Ja ik weet wel wat een burnout is, ik associeer het alleen niet in de eerste plaatst met motoren. Maar 'rollende' burnout heb ik nog nooit van gehoord. Wat er trouwens de lol van is, van zo'n burnout, daar kan ik echt niets bij voorstellen.
Tja,ik ook niet , bijvoorbeeld een wheelie is leuk om te doen,een burnout is meer stoer doen en je motor slopen.
 
Gopro, wat die eikel van de telegraaf zegt, maakt wel effe betere beelden

Hangt ervanaf. Inmiddels zitten ze bij GoPro ergens in de 7 of 8e generatie en bijv. een hero 2 maakt al een stuk minder mooie beelden.

Verder is het ook nog afhankelijk van in welke kwaliteit je de beelden upload naar youtube.
 
De verdraagzaamheid van de gemiddelde mens wordt steeds minder en de gemiddelde mens wordt steeds egoïstischer. Hierdoor gaan ze steeds harder schreeuwen en krijgen ze uiteindelijk gelijk van ons verrotte rechtsysteem.
Oftewel een kleine groep onverdraagzamen verpest het voor de meerderheid.
Kijk maar naar alle dijken die afgesloten worden voor motorrijders. Hoeveel mensen aan zo'n dijk zullen er echt last van hebben?
Ik denk meer mensen dan je verwacht, ik woon op een halve kilometer van de dijk, en vraag me nog wel eens af wat voor idioot(en) met halve uitlaat volgas over de dijk rijden.
 
Ik snap ook niet zo goed wat er in die gasten omgaat om dat te doen.
Motorfietsen waren al veel vervuilender dan auto’s.
Er moesten toen verplicht katalysators op de motor.
Honda vond dat er 10W30 ipv 10W40 olie in moest omdat dat 1% minder benzineverbruik (maar 10% meer slijtage )zou geven en dus 1% minder CO2.
En dan gaan die gasten een achterband oproken, volgas in de toerenbegrenzer.
Milieuvriendelijk is anders.
Ik snap werkelijk niets meer hiervan.
Zijn waarschijnlijk geen groenlinks of D66 stemmers.
 
Ach bij Antilianen zit het ingebakken,die kunnen geen meter rijden zonder volgas.op het achterwiel,of een burnout te maken,
bij mijn werkgever stonden ze iedere week wel aan de magazijnbalie voor onderdelen omdat ze weer wat gesloopt hadden,
dat was een goede handel.Ik ben eens wezen kijken als ze weer eens een dragrace aan het houden waren op de Maasvlakte,
je weet niet wat je dan meemaakt,dan sta je verbaasd dat die motoren het nog zo lang volhouden,sommige blokken begonnen wel heftig
herrie te maken,maar dat hield ze niet tegen om stug door te gaan met banden oproken ,wheelies en in de toerenbegrenzer jagen.
Toen ze van enthousiasme met pistolen in de lucht begonnen te schieten ben ik maar gauw afgetaaid.
 
Daar had ik bij willen zijn.
Ik doe het zelf niet.
Veel te bang dat ik val of dat mijn motor stuk gaat.
Ik rijd met standaard uitlaat. 1 motor had een herriepijp. Die heb ik vervangen door origineel.

Maar dat wil niet zeggen dat ik niet geniet van onbenullig gas geven.
 
Mijn achterband kost 230 euro, dat kan ik wel betalen, maar liever niet te vaak.
 
Laatst ook nog meegemaakt dat er een paar in de straat van de motorzaak dit deden bij een event dag. Echte Hollanders, voordat de nieuwe bandjes er op gaan moesten ze volledig gebruikt zijn!
 
Mooiste reactie is van gasten die stoer zijn omdat ze geen motor hebben; ik ken mezelf, zou me kapot rijden.
Ik geef dan altijd als reactie; ja man, dat heb ik met wippen. Ik begin er niet aan, ben bang dat ik me doodwip :+

Maar negatieve opmerkingen krijg ik eigenlijk nooit, hooguit soms uit de buurt als ik zondags erg vroeg vertrek en met een rollende burnout op het achterwiel het woonerf uitrijd.

En die verlengde achtervork jongens snap ik ergens wel, niet mijn ding maar kan begrijpen dat dat hun manier is van motorfun.
 
Laatst bewerkt:
65319518_480696316091758_3321741811399000064_n.jpg


Band lek, de koordlagen hebben het spatbord en de kentekenplaat vernield en hij mocht verder lopend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan