GS550E toonbaar maken

  • Onderwerp starter Onderwerp starter HAPO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Aceton gebruik ik inderdaad om de vlakken schoon te maken, die van siliconenpakking worden voorzien.
Het vlak waar de voetpakking op komt (de pakking tussen bovenste carterdeel en cilinders) maak ik ook hiermee schoon, omdat ik die vlakken mee gespoten heb.
Aceton schadelijk? Ja, wanneer je het vaak en veelvuldig gebruikt. Maar is het ook schadelijk bij een paar pasvlakken? Denk het zelf niet. Dan mogen de dames onder ons ook wel oppassen met hun nagellakremover...(oohh, vandaar dat ze vaak onzin uitkramen? :$ )
Motorblok en andere delen maak ik ook schoon met koud ontvetter wat bij ons in de spoelbak zit en een (liefst harde) kwast. Mocht dat niet afdoende zijn, gebruik ik remmenreiniger in spuitbussen. Werkt perfect.
Beschik je niet over ontvetter, zou ik terpentine, petroleum of diesel gebruiken. Maar dan is het niet schoon genoeg om die delen te spuiten met lak. Mocht je dat willen doen.
 
hmm.... ok.
Ik gebruik nu die ontvetter van de wibra. Werkt opzich wel goed, maar op plekken waar je moeilijk bijkomt met een kwast heeft het niet veel zin. Dus voor die plekken zou iets sterkers gewenst zijn.
 
Timon, misschien is stralen een mogelijkheid? Wordt het weer als nieuw.
 
hmmm.... zou kunnen, maar om het vet eraf te halen lijkt het me minder geschikt.
Ik was toch al van plan om dingen te stralen. We hebben zo'n mobiel straalapparaat staan in de garage, maar hij werkt niet fantastisch. Hopelijk werkt hij nu dan wel goed.
 
Voor de klonten bagger werkt t perfect. Als je t daarna nog even met de kwast ofzo doet of glasparelt is t hardstikke mooi schoon.
 
Ik heb de cilinderkop ook met de hogedrukreiniger gedaan na het koudontvetten.
Was ik ff vergeten...Fotoos hiervan staan aan het begin van mn topic. Was nog niet tevree...
Ik ga even de fotoos van de montage cilinders aanpassen en dan kom ik weer met een update.
 
Zo, ben ik weer.
Vandaag de cilinders gemonteerd, maar eerst de voetpakking op zn plaats gelegd en ook de o-ringen voor het oliekanaal. De zuigers en veren lekker ingesmeerd met olie.
De cilinderboringen ook voorzien van olie. Ook een aantal elastieken om de nokkenasketting vast gemaakt zodat de ketting op zn plaats blijft, bij het monteren vd cilinders.

cilindersgemonteerd1ob7.jpg


Het in de boringen plaatsen vd zuigers kan beginnen...

cilindersgemonteerd2pn1.jpg


cilindersgemonteerd3vd8.jpg


Ik dacht dat het tegen zou vallen om de zuigers in de boringen te krijgen, maar het was zo gepiept:

cilindersgemonteerd4ws8.jpg


De laatste alweer:

cilindersgemonteerd5lr8.jpg


Morgen ga ik een aantal rvs bouten maken voor de motorophanging. En nog een paar andere dingen voor mede MFers. Plan is om komend weekeinde het blok in het frame te plaatsen. Maarrrr, er is ook schaatsen op tv. Dusss...

:W
 
een rasechte nederlander, schaatsen kijken op zondag :P

Ziet er netjes uit dat blok. Vind ik altijd het leukste van het hele project, het blok. Als dat over is vind ik er meestal weinig meer aan, en wil ik meteen rijden :P .
 
Dus Timon, wanneer ik mn blok in het frame heb hangen volg je me niet meer? Leuk is dat! :(


Grapje, hoor! ;)
Er is niet alleen op Zondag schaatsen, he! Ben jij nou een echte Nederlander? _O-
 
Het ziet er geweldig uit! Als het blok in het frame hangt begint het toch al aardig richting afbouwen te gaan lijkt me. Maar ook dat kan errug veel tijd kosten als je het goed wil doen. En dat doe je wel! :Y

Mijn complimenten en ik blijf volgen natuurlijk (mooi veel foto's! :Y )
 
Ik denk dan ook niet dat ik de GS op ''tijd'' afkrijg... Maar dat hoeft ook niet!
Vandaag het blok in het frame gehangen. *O* Weer een mijlpaal.
Eerst het houten plateau op maat gezaagd, anders krijg ik hem nooit in het frame:

motorblokhoutopcarterss1.jpg


Daarna het blok op een opstapje gezet, zodat ik niet te veel hoef te tillen en het blok op de twee krikken gezet (die krikken had ik in het frame gezet), het frame afgeschermd met poetsdoeken:

motorblokinframeopkrikkxf5.jpg


Met behulp van die twee krikken, kan ik het blok mooi positioneren:

motorblokinframe1qc9.jpg


Van voren gezien:

motorblokinframe2ii2.jpg


Helaas is de nokkkenasketting in de tunnel gevallen! |( Nu kan ik het blok dus weer uit het frame en weer uitelkaar halen!! :(


Nee hoor, die vis ik er wel weer uit met een ijzerdraadje oid... :Y
Moet alleen nog andere bouten maken voor de ophanging, wil ik morgen gaan doen.
Daarna met de cilinderkop aan de gang, maar dat moet maar ff wachten. We zitten volgende week midden in een verhuizing, we gaan nl naar een groter pand. Er zal wel overgewerkt moeten worden en ik moet ook nog steeds klusjes doen voor andere MFers.

Dus tot over een tijdje...

:W
 
Zo, was ik weer!
Vandaag een zelf gedraaide rvs afstandsbus gemonteerd (tussen het frame en motorblok), ook het schakelmechanisme en de koppeling gemonteerd.

Afstandsbus volgens Suzuki (links) en volgens HAPO (rechts):

afstandsbusmotorblok1kd3.jpg


afstandsbusmotorblok2nt5.jpg


De koppeling en schakelmechanisme in onderdelen (ai, als dat maar weer goedkomt...), de schakelas met hefbomen staat er niet bij:

koppelingschakelmechanisc5.jpg


Toen het schakelmechanisme gemonteerd:

schakelmechanismegemontai6.jpg


Hier was ik nog een dun gehard ringetje vergeten te monteren, deze komt op de oliepompas, achter de paspen. Kwam ik pas achter toen de gehele koppeling gemonteerd was, dus alles er weer af gehaald!! |( Staat niet aangegeven in het handboek:

oliepompringgw1.jpg



En de koppeling:

koppelinggemonteerdpo8.jpg


Even de deksels erop geschroefd, zonder pakking en peilglas, voor het idee:

motorblokrechtsmetdekelhh0.jpg


:W
 
Wordt echt supermooi! 8-) 8-)

Ik heb dit topic in gedeeltes gelezen, maar respect voor hoe je het aanpakt! :}
 
'k Heb 't al vaker gezegd:
prachtig, geweldig mooi wordt alles, dat kan niet anders zeggen. Chapeau!!
:Y *O* :9~ :}
 
Jongens, maak het niet te gek, he! :$
Straks doet ie het niet eens... O-)
Vandaag de startmotor gemonteerd en de tussentandwielen. En nog een paar kleine dingetjes. Geen foto waard nog...
Ik krijg haast, want het begint te kriebelen :Y . Doet me denken aan zo'n twintig jaar terug...
Ik word oud (hoop ik)...

:W
 
Wow, wat een geweldig project zeg!! Ik kom nog maar net kijken in de motor wereld, en om dan zo'n project te zien en te kunnen volgen.... gewoonweg geweldig! Dit is een topic voor in mijn favorieten.
 
Afgelopen dagen druk geweest op onze nieuwe locatie, met de her-inrichting vh conventionele werkplaats gedeelte. Daardoor achter komen te lopen met de produktie en moest natuurlijk overwerken.
Dit is nu mijn nieuwe plekkie *D :

bontefloresstraat4ox5.jpg


bontefloresstraatfa4.jpg


Toch nog een paar dingetjes gedaan: startmotor, carterpan en oliefilter gemonteerd:

startmotorgemonteerdby4.jpg


carterpangemonteerdra7.jpg


oliefiltergemonteerdvu8.jpg


Vandaag wat spullen gekocht om de cilinderkop wat gladder te maken:

spulliesvoorcilinderkopyh3.jpg


Morgen ga ik hier mee aan de slag:

cilinderkopvn5.jpg


Eens kijken of ik er 100+ pk's uit kan peuteren... })

:W
 
leuke werkruimte!
Ga je je er echt in verdiepen om het te tunen? Of is het gewoon hobbymatig?
 
Zo, ik heb die 50pk extra al gevonden (was een makkie, ik heb geen turbo nodig _O- ):

verbrandingskamersonderfr9.jpg


verbrandingskamersloodrcf5.jpg


Inlaatkanaal:

inlaatkanaalml3.jpg


Uitlaatkanaal:

uitlaatkanaalio9.jpg


Volgende week ga ik met de kleppen aan de gang!
Diamantpasta en inlepzuignap heb ik al besteld. Acculader heb ik ook al besteld.
Fotoos komen wel weer.

:W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan