XTZ 750 Super Tenere - Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Ernst Ik kan je ook oppikken in Loppersum de 19e

Heb nu een Anakee voor, lekker bandje waarmee ik toch het terrein niet inkom. Daarvoor heb ik de 600 Tenere. *O*

Mn koppeling fluit ook niet maar heb verder ook geen idee of ie gemodificeerd is, terugschakelen kon wel wat stiller en makkelijker maar misschien is dat wel standaard bij een ST, Yamaha's staan niet bekend om boterzachte versnellingsbakken.
Mijn koppeling is sowiezo aan het eind gezien de instelling op het kopp.huis en handle dus haal hem voor die tijd niet meer los.

Hoe zit het bij jullie met het verbruik, mijne doet 1 op 14.5 dus zal wel een carb revisie aankomen zeker? Nieuwe emulsiebuizen e.d.

Verhogen lijkt mij ook wel wat maar dan moet ook weer het onderste geleiderolletje wat aangepast worden, hansseman heeft dat al gedaan meen ik.

Afijn genoeg te doen.

Cheers
tuareg.gif

Peke
 
@Ernst Ik kan je ook oppikken in Loppersum de 19e

Heb nu een Anakee voor, lekker bandje waarmee ik toch het terrein niet inkom. Daarvoor heb ik de 600 Tenere. *O*

Mn koppeling fluit ook niet maar heb verder ook geen idee of ie gemodificeerd is, terugschakelen kon wel wat stiller en makkelijker maar misschien is dat wel standaard bij een ST, Yamaha's staan niet bekend om boterzachte versnellingsbakken.
Mijn koppeling is sowiezo aan het eind gezien de instelling op het kopp.huis en handle dus haal hem voor die tijd niet meer los.

Hoe zit het bij jullie met het verbruik, mijne doet 1 op 14.5 dus zal wel een carb revisie aankomen zeker? Nieuwe emulsiebuizen e.d.

Verhogen lijkt mij ook wel wat maar dan moet ook weer het onderste geleiderolletje wat aangepast worden, hansseman heeft dat al gedaan meen ik.

Afijn genoeg te doen.

Cheers
[afbeelding]
Peke

mijn loopt bij flink gassen ook 1:14/15 bij rustig rijden 1:17/18
wel met dyno-jet en k&n filters
rolletje ind. effe verzetten
 
Nog even over de achtervering.
Ik heb wel alvast - dat is namelijk goedkoop - andere trekstangen (kortere) gemonteerd. Die trekken je achterbrug naar beneden. Daardoor wordt de hoek groter...en zit je - jawel - maarzo 3 cm hoger! Een beetje handige ijzerzager maakt ze trouwens zelf. Anders te bestellen op bv
bikefarmMV Motorrad Technik - D-18276 Kuhs

Door achter te verhogen wordt de hoek aan de voorkant wel steiler. Dat gaat dan iets meer trillen in je stuur. En je ketting moet iets slapper en loopt over de brug. Daar heb je wel teflon stukken voor.

En qua band? Tsja...ik rijdt op Pirelli Scorpions. Goedkoper als Michelin. Zien er wat terreinachtig uit. Maar ik rijdt vooral op de weg (woon/werk). Ik rijdt ook, helaas, veel in de regen. Zeker de laatste tijd. Mijn bandenkeus zal dus anders zijn... Misschien zijn er anderen met tips?
Van de koppeling heb ik geen verstand. Hij fluit in elk geval niet. Ik heb uit voorzorg wel de veren laten vervagen. Hierdoor moest er harder aan de koppelingshendel worden getrokken...waardoor mijn koppelingskabel knapte. Uiteraad in de middle of nowhere. En dan is zo'n ST niet echt heel practisch........

ik rij metzeler tourance voor nu en anakee achter, maar de touranceband gaat er binnenkort ook achter om, t bevalt allemaal prima moet ik je zeggen!

enne.... uit voorzorg de koppelingsdrukveren vervangen? Meestal worden die vervangen als de koppelingsplaten dun zijn en dus kunnen slippen. De zwaardere drukveren zorgen dan voor meer wrijvingskrachten op de koppelingsplaten, waardoor de slip wordt opgeheven en je nog even kunt doorrijden met de oude platen. Vervanging van de platen zit dan toch wel kort in t verschiet.
Bij kedo.de kosten platen 64,90 voor een setje. De versterkte drukveren kosten daar 11,50. Ik heb zelf eens een koppelingskabel gekocht voor ergens in de 20 euro.... dus uit voorzorg en bij slippende koppeling zou ik denk ik ervoor kiezen even door te sparen en de platen te kopen. In beide gevallen heb je ook een nieuwe pakking nodig en een borgring (zie mn site)
 
Voor zover ík weet is de (originele) achtervering niet in te stellen. Ik wil hem om die reden tzt ook maar eens vervangen voor een instelbare.

Oh ja... als er geen grint ligt:


leuk winners-muzakje ala superman onder die clip, beetje overdone juist daarom leuk ;)

De achtershock kun je wel zeker instellen: 1mm staat ongeveer gelijk aan 1 klikje met een manueel instelbare shock en je hebt met de ooriginele shock 10mm speellengte. Het hoe en wat van de achtershock demonteren kun je terugvinden vanaf pagina 7-50 vd manual (zie link openingspost).

Zelf vind ik mijn achtershock (origineel) nu ook iets aan de slappe kant, maar het valt me pas op sinds ik progressieve voorveren heb genomen. Ik ga binnenkort de achtershock iets strakker zetten en dan denk ik aan 2 draaien strakker.

o ja, btw: ik heb de veerpoten voor iets (ong. 1 cm) omhoog laten komen tov. de kroonplaten. Hierdoor "zakt" de motor ook iets aan de voorzijde en stuurt mijn yammie wat scherper.

full
 
Laatst bewerkt:
...

Mn koppeling fluit ook niet maar heb verder ook geen idee of ie gemodificeerd is, terugschakelen kon wel wat stiller en makkelijker maar misschien is dat wel standaard bij een ST, Yamaha's staan niet bekend om boterzachte versnellingsbakken.
Mijn koppeling is sowiezo aan het eind gezien de instelling op het kopp.huis en handle dus haal hem voor die tijd niet meer los.

Hoe zit het bij jullie met het verbruik, mijne doet 1 op 14.5 dus zal wel een carb revisie aankomen zeker? Nieuwe emulsiebuizen e.d.

...

Afijn genoeg te doen.

Cheers
[afbeelding]
Peke

Idd. je blijft altijd bezig met die fiets :o

Ja schakelen... Mama Yamaha heeft erkend dat met een kleine modificatie aan de (3LD)binnenkorf het schakelen wat makkelijker cq. minder "plakkerig" kan gaan. Zie hiervoor de brief en afbeelding op mijn site:

http://3ld.webhop.net/7nuttig.htm

En mijn verbruik met dyno2 en K&N en 15tands gecombineerd met rielekste rijstijl.... 5,5 op 100 ongeveer, waarbij ik er wel bij moet zeggen dat ik vermoed dat-ie ietsje te arm staat nu, maar goed.... volgende vrijdag weet ik meer, dan ga ik weer rollere! 8-)

Als ik wat rapper rijd dan doet de motor ong 6,5 op 100 dus tja, die van jou doet bijna 7 op 100.... als je dan ook van het gas open houd, zou ik me nog even nergens druk om maken. Ik heb destijds dyno2 en K&N gedaan omdat-ie 8 op honderd lustte, dat was echt te gortig, of zoals grandmaster Baffo zou zeggen.... als een roestige opel met caravan! :]
 
@Thomasso: de uitlaat die ik heb is vrij oud, wel origineel, de voorpijpen zijn helemaal gaar, maar kost bij elkaar maar 25 euri

@grolschdrinker: veervoorspanning is idd in te stellen maar dan moet wel ff de shock eruit (en dus je achterwiel) En TKC's slijten in t begin erg rap maar gaan toch wel 8 K km mee of meer

@dutchdude: bel Marko/KMS er ff over, maar ik zou -zeker- klepspeling controleren, te ruim is tot daaraan toe maar te krap is echt funest, en ja t is geen leuk werkje...(of een smak munten if laten doen)
 
Idd. je blijft altijd bezig met die fiets :o

Dat hoop ik toch niet zeker. :N

Ja schakelen... Mama Yamaha heeft erkend dat met een kleine modificatie aan de (3LD)binnenkorf het schakelen wat makkelijker cq. minder "plakkerig" kan gaan. Zie hiervoor de brief en afbeelding op mijn site:

http://3ld.webhop.net/7nuttig.htm

Heb de koppeling nog niet losgehad maar als het zover is zal ik mij eens gaan verdiepen in dat korf verhaal en stel dat er nog een normale korf in zit wat is dan de beste oplossing. Een TDM korf of de mijne laten modificeren of deirect een gemodificeerde kopen. En dan samen met de platen ook sterkere veren?

Als ik wat rapper rijd dan doet de motor ong 6,5 op 100 dus tja, die van jou doet bijna 7 op 100.... als je dan ook van het gas open houd, zou ik me nog even nergens druk om maken. Ik heb destijds dyno2 en K&N gedaan omdat-ie 8 op honderd lustte, dat was echt te gortig, of zoals grandmaster Baffo zou zeggen.... als een roestige opel met caravan! :]

Och ik pak dan gewoon die carbs in de winter wel aan, zat te denken aan een zwiterse set maar die hebben toch de neiging om te arm te gaan lopen. Dus zal het wel gewoon iets origineels worden of iets van de FactoryPro.
 
Laatst bewerkt:
...

Heb de koppeling nog niet losgehad maar als het zover is zal ik mij eens gaan verdiepen in dat korf verhaal en stel dat er nog een normale korf in zit wat is dan de beste oplossing. Een TDM korf of de mijne laten modificeren of deirect een gemodificeerde kopen. En dan samen met de platen ook sterkere veren?

...

Revisie noem ik het. Een gereviseerde buitenkorf heeft nieuwe en deels zwaardere transmissiedemperveren, beter dan origineel (!). Met revisie hef je tevens eventuele speling tussen buitenkorf en tandwiel op. Revisie maakt de korf als nieuw en is bij alle 3LD korven mogelijk

Er is een kleine kans dat - als je te lang met een ruisend geluid en een "hmm er is iets aan de hand"gevoel hebt rondgereden - de veerkamers te diep zijn gebutst en beschadigd. Revisie is nu niet mogelijk. Maar goed, dat weet je pas als je korf helemaal openligt.... en dan heb je natuurlijk ook al een revisiesetje op de werkbank liggen...... stuur die retour en je krijgt zonder meer je geld terug van me. Heb je trouwens hard nodig voor die drie-en-halve meier die een 3VD-korf kost :)

Op de onderste foto kun je beschadigde veerkamers goed zien:
http://3LD.webhop.net/5revisie.htm
Maar nogmaals, de kans is klein dat het er zo bij jou uitziet.

Totaalprijs voor het setje + revisie zal rond de 100 euro zijn. Voor meer info graag mailen. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Maar nogmaals, de kans is klein dat het er zo bij jou uitziet.

Waarom denk je dat dutch, ken je mn motor misschien van de vorige eigenaar?

Als het zover is laat ik het je wel weten. Zal wel weer een winterprojectje worden.
Wil nu eerst rijden.

;)
 
Waarom denk je dat dutch dutchdude, ken je mn motor misschien van de vorige eigenaar?

Als het zover is laat ik het je wel weten. Zal wel weer een winterprojectje worden.
Wil nu eerst rijden.

;)

long shot natuurlijk Peke Esu en ik wil mjn handel ook vekopen he ;)

maar dan geef ik je deze mee: de kans wordt groter op beschadigde veerkamers naarmate je meer van de volgende factoren kunt aanvinken:

O je rijdt al langer met een ruisend geluid in de koppeling, een geluid dat je een
O "hmm er is iets aan de hand"gevoel geeft, maar wat precies?
O je geeft de motor elke keer als je rijdt flink op z'n donder of
O je hebt geen idee hoe de vorige eigenaar ermee is omgegaan of
O wat zijn werkelijke agenda van verkoop is geweest

maar als ik dan zo lees idd. dat de eventuele revisie een winterprojectje gaat worden, dan denk ik zomaar hardop dat jij er een goed gevoel bij hebt en dat de kans op beschadigde veerkamers klein in te schatten is, maar you never know he, jouw bike jouw risico 8-)
 
Een fluitend geluid is mij onbekend.

Heb je de oorspronkelijke korf nog> ik heb evt. interesse 8-)

ik heb de originele korf en koppelingsplaten nog.. ik zal zo een revisie setje van je kopen.. (mail je zo prive) dan weet ik zeker dat het goed is..
het viel me wel op dat de veren in de korf van de tdm/trx heen en weer konden bewegen.

maar goed dan heb ik straks een korf met platen van een tdm/trx over.

heb binnenkort toch een nieuwe achterband nodig, zal ik gelijk de achterveer eruit halen
en opdraaien..en een korter beugeltje aan de achterbrug maken waardoor de achterkant hoger op komt.
 
Zo.... gisteravond tussen 2 donder- en bliksembuien doorgereden met de ST.
Regenpakje niet bij me. |(

Maar the old lady gaf geen foute slag.. :}

En het beste mor weer.

tuareg.gif

Peke
 
Ook hoi. :W
Dat stuurtje wilde ik op de 850 zetten maar het stuur dat daar al opzat beviel toch beter (is hoger). Op de 750 zit nu ook zo'n tomasseli stuurtje, bij baffo vandaan.
Lang verhaal, maar het komt er dus op neer dat ik er nu 1 tje ver heb. en nee ik heb geen handkappen (over).

Hey 3LDré, ik ben wel geinteresseerd in dat stuurtje. Ik werk in Lelystad, kom jij daar wel eens? Misschien kunnen we daar dan even een keer afspreken. Handkappen moet ik dan even ergens anders vandaan opsnorren of weet jij daar dan wel een adresje voor?

@ Baffo: Ik heb RVS bochten op mijn ST zitten en het gaat mij daarom voornamelijk om de demper, is die gewoon nog wel goed? (buiten het feit dat hij standaard is...) ;)

Heeft er toevallig ook nog iemand wat plastic over? De kapjes onder het bagagerek zijn namelijk "verloren" :?
Is wel mooier met zie ik bij Peke Esu zijn fiets! :9~
 
Hey 3LDré, ik ben wel geinteresseerd in dat stuurtje. Ik werk in Lelystad, kom jij daar wel eens? Misschien kunnen we daar dan even een keer afspreken. Handkappen moet ik dan even ergens anders vandaan opsnorren of weet jij daar dan wel een adresje voor?

Mail me ff
mailadres in profiel
 
Peke: ik sta zondag de 19e om 08.45 bij de bushalte: op de weg Delfzijl - Groningen, Afslag Loppersum.

GrE

Prima, ik weet waar je bedoelt.
Keutelen we mooi die kant op dan.

Garoetsels,
tuareg.gif

Peke
 
heb vandaag geprobeerd of m`n aanpassing aan m`n ruitje ook wel werkt, dus toch
maar ff gereden met met rechter hand in de gips. was wel een beetje lastig maar goed,kon het niet laten.
Ik moet zeggen dat het toch goed heeft uitgepakt, normaal zat ik net
met m`n hoofd in een werveling dit is nu voor 90% weg, misschien dat ik ze nog een heel klein beetje rechter zet. Eerst over 3-weken `n lang weekend vogezen doen dan
weet ik meer.

full


full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan