GS550E toonbaar maken

  • Onderwerp starter Onderwerp starter HAPO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
MatthiasD,

ik begrijp je nu even niet...Kun je toch op bovenstaande foto zien en bijhorende tekst?
Heb je een achter remschijf, zoals je op de foto rechts kunt zien, moet ie wel minimaal 6,5mm dik zijn.
Die ik heb is behoorlijk ingesleten en zit op het minimale, wanneer die afgedraaid is...

Ralph,

die ketting kun je kopen op ebay.de
Bij Zietech en Mai-Tai of zoiets.. Kost wel 108euro voor een 530 en 110 schakels ketting.
Je kunt ook een kettingset kopen met een gekleurd achterkettingwiel, voor een GS550 kost ie dan 130euro excl verzk.
 
Van de kettingwielen kun je hier uitkiezen:
full
 
ik moet dan n set hebben van fzr600, daar is immers mn achterwiel van.. kost me dan 140E, en voor de 1200 (zx6r achterwiel) idemdito..

ff doorsparen dan, die koop ik laterop wel, vind het wel heeel gaaf.. (als ik ze later koop, kan ik ook niet stiekem eerder rijden..

Ik neem aan dat je voor dat geld voor + achtertandwiel krijgt + ketting?
 
Ja, voor die 140uro heb je een kettingwiel voor en achter, plus de ketting.
Let op het aantal tanden vd ketttingwielen, je hebt een motorblok van een GS550 en een achterwiel/ketting wiel van een FZR600. En voor je andere project heb je een FJ 1200 motorblok en een ZX6R achterwiel/kettingwiel.
En je zit met de opname van het voortandwiel en het gatenpatroon en het grote gat diameter
van het achterkettingwiel.
Denk daar overna! Straks heb je iets duurs wat niet eens past en heb je mij weer nodig om het pas te maken. Ik word wel steeds duurder, hoor!
 
nou, daarom ga ik uit van het achterwiel.. een voortandwiel is nog wel relatief uitwisselbaar.. sowieso, een 530 ketting is een 530 ketting toch? mag ik toch zelf weten wat voor voortandwiel ik erop zet?

en mocht aanpassen nodig zijn, dan het liefst het voortandwiel..
 
Ik heb 2 schijven zoals rechts op de foto maar ze komen van een voorwiel. Ik weet er 1 te liggen maar de ander heb ik ergens verstopt, vandaar dat ik vroeg of er verschil zit tussen links en rechts (dus niet de schijven op de foto, zo dom ben ik ook weer niet ;) )
 
Ralph,

Waarom koop je niet alleen die gekleurde ketting? Je kunt toch zelf je achterkettingwiel spuiten?
Dat ga ik ook doen...
We kunnen er meteen twee bestellen, scheelt weer verzendkosten. Is toch 15€...

MatthiasD,

Ohhh. Op die fiets...
Nee, er zit geen verschil tussen een linker en rechter exemplaar.
 
Ik vergeet wat:

Ralph, een voortandwiel is gehard. Daar kun je niets aan veranderen...Zelfs ik niet! haha.
 
Ik vergeet wat:

Ralph, een voortandwiel is gehard. Daar kun je niets aan veranderen...Zelfs ik niet! haha.

Hoezo niet ?
Mag raar gaan wil een voortandwiel boven de 52 Hrc uit komen , en dat is nog goed te bewerken.
 
Ralph,

Waarom koop je niet alleen die gekleurde ketting? Je kunt toch zelf je achterkettingwiel spuiten?
Dat ga ik ook doen...
We kunnen er meteen twee bestellen, scheelt weer verzendkosten. Is toch 15€...

MatthiasD,

Ohhh. Op die fiets...
Nee, er zit geen verschil tussen een linker en rechter exemplaar.

Moet ik m opsturen dan?
 
MatthiasD,

Wat moet die schijf kosten, dan? En hoe is dik is hij op het loopvlak?
Je mag het mailen: post86@zonnet.nl
Bedankt alvast!

RaffelGS,
je weet nu waar je moet zijn met je voortandwiel...
 
ik heb nog niet echt de staat van mn tandwielen bekeken, maar liefst pak ik ze gelijk nieuw, nu ik toch t zo grondig doe allemaal..

en ik heb eens eerder iemand gezien die gewoon heel simpel om voortandwielen over te zetten, het hart uit 2 voortandwielen had gedraaid, gefreesd, whatever (of 1 binnenuit gedraaid, een buitenaf) dat in elkaar gepropt, en vastgelast.. zag er allemaal niet zo ingewikkeld uit..

ik zou graag met je meebestellen, maar 280E hoest ik niet zo 1-2-3 op helaas :(
 
Ralph,

Wat je voorstelde:

ik heb eens eerder iemand gezien die gewoon heel simpel om voortandwielen over te zetten, het hart uit 2 voortandwielen had gedraaid, gefreesd, whatever (of 1 binnenuit gedraaid, een buitenaf) dat in elkaar gepropt, en vastgelast.. zag er allemaal niet zo ingewikkeld uit..

dat is best mogelijk, dat zo ik wel kunnen doen. Die mogelijkheid had ik nog niet gezien.
Het kan alleen wanneer de opname de zgn ''spline'' niet te veel ingesleten is.
Ik bedoelde meer het aanpassen van de tanden (aantal tanden of de steekcirkel) of de spline van bestaande tandwiel aanpassen. Daar hebben we als klein bedrijf niet het juiste gereedschap voor. Ons bedrijf bestaat nog maar ruim een jaar, dus het komt beetje bij beetje...
(Natas, hierboven mijn reaktie.)

Je kunt toch eerst de GS voorzien van zo'n ketting? De1200 komt toch later.
Maar ik kan natuurlijk niet in je portomonee kijken...

Ik ga straks even naar Zwolle, beetje prutsen...
:W
 
Het resultaat van vandaag.
Mijn ''spuitcabine'':
full


Eerst alles in de primer gespoten:
full


Ook de bovenste ogen en de afdekkappen vd schokdempers:
full


Na twee uur mocht ik het spul spuiten met metallic titanium lak:
full


Zou het dan toch nog wat worden??

:W
 
Kleur is: 55120 van Motip.
Heb ik afgekeken van een Kawa ZX6R....kleurstaal er bij en deze kleur was het!
 
MatthiasD,

bedankt voor je bijdrage! *O*

Gister een doos vol vers gestraald spul binnengekregen.
Aankomend weekeinde weer spuiten, als het niet te vochtig is...
:W
 
Vandaag weer lekker gespoten, daar was het goed weer voor!
Eerst met primer in de weer gegaan, bakkie erbij:
full


In de komende twee uur wat anders gedaan, toen met titanium lak:
full


De schetsplaten voor het spuiten:
full


En na:
full


Ik kom zo terug, eerst even eten!
:W
 
Whoow, dat ziet er gelikt uit.
Eet smakelijk
 
Laatst bewerkt:
Zo, dat was weer lekker! :9 Turks gegeten, een overblijfsel van onze 15 daagse rondreis.
We gaan weer verder. :Y

Bovenste balhoofdplaat:
full


De carbs in de primer:
full


En in titalak ;) :
full


Close-up (eigenlijk een omgekeerde uitsnede...who cares?):
full


En het kleppendeksel in de hittebestendige silverlak, het oliefilter in de hittebestendige
antracietlak:
full


Als vergelijk de kroonplaat erbij in de titaniumkleur.
Ik ben er niet tevdeden over '( :
het kleppendeksel vind ik te licht en te glanzend, het oliefilterdeksel vind ik te donker.
Allebij de kleuren passen niet bij de titanium kleur. :N
Hier moet ik over na denken!

:W
 
HAPO, het ziet er allemaal bijzonder goed uit, zeker die titaniumkleur, geweldig! :} :}
Zeker met die voor en na foto's is het verschil goed te zien! D'r zit een hoop werk in, maar ze gaat er weer prachtig uitzien, ga zo door, ik blijf volgen met veel plezier!
:W
 
persoonlijk vind ik het wel tof dat de kleur verschilt van Tit kleur
(alhoewel ik die wel erg tof vind) anders is het zo'n net wel net niet kleur.
 
het ziet er zeker mooi uit :Y

ik heb alleen mijn twijfels over je spuitwerk of dat wel zo verstandig is...

je blok gaat behoorlijk heet worden en daar kan de verf niet tegen (mist je hittebestendige lak hebt gebruikt) als je het echt in die kleur wilt hebben moet je hittebestendige lak als primer gebruiken en daaroverheen de gewenste kleur spuiten.

wat de carbs betreft.. ik hoop voor je dat de benzine de verf niet oplost. ik ben bang dat dit wel gaat gebeuren. je had ze beter kunnen glasparelen. zowiezo kun je de carbs nooit goed ruw hebben gekregen in alle hoekjes voor het spuitwerk.

maja, ik hoop dat het meevalt. het wordt zeker een mooie fiets!!! :}

ik ben ook met een opknap projectje bezig ;) :

CR500 '98 ombouwen naar SM project.
 
Hier volgen voorlopig de laatste fotoos.
Vanmiddag het binnenwerk van mijn aangetaste voorvork overgezet naar de onaangetaste binnenpoten. Het past, hoewel er wel verschillen zijn.
Komende week ga ik Teflon busjes draaien voor de voorvork.
Ook heb ik nog een klus van mijn grote toeleverancier, The Transformer. _O-
In de tussentijd kan het gespoten spul mooi uitharden, ik heb het voorlopig nog niet nodig.
Vroeger heb ik een fout gemaakt ik mijn ongeduldigheid:
ooit (eind jaren 80) heb ik een bezinetank van een Honda XL500 overgespoten ( nadat ie totalloss was) en te vlug gevuld met benzine, de blanke lak begon op te lossen! |( |(
Dat gebeurd me dus niet weer. :N

Nix13:
ik heb het nog eens bekeken (samen met mijn vriendin) en ik ga verder met deze combinatie:
full


De stelschroef voor de gaskabel gespoten en de bevestigingsprofielen ook.
Stelschroef voor:
full


Na:
full


De echte close-ups vd carbs voor de liefhebbers, los gemonteerd met
deksel, reservoir en (nog te lange) RVS bouten:
full


full


full


Het oplossen vd lak door de benzine ben ik niet bang, ik laat het lekker lang uitharden.
De zijdeksels heb ik niet met hittebestendige primer en lak gespoten, omdat deze
delen niet zo heet worden.
Het kleppendeksel, de cilinders en carterdelen doe ik dus wel met hittebestendige lak.
Dat spuit ik rechtstreeks op het gestraalde aluminium, nadat ik het ontvet heb met
remmenreiniger.
Ik ga er vanuit dat het goed gaat enn goed blijft... ;)

Crisscross:
succes met jouw projekt! Volgens mij gaat dat wel goedkomen! :Y

:W :W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan