GS550E toonbaar maken

  • Onderwerp starter Onderwerp starter HAPO
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Robinjo, deze dempers zijn niet stuk, hoor! Maar ik ben het met je eens dat deze vervangen worden door andere, wanneer ze versleten/kapot zijn.
Het chroomwerk is gewoon waardeloos! Maar weggooien doe ik deze wel.
Alleen de veren gebruik ik.
En van de andere drie sets die ik nog krijg, komt een goede en mooie set uit.
Zeker weten... :Y

Vandaag heb ik andere voorvork binnenpoten en vier ronde cilinderkopdeksels ontvangen( ik miste er twee, nu heb ik twee reserve) , met dank aan RaffelGS. *O*
De binnenpoten zijn nog prima *D en ik ben er mee geholpen!
Ook heb ik nieuwe inlaatrubbers, een oliefilter en nieuwe balhoofdlagers gekocht op ebay.de, deze heb ik ook al ontvangen.
De pakkingset die ik ook op ebay.de had gekocht, heb ik nog niet ontvangen...
Fotoos volgen nog...

Morgen ga ik een 4 in 2 uitlaat ophalen in Duitsland, ook gekocht op ebay.de.
Ben benieuwd of de uitlaat inderdaad zo mooi is als op de (eerder getoonde) fotoos. De verkoper heeft nog meer spullen, die ik wel kan gebruiken. :9
Morgenavond horen jullie meer!
:W :W
 
Het binnenwerk hoor je inderdaad gewoon van af te blijven bij de meeste dempers.
Als het oog niet loswil draai je de moer wat verder naar beneden tot de schroefdraad op is, dan klemt ie vanzelf. En natuurlijk WD40 oid toepassen!
 
Goed idee om die dempers in te pakken in een mantel, de veren roesten toch heel erg snel en dan zie je het tenminste niet meer :+.
Ik was wel even aan het kijken toen ik die foto zag van een doorgestoken demper. Het gaat natuurlijk wel weer lastig worden om er dezelfde hoeveelheid en viscositeit olie in te doen.

Die rubbers uit de demperogen krijg je er zo uit met warmstoken en siliconenspray.

Maar ga zo door! :Y

(als je nog wat nodig hebt dan roep maar, hier ligt in elk geval nog een luchtdoos, accubak en wat oude elektronica)
 
Laatst bewerkt:
Hallo JKoehorst,

je schreef:

Ik was wel even aan het kijken toen ik die foto zag van een doorgestoken demper. Het gaat natuurlijk wel weer lastig worden om er dezelfde hoeveelheid en viscositeit olie in te doen.

Het gaat helemaal niet lastig worden om er dezelfde hoeveelheid en viscositeit olie
in te doen! :?
Dat hoeft nl helemaal niet...De demper die ik gemolesteerd heb was een proefkonijn,
om te kijken hoe dik de cilindermantel was en om te kijken hoe zo'n ding in elkaar steekt. De cilindermantel was niet dik dus! Hooguit 2mm...
Hier volgen nog fotoos van mijn aanwisten:
full


full


Zo zagen mijn inlaatrubbers eruit:
full


Ik zou nog speciaal gereedschap laten zien om afgebroken bouten eruit te kunnen draaien:
full


Het is de bedoeling om een gat te boren in de afgebroken bout.
De grootte van dat gat is natuurlijk afhankelijk van de grootte vd bout, vandaar de verschillende maten. Het te boren gat is iets groter dan de kleinste diameter van dat gereedschap. Dan draai je met behulp van een wringijzer dat gereedschap in de bout.
De draairichting is linksom, tegengesteld aan de schroefdraad vd bout.
Als het goed is komt de boutsteel nu naar buiten...
Helaas werkt dit ook niet altijd. ;(

Tot vanavond! :W
 
Met dat gereedschap heb ik nare ervaringen, ik heb het namelijk eens gepresteerd er een af te breken, dan is uitboren ook geen optie meer. Veel te hard daarvoor.
 
Hallo Wouter,

Het kan zijn dat bepaalde gereedschappen te hard zijn, dan breekt het makkelijk.
Wanneer het om een duur en speciaal (onvervangbaar)onderdeel gaat dan zou je het uit kunnen
laten vonken, maar dan moet je de weg wel kennen.
Of een stuk uit het gietstuk wegslijpen en er een stuk in laten lassen door een goede lasser.
Dan het gat opnieuw boren en tappen. En bepaalde vlakken opnieuw vlakken, natuurlijk.
Op zich kan dit laatste prima. In ons bedrijf wordt het wel eens gedaan, denk aan versnellingsbakken van oldtimers enz. Kosten zijn ongeveer 50-100€.
 
Vandaag naar Duitsland geweest en eigenlijk veels te veel km's gereden door
lekker stom te doen! |( Maargoed we zijn er weer...
Met dit ben ik uiteindelijk thuis gekomen en hier ging het me om:
full


Ook heb ik een kettingwiel voor en achter gekocht.
Ik heb het hele achterwiel maar gekocht voor 20€ meer...
Heb ik mooi een gave reserve achterband voor weinig. ;)
Heeft iemand belang in een gietaluminium velg, compleet met as en remklauwhouder?
Een kettingkap die helemaal gaaf is, en allerhande 100% gave verchroomde spulletjes. *D
Het zadel ben ik vergeten. Het ging me eigenlijk om de overtrek, die laat ik wel opsturen.
Moet ik alleen nog goede en mooie valbeugels hebben, maar misschien maak ik die zelf wel. :W
 
Jij hebt geen verkeerd weekend gehad zeg! Mooie spullen voor wenag, ziet er allemaal goed uit! Zeker die uitlaten! Dat gaat een hele mooie fiets worden...
 
Hoi Hapo,
Je krijgt zo al een mooi beetje spullen bij elkaar.
Je had te veel km.gereden naar Duitsland ja je moet ook
niet over Parijs gaan. Zón uitlaat wil ik ook op mijn Spartamet. :Y
Zo weer dom gelul genoeg.
Groeten van mij,rustig doorgaan het komt wel goed
zeker weten.
 
@TS: :} master... :}

Ziet er zeer goed uit zeg! Ben net begonnen met restauratie van een GS650GT. Maar zal nooit zo mooi worden als dit. Wel een zeer leerzaam topic, dank je wel.

En keep up the good work!
 
Hallo,

Gisteren mijn pakkingset ontvangen.
Foto hoort erbij, toch?
full


Vandaag ben ik vrij, omdat ik jarig ben *O* en doe niets aan de GS.
Behalve de uitlaat demonteren en invetten, om roesten tegen te gaan.
Voorlopig wordt ie toch niet gebruikt...
Hier nog een foto van mijn spuitbussen, die ik gekocht heb bij Brezan met een bon vd
werkgever. Er komt nog meer bij, de vooraad was op. Ook krijg ik 12 bussen ontvetter,
voor 0,99€ per bus(exl btw).
full

Zo, eindelijk een beetje kleur op mijn topic! *D

:W :W
 
Jij hebt geen verkeerd weekend gehad zeg! Mooie spullen voor wenag, ziet er allemaal goed uit! Zeker die uitlaten! Dat gaat een hele mooie fiets worden...

:^ Inderdaad, daar kun je wel weer even mee verder.

...
Het gaat helemaal niet lastig worden om er dezelfde hoeveelheid en viscositeit olie
in te doen! :?
Dat hoeft nl helemaal niet...De demper die ik gemolesteerd heb was een proefkonijn,
om te kijken hoe dik de cilindermantel was en om te kijken hoe zo'n ding in elkaar steekt. De cilindermantel was niet dik dus! Hooguit 2mm...
...

Ok, dan snap ik hem. Het proefkonijn word dus niet meer gereanimeerd :W.
 
Ik heb nog wat fotoos van toen...(jaren '80)
Mijn eerste motor, een GT380 uit '76:
full


Toen een GS550E uit '82:
full

De kuip is selfmade...

full


Daarna een GS850G:
full


En tot slot een XL500:
full


De kabelboom was niet meer je van het ;( :
full


De puinhoop was zo erg, dat ik maar een nieuwe boom heb aangelegd, met behulp van een kopie uit een werkplaatsboek. Mijn eigen schema bleek niet te kloppen, tsja dan kun je lang bezig zijn... |(

Heb ook nog een Kawasaki Avenger gehad, als restauratie object. Helaas geen fotoos van.

:W
 
Hallo lui,

een aantal dagen afwezig geweest.
RaffelGS verder geholpen, met zijn balhooftplaten. Is nu klaar, zie: gs550 vs hornet bij streetfigthers. Druk geweest op het werk en thuis pech gehad, waterlekkage op de slaapkamer van af de badkamer :( :
full

Lekkage is verholpen met een stuk PVC buis tussen de flexibele buis gelijmd, het hout laat ik eerst lekker lang drogen, voordat ik hiermee verder ga.

Goed, we gaan weer verder.
Ik ben met de velgen aan de gang geweest, ik wil de GS op een beetje termijn op de
poten hebben staan.
De velgen zien er zo uit:
full

full


Eerst de afgebroken bout er uitgeboord (zie begin van het topic).
Toen heb ik de ingegoten tekst eruit geschuurd, met de multi dremel:
full


Daarna afstopschijven van aluminium en draadstangen gemaakt:
full


En daarna het profiel in de velg op de grote draaibank mooi glad geschuurd en de afstopschijven gemonteerd:
full


De velgen zijn nu gereed om gestraald en gepoedercoat te worden.
Morgen zal ik ze samen met de buiten voorvorkpoten wegbregen.
full

Deze laat ik alleen stralen, het spuiten doe ik zelf...

Binnenkort ga ik geleide bussen maken voor de binnenpoten.
Deze wil ik gaan maken uit een massief stuk Teflon.
full

Standaard zijn deze gemaakt van een stalen ring (met naad) met een dun laagje Teflon.

Tot kijk! :W
 
:Y Joehoe allemaal!

Dit is MIJN zwager die dit allemaal voor elkaar bokst.

Hansje, kerel, ben allemachtig TROTS op je!!!!!!!! :}

GA ZO DOOR *O*

Dikke zoen van Peet ;)
 
Hallo Schoonzussie!

Toch nog eentje van het andere geslacht die mijn topic weet te vinden, leuk!
Ja, goed he? (Dit is MIJN zwager die dit allemaal voor elkaar bokst.)
Kleffe zoen terug... :r

JKoehorst:
zoals je hebt kunnen lezen, waren de velgen nu gereed om te stralen en te poedercoaten. De kleur zie je wel...

Het stralen/poedercoaten duurt wel twee weken, is me gezegd. De vakantie periode
komt eraan...K*T, iedereen doet ook maar tegenwoordig. ;(
Nou, dan moet ik maar wat anders gaan doen, maar wat? :?
Zal ik maar uit verveling een bouwpakket kopen? :+

:W
 
Ik kon geen leuke bouwpakket vinden, wel een die werd bezorgd door de TPG.
Dit zat er oa in, met dank aan mijn ''grote vriend'' _O- Raffel GS:
full


De rechter dempers waren niks, alleen een rubber was nog goed '( :
full


De middelste dempers dan:
full

Ook niks, op een paar rubbers na dan. ;(

De linker dempers dan misschien :? :
full


Wat zou er onder de zwarte verf zitten? ;)
De boel maar eens schoongemaakt (dat heb ik dacht ik wel eens vaker gedaan...):
full

Bingo! Hier kan ik wat mee *O*
Het zijn nog Showaas ook nog...die Ralph toch! |(
Deze maar eens uitelkaar gehaald:
full

Perfect! Hoef ik weinig aan te doen!

Zo heb ik ze uitelkaar gehaald, bij deze wou het toch wel:
full


Hier pers ik de rubbers eruit:
full


full


full


full


Zo ziet het er nu uit *D :
full


Die ander wil ik morgen doen, want ik moet de veren zo gauw mogelijk omwisselen bij de straler/coater, voordat de standaard veren behandeld worden die ik al had weggebracht.

Tot later. :W
 
fijn dat ze zo mooi zijn! het is je gegund, ik kan er niks mee :)

met mn 1m95 kun je wel zeggen dat ik groot ben ja ;)
 
Ralph,

met mn 1m95 kun je wel zeggen dat ik groot ben ja

dat bedoel ik dus... _O- !
En ralph, nog bedankt voor die twee schokdempers. Kijk jij nog even naar die remschijf?
De linker had ik gekregen, samen met de 3sets schokdempers. De rechter moest het zijn:
full

De linker is 6 mm dik en mag 5,5mm zijn. De rechter, die ik heb is 6,5mm en mag 6mm zijn. Weet niet of dit wat uitmaakt?


Ik had van Robinjo een aantal verchroomde moeren gekregen (de linker):
full

Ik dacht dat die van Robinjo kleiner waren, maar dat was gezichtsbedrog.
Het schroefdraad is het zelfde, alleen de sleutelwijdte is kleiner en de moer is hoger.
Ik ga ze dus wel gebruiken, waarvoor ik ze wou hebben, nl op de cilinderkop.

Ik ben van plan om deze ketting te kopen, een blauwe Enuma 530 ketting:
full

Heeft iemand ervaring met Enuma kettingen?

Doei :W
 
is voor achter toch? en ik heb zojuist zoeen zien legen Hans, dus dat komt wel goed, zal hem nog even meten voor je..

waar bestel je die kettingen? vind dat wel hip, zo een kleurtje!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan