XTZ 750 Super Tenere

Status
Niet open voor verdere reacties.
edit.gif
is edit knop
maarre zelfs dit is eigenlijk al te dik
.
full
 
hoi

heb zins een paar weken ook een st,heb al zowat alle modi. uitgevoerd
ben zaterdag terug gekomen van 10-dagen zuidfrankrijk 3500km.
rijd super, maar toen ik hem kocht was het niks.
heb een en ander veranderd;

wirth veren voor
dynojet 2 kitje en k&n
achter hoger
spanrolletje ketting lager gezet
rvs plaat tussen de voorpoten
andere koppl. korf
op 2800 meter moest ik hem een beet meer op toeren houden maar verder geen probleem
offroad gaat ook goed we hebben verschillende geite paadjes gehad.

hier nog wat foro`s



hee hoi hansseman!

fijn dat je zoveel plezier hebt aan de fiets! kun je me vertellen wat je bedoelt met rvsplaat tussen de voorpoten en wat dat doet en ook spanrolletje ketting lager wat dat doet?

ahaa laatste vraag bij verder lezen al beantwoord!



en o ja: paar pages zur"ck (wat gaat dat snel de laatste tijd!) las ik iets van tweedehandskorf op marktplaats voor 125 euros( met binnenkorf en koppelplaten): afhankelijk van de staat, maar op zich zeker een goeie prijs!
een nieuwe buitenkorf alleen al ben je vanaf 330 euros kwijt.

Overigens goed nieuws voor de revisie van de korf: ben bezig (kon t toch niet laten liggen.....) met wat fabrikanten uit het buitenland voor revisieveren. Zodra iki meer nieuws heb zal ik posten!
 
Laatst bewerkt:
helemaal niks baffo je moet er niet mee kliederen gewoon een beetje de oude
pakking vochtig maken tussen je vingers met vl. pakking.
ik weet het niet hoor, maar voor die 5 eurie ga je toch geen risico lopen. Plus het feit dat je hem er dan in z'n geheel af moet zien te krijgen, lukte bij mij eg nie hoor. Sta je dan strax, met 16 stukjes pakking te puzzelen en te plakken met je koppelingshuis open...
 
nou ik heb dus zo`n rvs plaat gebogen onder het voorspatbord gemaakt je ziet er bijna niets van, je voorvork word er toch wel een stuk stabieler van wat de wegligging toch wel te goede komt.
heb gewoon het spatbord er vanaf gehaald er daarin de plaat op maat gemaakt je hebt dan ook meteen de maat van de schroefgaten.
 
nou ik heb dus zo`n rvs plaat gebogen onder het voorspatbord gemaakt je ziet er bijna niets van, je voorvork word er toch wel een stuk stabieler van wat de wegligging toch wel te goede komt.
heb gewoon het spatbord er vanaf gehaald er daarin de plaat op maat gemaakt je hebt dan ook meteen de maat van de schroefgaten.

He Hansseman, ik was ook van plan zo'n stabilisator te maken. Maar jij hebt dat dus al gedaan en weet hoe het moet, zou je misschien er ook eentje voor mij kunnen/willen maken (uiteraard tegen vergoeding!). Ik kan wel zelf gaan lopen klooien maar misschien is het voor jou wel een fluitje van een cent. Neem maar even contact op met me indien je dat wel zou willen doen (e-mail staat in mijn profiel). Alvast bedankt!
 
baffo ik zag bij jouw op de site die arrow uitlaat hebje die nog?

Nope, ik heb alleen nog t frame met kenteken en de motorschetsplaat, rest allemaal (al) verkocht
Enne Rene: "3mm steel fork stabilizer build at ErikMobiel" op mn site
Is gebogen op de achterband en toen bijgebogen zodat ie onder t voorspatbord past, dan pas aftekenen en gaatjes boren, supercheap.
.
imgp0238.jpg

imgp0239.jpg

imgp0245.jpg

imgp0248.jpg

imgp0249.jpg
 
Echt gewoon even zelf maken, t is zo easy, haal je bij kokkelink een stukkie metaal en dan vouwen/buigen op je achterband.
 
Zijn er mensen die zin hebben om binnenkort een kleine meeting te houden? Ik zou graag al jullie Supers willen bewonderen. Misschien een klein tochtje oid in centraal nederland? Of wordt er binnenkort al zoiets georganiseerd?

(Ik zou anders best wel wat willen organiseren, maar heb tot nu alleen ervaring met brikkers en ken jullie rijwensen niet).
 
Sodeknetters, ben ff een weekje weggeweest en het is gelijk spits aan dit topic. :+

Mooi man hoe meer hoe beter. :]
 
Sodeknetters, ben ff een weekje weggeweest en het is gelijk spits aan dit topic. :+

Mooi man hoe meer hoe beter. :]

Die Drees30 is een echte ST goeroe. Ik had problems met de ST hij liep niet zo lekker, Drees gevraagd om eens te komen kijken(wonen allebei in Dronten. Hij keek alleen maar, ik start de ST en hij loopt weer als een zonnetje *O* . We denken dat er vuil in de carbs zat of de bougie aanslag had. Wel werd de bedrading( stekkers naast de accu) erg warm, was Drees nog niet eerder opgevallen bij een ST.
Ik kan lekker weer rijden. Drees hoe lukt het met het afstellen van de carbs.
 
Ik wil graag een olietemperatuurmeter op mijn brommer zetten.
Ik zit eraan te denken om een digitale te nemen, is makkelijk leesbaar en degelijk. Maakt iemand al gebruik van zo'n ding? Zo ja, welke, waar heb je die opgesnuffeld en hoe monteer ik die?
 
.... Wel werd de bedrading( stekkers naast de accu) erg warm, was Drees nog niet eerder opgevallen bij een ST.

Kan dat niet het bekende probleem met de stroomwisselaar/gelijkrichter zijn? mijn St viel uit voor verkeerslichten en was alleen d.m.v. startkabels weer aan de praat te krijgen. Toen ik thuis het stekkertje van de stroomverdeler af trok, was het stekkertje al begonnen te smelten. Ik heb er nu één van een TDM besteld.... die met de koelribben.
 
Ik wil graag een olietemperatuurmeter op mijn brommer zetten.
Ik zit eraan te denken om een digitale te nemen, is makkelijk leesbaar en degelijk. Maakt iemand al gebruik van zo'n ding? Zo ja, welke, waar heb je die opgesnuffeld en hoe monteer ik die?

hopmotorsport, digitale met sensor in olie aftapgat, ik heb alleen een zeldzame dichte sensor verloop dop, meeste zijn open zoadt de sensor echt de olie raakt maar dus ook daar mogelijk lek kan raken. Meest interessante is de olie/water teller van daytona met backlight, schroefdraad aftapgat is 14x1.5mm
http://www.daytona.co.jp/motorcycle/export_p/temp.html
 
Kan dat niet het bekende probleem met de stroomwisselaar/gelijkrichter zijn? mijn St viel uit voor verkeerslichten en was alleen d.m.v. startkabels weer aan de praat te krijgen. Toen ik thuis het stekkertje van de stroomverdeler af trok, was het stekkertje al begonnen te smelten. Ik heb er nu één van een TDM besteld.... die met de koelribben.

Ja helaas ik heb ook de TDM versie op mijn ST
 
Morgen gaat ie op de bank bij danny (die is trouwens pas vader geworden) met wat hulp gaat het dan hopelijk wel goed komen.

Inmiddels dus gebeurd. En zoals altijd blijkt dat de reden dat ik 'm niet goed afgesteld kreeg er 1 is van het type; tja logisch, maar je moet het maar net ontdekken.
Er kwam valse lucht binnen bij de aansluiting van het spruitstukkie op de kop.
|(
Daarnaast had ik ook K&N filters aangeschaft en gemonteerd op de beproefde Baffo methode. Dat gaf 'm echter veelsteveel lucht. Op de bank liep de motor een stuk beter als je een gat bij het luchtfilter dicht hield, duidelijker kan niet. Dit is wel te verklaren want ik heb destijds gekozen voor een stage 1 setje, hierbij kun je namelijk zelf bepalen of je voor de originele of K&N filters gaat.
Dat ik nu uiteindelijk toch K&N filters heb :? tja, je kunt niet alles voorzien he O-)
De covers van de originele filters zitten, na wat plastic verwijderd te hebben, nu direct tegen de K&N aan.

Vervolgens is alles, zover mogelijk, afgesteld en loopt ie weer netjes. Het ritje naar huis ging weer zeer lekker, een enkele onregelmatigheidje hier en daar maar dat is dus te wijten aan die :( lucht. Ik heb net de rubber ringen die hier verantwoordelijk voor waren vervangen en stationair loopt ie in elk geval :9 ,morgen maar even een stukkie :] maar volgens mij zit dat wel goed, eindelijk. *O*
 
Laatst bewerkt:
Waren die inlaatrubbers ook echt kapot, foto?
Mn BMW loopt nu ook bijna helemaal perfect, had ook luchtlek (dopjes op deksel carb) nu ook nog een keertje rollerbanken en dan kan t ombouwen beginnen, geel stuur zit er vast op 8-)
 
Ze waren nog wel heel maar vergeleken met de nieuwe wel een stukkie dunner. Het gaat ook om de ringen he, niet om de rubbers waarmee de carbs op het spruitstukie zitten. Die zouden ook de oorzaak kunnen zijn. Het leek er echter meer op dat het aan de ringen lag (spuitbusje op die plek tijdens het lopen geeft een hoger toerental). Maar mocht het nog niet goed zijn dan zijn die rubbers aan de beurt.
 
Laatst bewerkt:
Ahja de O-ringen onder t alu gedeelte dus, mja die probeer ik dan meestal ietsjes dikker te kopen en smeer ze even in met (all purpose) vet
Toen ik mijn XTZ in D kocht bleek er een te dunne O-ring bij t oliefilterdeksel gebruikt te zijn, hele onderkant smerig van de fiets en voor 2 kwartjes opgelost.
 
Hallo luitjes,

Ik heb kortgeleden een Dynojet stage 2 en K&N filters gemonteerd op m'n ST.
Waarna ik een "dood" stuk in het gas had. Ik had ook gelijk gebruik gemaakt van de gelegenheid om de pakkingen en vlotternaalden te vervangen.

Eerst geprobeerd de gasnaald een half clipje hoger te zetten, maar geen resultaat. Vanmiddag de boel weer eens uitelkaar gehaald, en wat bleek: de nieuwe vlotternaalden hadden een hoger "oogje" waarmee het aan de vlotter zit. Oogjes van de oude naalden op een setje nieuwe geklikt en het probleem was opgelost. Gelijk maar even het brandstofniveau in de vlotters gemeten, maar dat was allemaal in orde.

Nu kan ik weer lekker rijden, eens kijken wat het met m'n verbruik gedaan heeft, want 1 op 12 voor de montage van de dynojet was wel beroerd. 15-tands voortandwiel zit er ook al op dus.... :]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan