XTZ 750 Super Tenere

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi, Rob ST hier,

Hopelijk heb ik jullie "good will" niet verpest met m'n kommentaar betreft het koppelingshuis een paar dagen geleden. Maar ik heb nog wat vraagjes.

M'n fiets ligt momenteel een beetje uit elkaar i.v.m. de montage van de andere schakelaar, en nou dacht ik er ook gelijk maar een carb.kitje in te zetten.
Nou snap ik alleen niet helemaal meer wat nou het beste is.

- Tovami / volgens mij levert die gewoon het Dynojet kitje (RF-4250)
- Dynojet / stage 1 of 2 wat is het verschil en zitten hier ook naaldbuizen bij?
- Factorypro / Officieel niet voor de XTZ maar voor de TDM, heeft iemand hier ervaring mee.

Dan moet er ook nog iets uitgeboord worden (geen probleem overigens), maar waarom is dat?

Passen de K&N filters zonder aanpassingen en kosten die dingen echt 130 euro's per set?

Bij voorbaat dank voor info. See you on the road again soon I hope.
 
@Rob ST
4250 is de dynojet stage 2 kit, 4149 is de stage 1 kit, klik op de links voor de verschillen.
En zie mn site voor factorypro nickelplated naaldbuizen, TDM en XTZ hebben zelfde blok/carbs ed (alleen sommige maten zijn anders, maar drom stoppen mensen wel ns TDM of TRX blokken in XTZ's, lees dit hele topic ns...) en zie ook
http://www.rohmann.de/cgi-bin/discus/discus.cgi?pg=topics en
http://supertenere.proboards20.com/index.cgi
Omdat de veer veel stugger is in de jetkits moeten ook de gaten onderin de gasschuif uitgeboord worden, je krijgt (alleen) zo een snellere gasreactie, het blijven tenslotte CV carbs en geen vlakschuiven, in de kits zitten geen naaldbuizen.
K&N filters passen zonder aanpassingen, alleen zonder deksels/tunnels erop gaat de tank enorm resoneren bij ~5000rpm vanaf half leeg. (wederom zie mn site) en ja ze zijn ong 65€ p stuk en je moet er 2 hebben.
Maar K&N, naaldbuizen en jetkits hebben geen/weinig zin met een amechtige reflectie uitlaat demper, absorptie zoeken dus. (Arrow Paris-Dakar replica bv zoals ik had)
 
Laatst bewerkt:
@Rob ST
4250 is de dynojet stage 2 kit, 4149 is de stage 1 kit, klik op de links voor de verschillen.............
absorptie zoeken dus. (Arrow Paris-Dakar replica bv zoals ik had)

Bedankt voor de nuttige info, moet het wel even op m'n gemakkie gaan bestuderen.
Kweet niet of ik al aan een ander dempertje wil, momenteel boven het budget.
In eertste instantie gaat het mij erom het aan/uit karakter onderin het gas-gebied iets te versoepelen.

Ik ga nu even voetbal kijken en kom hier later nog op terug. Als er anderen zijn die ook nuttige info/tips hebben, graag. :)
 
@Rob ST
4250 is de dynojet stage 2 kit, 4149 is de stage 1 kit, klik op de links voor de verschillen.
En zie mn site voor factorypro nickelplated naaldbuizen, TDM en XTZ hebben zelfde blok/carbs ed (alleen sommige maten zijn anders, maar drom stoppen mensen wel ns TDM of TRX blokken in XTZ's, lees dit hele topic ns...) en zie ook
http://www.rohmann.de/cgi-bin/discus/discus.cgi?pg=topics en
http://supertenere.proboards20.com/index.cgi
Omdat de veer veel stugger is in de jetkits moeten ook de gaten onderin de gasschuif uitgeboord worden, je krijgt (alleen) zo een snellere gasreactie, het blijven tenslotte CV carbs en geen vlakschuiven, in de kits zitten geen naaldbuizen.
K&N filters passen zonder aanpassingen, alleen zonder deksels/tunnels erop gaat de tank enorm resoneren bij ~5000rpm vanaf half leeg. (wederom zie mn site) en ja ze zijn ong 65€ p stuk en je moet er 2 hebben.
Maar K&N, naaldbuizen en jetkits hebben geen/weinig zin met een amechtige reflectie uitlaat demper, absorptie zoeken dus. (Arrow Paris-Dakar replica bv zoals ik had)


maar wat is het verschil tussen die stage 1 en stage 2? in de PDFjes kan ik het verschil niet echt duidelijk zien. in de vermogen grafiek ook niet.
 
Wel/niet boren, andere maten sproeiers, andere veren, andere naalden, graph is een FZ750 dezelfde in beide grafieken ook, is ter voorbeeld.
http://www.hansanders.nl ? :+

Maar t is dus redelijk onzinnig om de ingaande kant van het hele motor principe beter te laten ademen en de vulling vd cilinder te verbeteren als de uitlaat datzelfde laffe ding blijft die de boel toch niet kwijt kan, danwel kan verplaatsen.
Dan zeg ik, koop nieuwe naaldbuizen en een 15 tands, en gaat heenen 8-)
 
Laatst bewerkt:
ah ok. vond ut al een beetje vreemd :+ dus tis eigenlijk onzin mits je ook je pijp aanpast. hmmjah.

dan zal idd nieuwe naaldbuizen en een 15 tands wel wat goedkoper zijn.

maar stel dat je het wel doet, betere pijp en stage 2 (neem aan dat ie beter is dan stage 1). wat zou je vermogens/koppel winst dan ongeveer zijn?
 
Maar t is dus redelijk onzinnig om de ingaande kant van het hele motor principe beter te laten ademen en de vulling vd cilinder te verbeteren als de uitlaat datzelfde laffe ding blijft die de boel toch niet kwijt kan, danwel kan verplaatsen.


Mijn conclusie is dan; neem een stage 1 kitje (waarbij aanpassing van de uitlaat + luchtfilter niet noodzakelijk) is en nieuwe naaldbuizen :X O-)
 
ah ok. vond ut al een beetje vreemd :+ dus tis eigenlijk onzin mits je ook je pijp aanpast. hmmjah.

dan zal idd nieuwe naaldbuizen en een 15 tands wel wat goedkoper zijn.

maar stel dat je het wel doet, betere pijp en stage 2 (neem aan dat ie beter is dan stage 1). wat zou je vermogens/koppel winst dan ongeveer zijn?

Laatste keer: zie mn site... (alleen liep de mijnes toen alsnog een beetje rijk onderin) en had ik een 530 ketting, dus er was wat (meer) verlies. Ik heb nog nooit een uitdraai van een std XTZ gezien dus echt vergelijken kannik niet. Ik probeer altijd fabrieksopgave (krukas waardes) aan t achterwiel te krijgen dus zeg +~10%
 
HALLO IS DAAR NOG IEMAND, HET IS ZO STIL.

Iedereen is aan het knallen zeker met dit mooie weer.

Even een vraagje. Welke gewapende (stalen) remleidingen kan ik het beste nemen voor m'n Supertje.

p.s. Ik ben wel bezig dit hele topic door te lezen (en ben al een hoop wijzer) maar ik ben pas bij pagina 38 en wil graag volgende week remmen en voorbandje aanpakken.

Hoi. :)
 
Goodridge van de rol bij motoport en losse banjo's, handleiding staat hiero,(waaro?)
En anders gewoon een Louis/Kedo/Gericke/Polo kitje (= duurder maar meteen bolt-on)
Enne wafoor band neem je, Michelin Anakee of iets slechters/ergers...? 8-)
En ja ik was aan t rijden op mn nieuwe/oude XT350 en aan t sleutelen aan mn BMW
*O*

Ha Baffo,

Bij de motoport bij mij in de buurt hebben ze dat spul niet en hebben ze slechte ervaringen met kant en klare remleiding setjes, alleen Lucas doen ze nog wel zaken mee maar konden ze me geen garantie geven dat't zou passen. Ik denk dat ik van de week even langs de RSH rijd, dat is een rem-service bij mij in de buurt. Die kunnen me vast wel helpen.

Wat dat bandje betreft werd me inderdaad die Anakee aanbevolen maar ik vond hem een beetje teveel "road" en een beetje te weinig "off" aangezien ik toch wel zo nu en dan een onverhard weggetje pak leek me dat geen goed plan. :N Ik was dus aangewezen op de standaard Bridgestone en neem de slijtage maar voor lief.

Wat betreft de carb-kitjes heb ik besloten het maar even zo te laten als het is en ga ik sparen voor de grondige aanpak (Uitlaatje/kitje/buisjes/filtertje).
Maar daarvoor moet ik eerst nog sparen voor een andere koppelings korf, niet dat ie stuk is maar het is een 3LD-type dus die moet er wel uit voor het te laat is.

Ik heb de foto's van je BMW bekeken :) ,en daar ben je wel even zoet mee denk ik zo. Schroefdraadje van de uitlaat verb. mooi naar z'n grootje. Komt dat nog goed of wordt dat een ander koppie. :? Maar goed, wel weer een leuke uitdaging zo'n fietsje denk ik.

Oh ja, gister voor het eerst 200 + op de teller, Yeah }) . Moest het toch even een keer uitproberen. Strak, geen trillinkje, niks, SUPER. Maar ja zullen we maar niet te vaak doen anders pakken ze hem af, en dat kunnen we niet hebben.

Gegroet. :W
 
Laatst bewerkt:
H&N Motoren/Bike Design in Delft, daar persen ze die leidingen netjes voor je (niet schroefdinges dus) en knallen ze het erop voor een zacht prijsje...
 
zeg, heeft 1 van jullie dat ding es al vol koffers en bagage gehangen?
46294.jpg

46295.jpg

merk er weinig van met rijden buiten het feit dat je wat meer wind hapt
 
Uitlaatschroefdraad gaat ong 75 ex kosten (afdraaien, oplassen, draad tappen)
aan de pics te zien heb je nog een aardige klus voor de boeg, of bedriegt de schijn ons hier? En jou kennende pak je het weer grondig aan.
Hoe is de staat van je nieuwe 350 eigenlijk?
 
Wat een [censuur] dat MP dat niet hebben en Lucas maakt idd setjes voor de XTZ incl ABE dus tuurlijk past dat


Getver ! Wel ns naar de Continental TKC80 gekeken? Enne nix aangewezen, gewoon naar een ander gaan (rodamoto bv)

Uitlaatschroefdraad gaat ong 75 ex kosten (afdraaien, oplassen, draad tappen)

Door Nelizz op 03-07-2006 16:36

H&N Motoren/Bike Design in Delft, daar persen ze die leidingen netjes voor je (niet schroefdinges dus) en knallen ze het erop voor een zacht prijsje...


Thanks voor de reacties.

Ben vandaag bij RSH geweest en die konden er wel wat mee maar moesten het toch ook uitbesteden. Wel mooi systeem (geperst uiteraard) maar met een transparante kunstof buitenmantel, maarja die van lucas hebben dat ook dacht ik gezien te hebben. Die van lucas zijn in iedergeval goedkoper. Dus dat moet het maar worden.

Wat bandje betreft heb ik al 10 jaar de conti TKC 60 (twinduro) op m'n XL600LM gehad. Prima band, goede grip ook op het onverharde, maar toch lang meegaan (15 tot 20 dznd.km.). Ik dacht nu van laat ik die Bridgestone eens proberen en bevalt het niet kan er later als die "weer" versleten is, altijd nog weer een Conti- Twinduro op.

Hoi ;)
 
Laatst bewerkt:
Wat bandje betreft heb ik al 10 jaar de conti TKC 60 (twinduro) op m'n XL600LM gehad. Prima band, goede grip ook op het onverharde, maar toch lang meegaan (15 tot 20 dznd.km.). Ik dacht nu van laat ik die Bridgestone eens proberen en bevalt het niet kan er later als die "weer" versleten is, altijd nog weer een Conti- Twinduro op.

Hoi ;)
Tip van Henzepenz tijdje geleden:Jos Smit
aardige prijzen en lekker dicht in de buurt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan