Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
en past ie?
dan heb ik wel belangstelling voor die xr nokkenas.
tenminste als ie in een nx650 blok past
Beste Martijn,
zo te lezen heb jij ook wel het e.e.a. meegemaakt met xr.
Ik heb er zelf ook een en heb al die mankementen ook meegemaakt maar desondanks ben ik nog zeer te spreken over de xr.
Veel voorkomend probleem is 2e en 3e versnelling en de oliepomp. Wat de laatste betref heb ik een aanpassing gedaan die me tot nu toe goed is bevallen. Ik heb de veer achter de klep (busje) weggehaald. Deze staat nu konstant open. Vanaf die tijd altijd gelijk oliedruk zelfs als alle olie eruit is (bijv na het reviceren van je blok) Ik heb er lang over zitten twisten maar kon geen goede reden bedenken van de functie van de klep.
Wat is jou mening hierover?
? licht je nokkenas bij zot dan?past wel even contact opnemen met ro dus
ik ga binnenkort een hotcam kopen...heb ik dus mn originele nokkenas over..
maar het was eigenlijk de planning die er van de winter pas in te gooien dus ik weet het nog even niet...zou je graag helpen, maar durf nog niets te beloven.
Olie Pomp ontluchten
Ha XR mannen. Ik heb nog een tip om je olie pomp sneller en makkelijker te ontluchten.
Eerst je frame vullen met olie en de olie pijl stok monteren. Haal je olie filter kapje er af en verwijder je olie filter. Haal het frameoliereservoirontluchtingsslangetje ( prima scrabble woord) van de kop los en zet hier een beetje luchtdruk op mbv een compressor. Hierdoor pers je de lucht uit je oliepomp. Nu even kicken en je zult zien dat de olie uit het filter huis wordt gekotst. Meestal al na een keer resultaat anders weer even persen en kicken. Monteer het filter en los de olie leiding van de kop iets op. Lekker kicken tot de olie er uit komt of je neemt een leffie en start je xr. er moet dan wel binnen een paar seconden olie uitkomen.
Geluk er mee.
heb ik wel aan gedacht en natuurlijk ook gekontroleerd naar het verwijderen van de veer. Maar misschien is het raar ik heb er geen last van dat mijn olie terug zakt in het blok. Ook tijdens het draaien blijft het oliepeil goed in het frame.
Het is wel zo dat waneer de motor een week stil gestaan heeft het oliepeil lager is (ongeveer 1/2 peilstok) maar naar enkele seconden draaien meteen weer goed is.
En wat opbouwen van oliedruk betreft maakt het niets uit. Voor en na het verwijderen is oliedruk hetzelfde gebleven.
heb er nog steeds mijn twijfels over, maar kan niet echt een concrete reden bedenken waarom je het niet zou doen
als genoeg mensen het proberen zonder problemen is het inderdaad een manier die 10x simpeler is.
Toch paradoxaal de oliepomp ontluchten dmv van luchtdruk doet me denken aan southpark waar Jimbo en Ned op dieren jagen om ze 'uit te dunnen' "So you see, we have to kill animals or else they'll die..."
Je hebt wel gelijk hoor, met het terug lopen van die olie. Ik heb er nu toch al zeker 2000 km mee gereden maar denk er toch over om die veer maar weer terug te plaatsen. Vanmorgen nog even oliepeil gekontroleerd en was onder helft van peilstok. Gisteren avond nog gereden. Toen ik de motor startte wel weer met 2 a3 sec. olie op de stok maar toch.....
Ik vind het alleen zo'n gedoe dat ontluchten. Althans op mijn manier zijdeksel eraf klein prikertje plunje openen tot er olie uitkomt en dan weer monteren de hele handel en banjo kontroleren.
Ik weet niet of er andere manieren zijn en dat met de compressor heb ik nog nooit geprobeerd.dat is dus precies wat ik bedoel....als je oliepeil lager is is het dus langs de plunjer in je blok gelopen, en heb je dus wat je op de foto ziet.
Dat het peil goed is als de motor loopt is logisch, de retourpomp pompt het dan weer terug in het frame.
Ik vind het iig link om met al die olie in mn carter te starten, als de druk te hoog wordt kun je best flinke schade oplopen.
heb er nog steeds mijn twijfels over, maar kan niet echt een concrete reden bedenken waarom je het niet zou doen
als genoeg mensen het proberen zonder problemen is het inderdaad een manier die 10x simpeler is.
Toch paradoxaal de oliepomp ontluchten dmv van luchtdruk doet me denken aan southpark waar Jimbo en Ned op dieren jagen om ze 'uit te dunnen' "So you see, we have to kill animals or else they'll die..."dat is dus precies wat ik bedoel....als je oliepeil lager is is het dus langs de plunjer in je blok gelopen, en heb je dus wat je op de foto ziet.
Dat het peil goed is als de motor loopt is logisch, de retourpomp pompt het dan weer terug in het frame.
Ik vind het iig link om met al die olie in mn carter te starten, als de druk te hoog wordt kun je best flinke schade oplopen.
ah dat bedoeel je daar dus mee.
maare kun je niet beter dat in de cilinder doen? zodat je tegen de nokkenasketingspanner/ketinggeleider duwt ipv de hevel ?
of heeft de cilinder minder vlees dan de kop?
..
bedenk net dat je dan door een boutje heen moet..domdomdom
Zo jongetjes, ik heb misschien weer een puntje bij.
Een zwak puntje.
balhoofd perikelen. ....
De olieleiding die naar de kop loopt is boven- en onderaan met een boutje met een gaatje aan blok en kop vastgezet. Ik heb de onderste even gelost om te kijken of er nog olie doorkwam bij de oliewissel.
Nu is de vraag of de hele mantel rond het boutje hol is. Ik vroeg mij af of het mogelijk is dat het gaatje 'dicht' wordt gedraaid (zoals een bolkraantje) ?