Triumph Street Triple topic deel 24

Afgelopen weekend weer lekker een middagje wezen sturen met de STr.
heb nog steeds geen moment spijt gehad van mijn besluit de bmw r1200rs in te ruilen voor de Triumph.

wat een genot.

Als ik dan toch iets negatiefs moet noemen, hij lijkt wel een stuk meer te verbruiken t.o.v van wat de Bmw boxer deed.....
maar goed, het is een fiets voor de LOL..... voor de hobby.... en hobby mag geld kosten.
zoals een bekend youtuber ook al zei: "it's all about the SMILES per gallon, not MILES":]

merkte trouwens wel met de stevige wind van zaterdag bijna vol op de kop, als je dan even lekker door trekt hij continu het voorwiel lichtjes van de grond wil tillen....
Mijn vrouw heeft een Street Triple R, dat is bij ons juist de zuinige motor.
Afgelopen weekend met de v4 123km gereden en 11,8 liter getankt.
 
Mijn vrouw heeft een Street Triple R, dat is bij ons juist de zuinige motor.
Afgelopen weekend met de v4 123km gereden en 11,8 liter getankt.
ja.... als je dat gewend bent.... mijn maat reed eerst een ducatie 1098... die verbruikte ook VEEL meer dan de STr nu...
maar t.o.v de BMW is de Triumph toch wel wat schadelijker.
maar zoals gezegd: het is een hobby :)
 
Mijn vrouw heeft een Street Triple R, dat is bij ons juist de zuinige motor.
Afgelopen weekend met de v4 123km gereden en 11,8 liter getankt.
Ja, herkenbaar. Mijn VTR1000 SP2 rijdt ook 1 op 11 ongeveer, en dat is bij heel normaal woonwerk. Ben benieuwd wat de nieuwe street gaat doen op dat gebied. Die vervangt mijn MV Brutale F4 die ook wel een slokje lust: 1 op 14 en die mag alleen maar E5 drinken, dat is met de huidige prijzen al bijna geen leuke hobby meer.
 
Ja, herkenbaar. Mijn VTR1000 SP2 rijdt ook 1 op 11 ongeveer, en dat is bij heel normaal woonwerk. Ben benieuwd wat de nieuwe street gaat doen op dat gebied. Die vervangt mijn MV Brutale F4 die ook wel een slokje lust: 1 op 14 en die mag alleen maar E5 drinken, dat is met de huidige prijzen al bijna geen leuke hobby meer.
Ik tank met elke motor enkel E5. Ik wist met de Aprilia van te voren dat dit een hele dure hobby zou worden gezien het verbruik en de onderhoudskosten. Maar wat ik er voor terug krijg is onbetaalbaar. Mijn laatste Triumph was een Street Triple RS van 2017 en deze vond ik echt verrassend zuinig.

Op het circuit zit ik met de Appie bijna aan een liter per ronde 🤣
 
Op het circuit zit ik met de Appie bijna aan een liter per ronde 🤣

Dat red ik met m'n SP2 ook wel zo'n beetje. Verschil is wel ;)dat zo'n Aprilia V4 ongeveer 2x het vermogen heeft en de helft van het gewicht :9~Kan ik alleen maar van dromen als ik dat varken het circuit rond worstel ;)

Maar 1 op 17 met de ST lijkt me prima hoor, daar teken ik voor
 
Ik tank met elke motor enkel E5. Ik wist met de Aprilia van te voren dat dit een hele dure hobby zou worden gezien het verbruik en de onderhoudskosten. Maar wat ik er voor terug krijg is onbetaalbaar. Mijn laatste Triumph was een Street Triple RS van 2017 en deze vond ik echt verrassend zuinig.

Op het circuit zit ik met de Appie bijna aan een liter per ronde 🤣

Ik merk geen verschil tussen E10 of E5 (Duitsland tank ik wel altijd E5 want daar is het goedkoop). Motor heeft geen klopsensor dus de timing zal die ook niet automatisch aanpassen.
 
in de auto merk ik zeker wel verschil tussen e5, e10 en zelfs tussen "goedkoop e5" en premium zoals shell vpower.
Vpower is bij ons in de regio minimaal duurder t.o.v goedkope e5.
Bij de auto merk ik dat hij stiller is onder belasting op premium.
Verbruik is minder en zelfs genoeg om de hogere prijs goed te praten. Dit heb ik getest met mijn lease wagen over een periode van een paar maanden in overleg en samenspraak met mijn baas en de lease maatschappij.
Conclusie was: premium is het beste, maar de baas koos toch voor niet premium e5.

mijn prive collectie (hihi) staat meer stil dan die rijdt, dus daar wil ik zo min mogelijk rommel in de tank, en dus doe ik daar altijd vpower in.

zal proberen binnenkort eens te kijken wat de STr nu zegt op de boordcomputer van het verbruik, maar goed... rijd er natuurlijk wel lekker sportief mee regelmatig ;)
 
Moderne auto's hebben een klopsensor en nieuwere modellen kunnen hun timing aanpassen dus dan kan die idd iets krachtiger/zuiniger zijn. Vind het verschil van 30cent per liter te hoog om nu te zeggen dat ik meer dan 30cent zou besparen op 98 in mn auto. In de hobby auto (AMG V8) mag ik alleen maar 98 tanken van de fabrikant dus dan is het idd niet anders :')
 
Ik zit met de mijne volgens de boordcomputer op 17,6km/liter gemiddeld.
Volgens mij heb ik exact hetzelfde :)




Mooi weer, even op kantoor zijn, achja waarom ook niet met de motor? Maar het laatste ritje in februari was kennelijk te lang geleden voor de staat van de accu. Voorheen had ie zelfs geen probleem met een complete overwintering. Tijd voor een vervanger.

(Als alternatief even de lithiumaccu (echt wat een topdingen zijn dat, ondanks dat ie nooit met een juiste lader bijgeladen wordt) uit de cbr gevist)
 
Vandaag de bandjes van de Street gewisseld:
Motor in de skylift en voorwiel eruit:
20240410_133314.jpg

Van de gelegenheid gebruik gemaakt en de remklauwen meteen even schoongemaakt, het was nodig:
20240410_143707.jpg

Stukken beter:
20240410_143341.jpg

Achterbandje:
20240410_152244.jpg

En weer klaar voor gebruik met een set verse S22's:
20240410_164516.jpg
 
Nice. Had je de supercorsa's al opgereden of wilde je wat anders proberen?
Ik wissel ze binnenkort ook om met de s22. Voelt toch fijner om iets meer regenbestendig te zijn als dat nodig is. Als beginner op het circuit in de regen met SC gaf van tevoren al geen vertrouwen
 
Vandaag de bandjes van de Street gewisseld:
Motor in de skylift en voorwiel eruit:
Bekijk bijlage 1994262
Van de gelegenheid gebruik gemaakt en de remklauwen meteen even schoongemaakt, het was nodig:
Bekijk bijlage 1994263
Stukken beter:Bekijk bijlage 1994264
Achterbandje:Bekijk bijlage 1994265
En weer klaar voor gebruik met een set verse S22's:
Bekijk bijlage 1994266
Leuk doe het zelven prachtige motor ook!
Ik ga morgen een paar rondjes rijden om iets te testen nog op men street en dan vrijdag ga ik beginnen demonteren om de olie/waterpomp te vervangen.
Werkplaatshandboek gekocht en bekeken ziet er mij toch een vrij ingewikkelde klus uit maar als het mij niet lukt vraag ik wel hulp heb genoeg handige kenissen waarvan 2 nog als mechanieker bij triumph verdelers hebben gewerkt 😅
 
@nampus welk bandenwissel apparaat gebruik je? Bevalt het? Balanceer je je wielen ook, welke heb je daarvoor?

Ik gebruik deze ⬆️
Voldoet wat mij betreft prima. Heb er ondertussen al aardig wat banden mee gewisseld.
Zou graag een rabaconda apparaat willen, maar vind €600 uitgeven aan een apparaat wat eigenlijk hetzelfde doet, alleen zonder dat je erbij op de grond zit nog een beetje overdreven 😅

Balanceren doe ik met een balanceerbok, simpel ding van datona of hbm geloof ik.
Voorwiel hoefde nu niks op, achterwiel was zo weinig dat ik daar ook niks op gedaan heb, even kijken of ik daar iets van ga merken.

Ik gooi bij een bandenwissel altijd even het losse wiel op de bok en markeer het zwaarste punt en leg daar de stip op de band. Meestal is er dan niet heel veel lood meer nodig.
 
Ik deed al jaren bandenwissel met een bead breaker van datona en wat grote bandenijzers.
Nu was die bead breaker van datona klaar voor oud ijzer het stuk waarmee je de band van de velg duwt was helemaal geplooid.
Heb vorige black friday de rabaconda starter kit gekocht dacht een goeie 400e
Kost wat maar heb je ook wat echt top spul werkt supergoed!
Voor die prijs heb je ook een automatische bandenmachine 2dehands werkt nog beter maar dat neemt veel teveel plaats in.
Die rabaconda kan in klein zakje opgebergd worden en kan je makkelijk overal meenemen.
Balanceer apparaat heb ik (nog) niet.
 
Ik deed al jaren bandenwissel met een bead breaker van datona en wat grote bandenijzers.
Nu was die bead breaker van datona klaar voor oud ijzer het stuk waarmee je de band van de velg duwt was helemaal geplooid.
Heb vorige black friday de rabaconda starter kit gekocht dacht een goeie 400e
Kost wat maar heb je ook wat echt top spul werkt supergoed!
Voor die prijs heb je ook een automatische bandenmachine 2dehands werkt nog beter maar dat neemt veel teveel plaats in.
Die rabaconda kan in klein zakje opgebergd worden en kan je makkelijk overal meenemen.
Balanceer apparaat heb ik (nog) niet.
Ja een automaat zou helemaal mooi zijn, maar net als jij heb ik daar ook niet de ruimte voor.
Als aan m'n huidige iets gaat mankeren komt er wel een rabaconda. Maar dat kan nog wel even duren vermoed ik.
 
Okay, dus het is WEL mogelijk om handmatig banden te wisselen. Met deze: https://www.datona.nl/auto-en-motorbanden-demonteer-apparaat/

Heb ik a) nieuwe krachttermen uitgevonden 2) een hekel gekregen aan ritsma en iii) een stang kromgebogen.

Verwijderen lukte wel, maar de nieuwe S22 monteren, ho maar. Al hoorde ik later een handige tip om een haarföhn een tijdje in de te monteren band te laten blazen leggen, maakt 'm soepeler. Als je een bandenwarmer hebt...
 
Okay, dus het is WEL mogelijk om handmatig banden te wisselen. Met deze: https://www.datona.nl/auto-en-motorbanden-demonteer-apparaat/

Heb ik a) nieuwe krachttermen uitgevonden 2) een hekel gekregen aan ritsma en iii) een stang kromgebogen.

Verwijderen lukte wel, maar de nieuwe S22 monteren, ho maar. Al hoorde ik later een handige tip om een haarföhn een tijdje in de te monteren band te laten blazen leggen, maakt 'm soepeler. Als je een bandenwarmer hebt...
Dat apparaat zou ik zelf niet willen gebruiken, als je de video kijkt van Rintje, dan zie je op 3:50 ook dat wiel een stuk verdraaien, zou me niks verbazen als er een paar stukken lak van de velg af zijn door die klemmen.
 
Ja met de rabaconda moet je wel heel erg lomp doen om je velg te beschadigen velg komt nooit in contact met bandenijzer als je het correct doet.
Die datona dingen zit gwn overal veel meer flex en speling op en is voor moeilijkere banden echt een uitdaging om je velg ongeschonden te houden.
Maarja wat wil je met prijsverschil🤪

Warmte helpt idd veel halfuurtje in bandenwarmer ofzo en ook voldoende zeep of bandenvet gebruiken.
En zoals met alles oefening baart kunst de eerste keer gaat zoiezo wat moeizaam maar als je regelmatig doet begin je er wat handigheid in te krijgen en is het veel makkelijker.
 
Motor terug van dagje circuit jammer genoeg voor de eerste keer gevallen ermee sinds de 4 jaar dat ik er nu mee rijd.
Schade valt wel mee nieuw setje stuurgewichten nieuw voetsteuntje en paddock Bobbins en hij is op wat battlescars na weer zgan.
Niet in de grindbak of over een curb gegaan zachtjes neergelegd lowsider heeft niet echt een harde smak gemaakt.
Kon em zo weer oprapen en de Paddock binnen rijden in laatste bocht gevallen bij opkomen recht stuk'
Slechte weer/baan omstandigheden en niet voldoende snelheid aangepast eigen schuld dikke bult.
Had em alleen mee om ff de remmen te testen en ging maar 5-10 minuutjes rijden maar dat was al voldoende om op men plaat te gaan🤡
 

Bijlagen

  • IMG20240411180304.jpg
    IMG20240411180304.jpg
    712,9 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan