Naaf frezen waar?

Julius_K

Rookie
18 mrt 2024
10
2
Geleen
Ik zal na lang onderzoek toch een naaf laten frezen voor mijn custom café racer. Waar kan ik dit het beste laten doen? Liefste in Limburg ergens en wat mag zoiets kosten?

Zou gaan om een spaakvelg voor op een voorvork van een CBR929.
 
Wat mag het kosten? Dat hangt van veel zaken af: heb je zelf een ontwerp, of zelfs een draaitekening met maten en toleranties, hoeveel spaakgaten komen erin, van wat voor materiaal moet het gemaakt worden.......?
 
Beter om vanaf een bestaande naaf te werken BV die van Guzzi
1712650150898.png

Zoals je kan zien hoef je dan alleen lagerblokken te draaien en die kunnen dan gelijk als drager gebruikt worden voor de remschijven zoals bij Guzzi gebruikelijk is .
Naaf is 40 spaaks
Deze is voor zes en voor vijf bevestings bouten geschikt de oudere alleen voor zes .
Oja ook nog nieuw te koop voor rond de honderd euro
Het ( laten) daraaien van die lagerblokken is een stuk makkelijker dan hele naven te fresen
 
Beter om vanaf een bestaande naaf te werken BV die van Guzzi
Bekijk bijlage 1993798
Zoals je kan zien hoef je dan alleen lagerblokken te draaien en die kunnen dan gelijk als drager gebruikt worden voor de remschijven zoals bij Guzzi gebruikelijk is .
Naaf is 40 spaaks
Deze is voor zes en voor vijf bevestings bouten geschikt de oudere alleen voor zes .
Oja ook nog nieuw te koop voor rond de honderd euro
Het ( laten) daraaien van die lagerblokken is een stuk makkelijker dan hele naven te fresen
Geen slecht idee dan is het meeste werk al gedaan, passen hier 320 mm schijven op?
En ik weet niet wat het achterwiel is, als dat Japans is heeft het waarschijnlijk 36 spaken en een ander spaakpatroon.
 
Waarom ga je niet verder in je andere topic? :?

 
Ik zou de naaf van een crosser/ enduro nemen en daar een andere velg in spaken.
Heb ik ook ooit gedaan voor m'n vt500 projectje..

Foto's pleite dus kan 't niet laten zien..
Maar dikke rvs spaken bij dinges, laten spaken (voor en achterwiel)
Zag er heel netjes uit..

Ik heb nog een een nette17inch velghoepel liggen die te koop is..
👍🏽
 
Goeie middag samen,

Allereerst ik dacht dat het handiger was om een apart topic voor een draaier te openen, aangezien er ook geen reacties op mijn andere topic eerst waren. Ik zal
Het proces uiteindelijk in het andere topic updaten.

Verder zijn mijn sleutelskills wel in orde hoor, ik zit dan wel net op het MF maar ben al langere tijd zelf aan het sleutelen aan motoren.

Wat de naaf betreft, ik heb nu een aantal opties staan dus daar ga ik me in verdiepen en houd jullie op de hoogte wat het resultaat gaat worden.

In ieder geval allemaal bedankt voor de reacties zover.
 
Ik zou de naaf van een crosser/ enduro nemen en daar een andere velg in spaken.
Heb ik ook ooit gedaan voor m'n vt500 projectje..

Foto's pleite dus kan 't niet laten zien..
Maar dikke rvs spaken bij dinges, laten spaken (voor en achterwiel)
Zag er heel netjes uit..

Ik heb nog een een nette17inch velghoepel liggen die te koop is..
👍🏽
Crossers hebben geen dubbele schijf voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan